renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda CB 250 (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rollinman
Vloženo 28.5.2018
Aktualizováno 8.1.2021
Zobrazeno 4 350x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Už jen jako vzpomínka, motorku má nový majitel v Jižních Čechách. Ať dobře slouží!

Kdyz jsem mel XJ600, rikal jsem si ze by me stacil polovicni motor.. na dvouvalec 300 jsem ale nenarazil, tak mam tuhle o neco slabsi masinku - dříve policejní.

Výška jezdce: 190 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 250 Travel: Drahota..

První dojmy - Jel jsem z motobazaru v Rakovníku asi 60 kilometrů a přes Prahu, a jelo se fajn - v sandálech a tričku v krásném májovém, ale letním počasí. Rychlost 100 km jednou překročena, až se mi rozepla větrem kapsa u kraťasů. :-) Druhý den jsem byl na evidenčce a technikovi se moc líbila, i další se ohlídli.. "to je jako Jawa - aha Honda!?" ohlídnou se po ní spíš než po velké mašině - těch je mraky..

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky nebo ty kdo nechtějí tahat těžkou mašinu ani nepotřebují mít přes 120 na tachometru.

Doplňky na motorce - Štítek proti větru, avšak na typ CB 250N(starší typ) bylo nutno propilovat nerezové držáky pro větší šrouby a zmáčknout držáky při nasazení štítku na moto k sobě, je asi o 2-3 centimetry širší, chtělo by to vypodložit aby se roztáhl.







Recenze

Chtěl jsem lehkou nenáročnou motorku. Konkurence vlastně žádná není, jetá Jawa 250 Travel co byla v inzerci byla předražená, tak raději Hondu když byla k mání.. je podle mne pěkná a je fakt jednoduchá takže bude doufám nezmar spolehlivý.
Jezdí se s ní příjemně, i kdyz ma na moje gusto trochu vic vibraci, silna moc neni takze nenutí člověka aby zkousel co to umí a jede si v pohodě podle svého a co nejbezpečněji, stejně jsem defenzivní jezdec tak mi to vyhovuje a 100 jede s rezervou.

Má poměrně dlouhý rozvor takže drží stopu, jízda bez držení není problém(ale raděj řídítka držím) do zatáček jde hůř než skútr, chce to náklon a brát to celým tělem, no zkrátka motorka a ne skútr. Spojka je měká, řazení jde lehce, 5 rychlostí mi stačí a stovkou se dá uhánět s rezervou. Ruce to sice netrhá ale když člověk vezme při rozjezdu za plyn tak 20 koníků je přece trochu cítit. Mně to pro zábavu i na výlet stačí.
Po najetých asi 500 kilometrech musim konstatovat ze motorka mi stačí co se tyče dynamiky i rychlosti. Dynamika srovnatelná s běžným autem tak ze nejsem brzda provozu, spotřeba mi na první nádrž vysla neuvěřitelných 2,3 na sto. Ještě přeměřim. Má trochu vibrací, čtyřválec i skútr byly klidnější. Jinak spokojenost. Kdyz se to pri rozjezdu roztoci tak na 7000 otáček tak to hezky uhani... Do stovky na tachometru drzi krok s běžným provozem, i pomalé vozidlo bezpečně předjede. Pres stovku se tomu už moc nechce ale ono to stejně už pak moc fouká... kolem 90ti je optimální cestovni rychlost a to je muj styl. Na dalnici nejezdim ale nouzove se taky da.. da se drzet rychlost kamionu a na predjeti staci 110 což zvládne.
Asi po měsíci jsem přišel k motorce, zapnul klíček, vytáh sytič a na první otočení startéru okamžitě chytla.. tak to jsem teda nečekal. Udělal jsem pár kratších pojížděk víceméně v městském provozu a to i ve dvou, doplnil jsem nádrž a spotřeba se "vyšplhala" na 2,9 což je stále myslím velmi dobrá hodnota. Dnes jsem jel po okolí - podívat se do Kostelce k Labi.. jel jsem v tričku pijánko vyhlídkovou jízdou po okreskách, při které jsem motor nevytáčel víc než na 4500 otáček a tedy nepřekročil na pětku rychlost 70km/h.. tak to je absolutní pohoda. Takže až jí někdy "otevřu" na 9000, kde je maximální výkon, by to mělo frčet 140..
Dneska jsem jí nazul novou Metzelerku ME 77:





