Ducati Multistrada 950 (2018)

Vlastník Luigi37
Vloženo 2.6.2018
Aktualizováno 2.6.2018

Mám rád ten italský design. Ducati je srdeční záležitost. Před deseti lety jsem měl 748s. Vyzkoušel jsem jiné, ale opět jsem se vrátil. Když v roce 2010 představili první multistradu 1200, tak jsem po ní toužil. Bohužel cena byla úplně mimo mé možnosti. D

Motorka koupena od FIRMA:TSS-Technical sports (Česká) - Zatím skvělí přístup.

Triumph Tiger 1050 Sport: Už jsem jednoho měl.
Yamaha Tracer 900: Když jsem stál na špičkách, měl jsem paty opřené o stupačky spolujezdce.

První dojmy - Jednoduše mám ty dvouválce rád. Krásně bere od spodních otáček. Proti čtyř a tříválcům jsou samozřejmě vibrace značné. Je to o v kusu, já to mám u motorek rád. Široká řídítka, vzpřímený posez, podvozek funguje skvěle. Několik km jsem si musel zvyknout na elektronický plyn,na reakci na různé jízdní režimy. První km byly opatrné, ale motorka se ovládala skutečně hravě. Přesně mi sedla do ruky.

Motorku bych doporučil pro - Ducati Multistrada 950 bych doporučil všem, kteří chtějí na motorce nejen cestovat, ale se i bavit a užívat si jízdu po klikatých silnicích a nechce se prát s překoňovaným strojem nebo zápasit s něčím vyšší váhy. Také tomu, kdo hledá něco univerzálního na každodenní použití. Pokud člověku nevadí častější řadění, které je nutné, protože v nízkých otáčkách se motorka značně rozklepe a chybí ji dech, je to správná volba. Možná i tomu, kdo by chtěl své výlety okořenit šotolinovým dobrodružstvím. Ale na nějaké těžší enduro to úplně nevidím. Každopádně jsem přesvědčen, že zklamaný nebude.

Doplňky na motorce - Co se týče doplňků, tak z originálního příslušenství jsem zakoupil diodové blinkry a vyhřívané rukojeti. Protože je na Multistradě pouze jeden pár blinkrů, tak jsem se rozšoupnul. Stojí cca 2800,- , což není úplně za pusu. Ale instalace je jednoduchá a není třeba žádných odporů a úprav. Vyhřívané rukojeti z doplňků ducati jsem použil proto, že jsem nechtěl na nové motorce dělat nějaké zásahy do elektroniky. Údajně by mohla řídící jednotka vyhodnocovat chybu i v případě napojení přímo na baterku. Ale vyzkoušeno to nemám. Každopádně i hefty nejsou vůbec levná záležitost. Cena okolo 7500,- a je nutné nechat namontovat v servise ducati, neboť tu funkci musí povolit přes diagnostiku. Dále je na motorce přidělán deflektor na plexi, který bude časem nahrazen vyšším plégem. Jak jsem již psal výše, tak byla použita sada kufrů SHAD. Boční SH36 s celkovým objemem 72 litrů a topcase SH58x s objemem 58 litrů.
Padací rám a kryty obou chladičů jsou od GIVI. Před blastry jsou umístěny hliníkové, frézované slidery. Samotné blastry jsou jen ochrana proti větru a slouží jako nosiče blinkrů. Moc toho nevydrží. Již jsem musel jedny koupit nové. Stačí trefit větývku nebo malý kamen.

Vždy jsem měl dvouválce tak nějak radši. Po Ducati 748s byl KTM 990 Superduke, poté Aprilia Dorsoduro 750 factory a pak Triumph Tiger 1050 SE. Začali jsme s přáteli cestovat, tak jsem se musel vzdát hravých motorek a pořídit něco na cesty. Proto jsem si vybral Triumph. Byl opravdu skvělí, ale něco mi pořád chybělo. Motor byl hladký a fungoval v celém spektru otáček. Ovšem když přišlo na zatáčky nebylo to úplně ono. Představením a osaháním Multistrady 950 na prodejně a na výstavišti bylo v podstatě rozhodnuto.

Motorku jsem kupoval v březnu 2018. Po zajetí a prvním servise v tisíci km jsem začal konečně zkoušet co vše umí. S morkou mám najeto cca 5900 km. Dvoudenní výlet s přítelkyní a týdenní výlet po ČR a SR.

Co se týče jízdních vlastností a motoru nemám žádnou výtku. Nemohu říci, že by mi chyběl výkon Multistrady 1200 ani naložený ve dvou. V zatáčkách se cítí skvěle. Když si chcete zablbnou přepnete jízdní režim na sport a máte pod sebou téměř supermoto. Možnost nastavení ABS a kontroly trakce u všech jízdních režimů je možná, ale zatím jsem ji nevyužil. U všech režimů se ale dá ještě nastavit samotný výkon motoru. Nejčastěji využívám režim Touring a ten je defaultně nastaven na střední výkon. Po prvním servise jsem změnil nastavení na vysoký výkon. Takové nastavení mě vyhovuje nejvíce. Je na výběr ze čtyř jízních režimů. Sport, Touring, Urban a Enduro. Sport a Touring mají plný výkon, ale je elektronicky upravena rekce na plyn. Enduro a Urban mají výkon ponížený. Brzdy jsou také skvělé. Není potřeba vyvíjet žádný extra tlak na brzdovou páčku. Spojka jde poměrně lehce na to že je lanková.

Multistrada 950 je postavena na zadním sedmnáctipalcovém kole s pneu Pirelli Scorpion Trail II 170/60 a přední je devatenáctka 120/70. Na nerovné a rozbité silnice společně s odpružením je to žehlička. Zatím jsem neměl žádný problém s nerovností a nepříjemnou zpětnou vazbou od řídítek. Žádné rány ani uskakování předního nebo zadního kola. Jak se cítí v terénu nemohu posoudit, žádný jsem s ní ještě neprojel. Pokud by ale chtěl někdo jezdit nějaké šotoliny, doporučil bych jí rovnou koupit na drátěných kolech.

Myslím, že multistrada 950 je opravdu skvělá na každodenní použití. Jak do práce, na kafe po práci za komín, tak i delší výlety ve dvou. Ani přejezd po dálnici není žádný problém. Plexi se dá nastavit v několika polohách a to pohodlně, jednou rukou během jízdy.

Na motorku jsem koupil sadu kufrů SHAD. Boční SH36 a topcase SH58x. Givi nemá v zatím plastové kufry v nabídce a oproti originálním je velký rozdíl v objemu kufrů. Bohužel nejsou úplně dobře umístěné a spolujezdec nemá dost místa na nohy, respektive nohy na špičky na stupačkách nedá. Možná při použití originálních kufrů je situace lepší.

Aircombat
Aircombat napsal 21.12.20 v 10:27 10b.

Ty slidery u blastrů vypadají dost dobře.

Martin1042
Martin1042 napsal 06.06.18 v 19:28 10b.

Moc pěkné Přeji mraky krásných kilometrů

crxjet
crxjet napsal 06.06.18 v 19:03 10b.

CB1000R
CB1000R napsal 06.06.18 v 16:20 10b.

Krásnej bike, taky jsem ho měl v hledáčku!

Ales600
Ales600 napsal 05.06.18 v 22:35 10b.