SYM Fiddle II 125 (2013)

Vlastník Straycat
Vloženo 5.7.2018
Aktualizováno 18.7.2018

Nádherný vzhled ve stylu Vespa LX, spolehlivý, zatím bez závad. Výroba není žádná noname Čína, ale Tchaj-wanská SYM, která podobně jako Kymco vyrábí už dlouhá léta (od 60. let) spolehlivé motory a stroje.

První dojmy - Tento skútřík je moje první moto a během dvou týdnů jsme si sedli bezvadně

Motorku bych doporučil pro - Určitě pro všechny, kdo milují retro a chtějí začít jezdit na jednostopém vozidle. Po městě ideální živé vozítko s nízkou spotřebou, na semaforech necháte auta v pohodě za sebou, skvělé i na víkendové výlety, pro kluky i pro holky.

Doplňky na motorce - Kufr, pneu Pirelli

Mám zatím ŘP B a chtěl jsem něco hezkého, spolehlivého a ne příliš cenově nákladného na cestování do práce, nákupy i výlety. Auto už nevlastním a Fiddel mi tyto požadavky plní vrchovatou měrou. Tento model mě zaujal, když jsem hledal na netu něco vhodného, jeho povedený retro vzhled se mi velmi líbil a dobré recenze i na zahraničních webech mě utvrdily. Koupil jsem ho 2016 po první majitelce s 5000 km a jedinou vadou, a tou byl ulomený stojan, který se jí podařilo vzít o chodník, za dobrou cenu. Nový stojan a osazení kufrem něco stálo, ale kromě malé poruchy kontaktu brzdového světla loni v létě, kterou spravilo jeho vyčištění, nemá žádné závady. Jen nechávám dělat pravidelný servis, který zatím obnášel jen výměnu oleje, letos v 10000 km i v převodovce. Šlape jako hodinky, maximálka po rovině je tak 90-95.
Co mě loni na podzim trochu rozhodilo, bylo občasné sklouznutí při nižších teplotách a mokré vozovce, letos na jaře jsem koupil nové pneu Pirelli Angel Scooter a rozdíl je to markantní i na takhle malých gumách (12"). O mnoho lépe "sedí", při rovné jízdě i v zatáčkách, žádné sklouzávání se nekoná.
Je to ideální vozítko na městskou jízdu a výlety, spotřeba max. 3 l/100km, mimo město i méně. Najel jsem s ním i třeba okolo 160km denně, ale na dlouhé cestování v kuse to úplně není, díky menším kolům, ani na jízdu po dálnici, kde zůstanete viset díky maximálce mezi kamiony. S kufrem a batůžkem upevněným případně síťkou na sedačce se ale dají podnikat víkendové a dovolenkové menší jízdy po okreskách bez problémů.

Straycat
Straycat napsal 05.09.18 v 21:06

Opraveno, výměna náhonu, cena náhonu něco přes tři sta, oprava tři stovky a vše je zase v cajku.

Straycat napsal 20.07.18 v 17:22

20.7.18
Tak včera se ukázala první trochu větší závada. Během jízdy mi přestalo jít tacho včetně počitadla. Bezva je, že je to dva dny před dovolenou. Ale je fakt, že na funkci to nemá vliv, víc, než devadesát to stejně nejede a padesátku odhadnu. Tipnul bych to na vyklepaný konektor, ale uvidíme, začíná mě mrzet, že jsem zatím moc nepronikl aspoň do jednoduchých oprav.

Bubak-z-Nemecka
Bubak-z-Nemecka napsal 09.07.18 v 12:55 10b.

..jen bacha na to obleceni. Me letos sestrelila mlada pani z me Fidly na kruhaci a taky mi zpusobila relativne tezke zraneni... ...dobra helma, bunda a kalhoty zahchranily nejhorsi a mel jsem akorat 2x zlomenou klicni kost... ..jet jak Ty v krataskach a zabkach, tak jsem ve spitale jeste ted...