S CBčkem jsem na přelomu července a srpna absolvoval menší vandr Jižní Čechy - česká Kanada - Šumava, najeto cca 700 km. Při několikerém dočerpávání se potvrzovala spotřeba pod 3 litry na sto, při návratu z Šumavy do nížin dokonce 2,5 l/100, nutno dodat že těch 2,5 bylo docíleno při rychlostech do 80ky, spíš kolem 60ky po okreskách. Po 700 km se na měrce ukázal úbytek oleje asi 2 mm proti plnému stavu, takže není nikterak výrazný, což se mi zdálo před tím. Možná to bylo i extrémním teplem, takže studené starty nebyly tak studené a jezdily se delší trasy. Při studených startech, krátkých pojížďkách v trochu chladnějším počasí je spotřeba oleje asi větší. V každém případě nebylo třeba na vandru dolít ač jsem měl 2dl v lahvičce železnou zásobu.
Nová Metzelerka ME 77 se osvědčila a nezaznamenal jsem žádný problém, úbytek po 700 km není patrný, sotva se ojely fousy na prostředku. Naopak mašina jde ochotněji a plynule do zatáček (nebo jsem se trochu líp naučil jezdit.)
Hondička se držela ve vedrech statečně a na silnicích 1. třídy držela krok s provozem i v rychlostech 90-100 km/h, přičemž plyn jsem na doraz neměl nikdy. Chvíli jsme jeli i v dálničním provozu ale na to opravdu není stavěná i když kolem stovky držela krok s kamiony při teplotě 30-35 nad nulou.. a když do kopce ztrácela dech, to samé se náklaďákům přihodilo také, takže žádný problém s dálnicí.. to už ale není pro tuhle motorku to pravé ořechové, vítr člověka taky pěkně na lehkém naháči profackuje. Horko bylo opravdu příšerné, celou cestu jsem jel v kraťasech a tričku, někdy druhou vrstvu tvořila reflexní vesta abych nedostával takovou masáž vzduchem na břicho a taky byl dobře vidět.
Bagáž jsem poskládal do staršího loďáku a přichytil ho na zadní sedlo dvěma dlouhými gumicuky za madlo pod sedlem, uchycení bylo bezpečné a stabilní a pod gumicuky jsem hodil i motorkářské kevlarky kdyby byly náhle třeba, do nich zastrčil i nějakou drobnost jako malou sváču, pod gumicuk pet láhev s pitím, takže lze vandrovat bez problému i na nevybavené motorce. Na peněženku, doklady, klíče a mobil se mi odvědčila ledvinka kolem pasu, otočená dopředu, která mi kdyla močák proti ofouknutí a držela triko proti podfouknutí.
Jeli jsme taková sebranka tří různých strojů - moje CB 250, dále Yamaha Virago 750 a skútr Kymco Downown 300.
Během vandru jsem zaznamenal 3 dotazy co to je za motorku, dva od motorkářů a jeden od autaře u pumpy, takže mešina není běžná, zatím jsem druhou nepotkal. . Přikládám pár fotek.



































Dnes 20.8. výlet s kamarády na Kokořínsko a Máchův kraj, všichni tři opět trička a kraťasy, velmi teplo 30+. Tak říkajíc v předvečer 21.srpna - k 50. výročí okupace Rusákama jsme navštívili letiště v Hradčanech - bývalé letiště okupační sovětské armády, zde hangáry-zemljanky na Migy. Symbolicky poplivány, na dráze jsem si demonstrativně svobodně zajezdili přes všechny zákazy vjezdu a další cedule. CBčko udělalo na přistávací dráze 130 a měl jsem pocit že by šlo ještě víc, bylo tam jen lehce přes 8000 otáček.. ale pravda, byl lehký větřík v zádech.. myslím že za těchto podmínek by 140 dala, ale nechtěl jsem jí v tom horku tak trápit a moje otevřená helma už měla tendenci odplachtit.. Cestou zpět po silnicích první třídy opět ověřena dostačující dynamika a rychlost 90-100 tento policejní moped s rezervou udržel a to i do kopců.










Pořídil jsem menší plexi (690 Kč), nepasovalo úplně přesně na můj typ, musel jsem pilníkem rozšířit nerezové úchyty kvůli větším šroubům co drží světlo a štítek trochu znásilnit-napružit při montáži. Motka se mi zdá s ním trochu dospělejší a znatelně méně fouká na hrudník-břicho.

3/2019 - po zimě, kdy jsem motorku nijak specielně nezazimoval, jen dal do garáže pod plachtu s plnou nádrží 100 oktanového benzínu(prý nevodnatí) jsem sundal plachtu, párkrát otočil plynem, vytáhl sytič a chytla téměř okamžitě, chod ihned pravidelný jako by jela před pár dny. Oslava jednoduchosti a jednoho karburátoru...

8/2019 motojízda - posázaví a kousek Vysočiny, celkem asi 500 km, 3 noci v kempech u Sázavy a rabníka Řeka. Jeli jsme opět sebranka 4 naprosto různých strojů - moje CB250, chopper Yamaha Virago 750, skútr Kymco Downtown 300, a letos i cestovní enduro BMW 650, přikládám pár fotek. Při těch vyhlídkových cestách CBčko bylo naprosto rovnocenným strojem svým silnějším souputníkům ale u pumpy bylo jednoznačným vítězem, doplňoval jsem poloviční porce oproti větším motorkám, spotřeba kolem 2,5 na sto..
















8/2019, 56.000km a nějaké drobné - konečně jsem se dostal k svépomocné výměně oleje, dal jsem Motul 5100 a mám pocit že motor jde tišeji ale může to být psychologie. Při loňské koupi tam byl ELF Moto Road po výměně, najel jsem na něm asi 3000 a sežralo to asi 3 dl takže spotřeba oleje je mírná. Motul při výměně krásně voněl až jsem měl chuť si taky loknout . Takže to byl první servis (a nikoli nezbytný) od loňské koupě tohoto bezúdržbového stroje, nepočítám-li výměnu zadní pneu a dopnutí a namazání řetězu..
P.S. dneska jsem pořádně motorku provětral a s tím Motulem mě připadá, že jde lépe do otáček, na rovince jsem tam měl 120 jako nic, což se mi dříve nestávalo a do kopce taky hezky uháněla až jsem se divil. Asi na tom esterovém Motulu něco bude.
9/2019, 57000km - Tak jsem se teprv s CBčken naučil jezdit nebo co, letos mi to fakt bere stabilně kolem 2,5 na 100.. Koukám po silnějších motorkách ale čím dál víc si říkám že vlastně nic jinýho nepotřebuju. Příliš rychle stejně nerad jezdím a například na Zephyra 550, který se mi hodně líbí, jsem se při mých 190 cm neposkládal.. na CBčku nemám problém. A ta radost když motorku vedu od stojanu k parkovišti jako mopeda nebo když se ručka tachometru dotkne 120! to by se silnou mašinou člověk nezažil. a navíc se mi prostě líbí, v jednoduchosti (technické i estetické) je krása.






4/2020, Zahájena 3. sezóna s čerstvě dvacetiletým CBčkem, tím se stala mojí nejdéle sloužící motorkou(když nepočítám fichtla kterého mám od roku 1970).
A opět se konala oslava jednoduchosti a spolehlivosti: Po vytažení sytiče a několikerém otočení plynem motor chytil na PRVNÍ! otáčku startérem, a to po 5 měsících. Koukal jsem jako z jara. A hned jsme se projeli. Jediné zazimování bylo naplnění nádrže 100 oktanovým benzínem..
foto po první jarní projížďce - dvacetiletá krasavice v nejlepší kondici, najeto bezmála 60.000:






7/2020 CBčko se zúčastnilo části vandru po Čechách, kamarádi pokračovali na jezera do Německa ale já byl bohužel předčasně odvolán rodinou. Motorka dostala na výlet novou výbavu - rolku na drobnosti na přední vidlice a novou nepromokavou tašku - připevněna dvěma gumicuky na sedlo:










Rozhodl jsem se po 3 sezónách Hondu prodat, snad nebudu moc litovat.. změna je život, zatím nevím co pořídím ale něco asi ano.
Hodně štastných kilometrů, má dvěapůle! Budeš v dobrých rukách, což jsem rád.




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Rollinman
Rollinman napsal 16.07.20 v 20:05

Kalep: Taky mám made in Spain. Tak aspoň vím kam pro díly. Ovšem tahle motorka žádné díly nepotřebuje. Mám na ní 58.000km z toho 5 jsem najel já. 1 výměna oleje a asi 3x namazaný řetěz, jinak není co udržovat.
Ty kufry bych taky bral. Ty máš aspoň padací rám, to je pěkný kousek. Třeba je maj ještě pražští policajti někde ve skladu..
Já jí používám na sváteční projížďky a jednou ročně na vandr s kamarády a na to mi stačí bohatě, ani mi neujedou a že maj stroje o dost silnější.. každýmu se líbí.

Kalep
Kalep napsal 16.07.20 v 12:53

...jeste foto,

Kalep
Kalep napsal 16.07.20 v 12:49

Tuhle motorku mam taky, dotahl jsem si ji ze Spanelska kde jsem ji pouzival jako daily vozidlo do prace, Honda-Montesa protože, kdo to nevi, tak Montesa tuto Hondu licencne vyráběla primo ve Spanelsku, a to prave pro Evropsky trh.

Takze jestli ji někdo chcete sehnat nechte si ji primo dovezt prave odtud, jezdi jich tam mraky...… a vyznacuji se neuvěřitelnou spolehlivosti, sam mam na ni najeto kolem 30.000 km bez jakéhokoliv problemu jen za cenu bezne udrzby, pomoci bezneho vybaveni, kterou zvladnete doslova na chodniku. ND se daji sehnat v evropských cenách, prave proto, ze většina dilu byla rovněž vyrabena ve SP.

Takze jestli potrebujete spolehlivou motorku na kazdodenni jezdeni, muzu tuto vrele doporucit.

Hrozne rad bych sehnal ty policejni nosice na kufry/visilacku. Nevite nahodou kdo byl vyrobcem?

Rollinman
Rollinman napsal 14.02.20 v 10:35

Jo, k tá vzpomínané účasti policejní CB250 na zasedání MF v roce 2000 tady mám historický snímek:

golfVII
golfVII napsal 14.02.20 v 07:16 10b.

Ahoj, sice starší téma ale nedá mi to - já i pamatuju kde se u tý Policie vzaly. To bylo v roce 2000 když se hlídalo zasedání mezinárodního měnovýho fondu, a bylo třeba někam fofrem doprovodit nějaký důležitější auto nebo něco podobnýho, tak aby ta naše policie měla něco trošku reprezentativnějšího než dosavadní moto park skládající se z otlučenejch dosluhujících Jaw... tenkrát jsme na ty Hondy koukali jak na zjevení, každej jsme se na ní chtěli svízt

Více komentářů



TOPlist