Zapůjčeno k vyzkoušení, odevzdáno zpět bez šrámů, takže jenom několik postřehů.
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda PCX 125: PCX je o 50kg lehčí, kdo by chtěl lehkého skútra. PCX je o 40 tisic levnější, kdo by chtěl platit míň.
První dojmy - J125 je poměrně těžkotonážní borec, s nějakými 172kg váhy má stopětadvacítka motor co dělat.
Recenze
Už první rozjezd naznačoval, že to nebude žádná velká střelba. Posaz do křesílka s bederní opěrkou, řidítka vysoko a blízko těla, zrcátka málem u ramen. Zadní kolo je jenom 13" a pérování poměrně tvrdé - na kostkách je to očistec, při přejezdu větší nerovnosti dá kopanec i bederní opěrka. Na pěkném asfaltu se vede skvěle, do zatáček prostě zatočí a pro případnou korekci se jen jaksi zatahá za řidítka, jakoby to byl volant. Ne jak na mašině, kde špatný nájezd do zatáčky někdy pokračuje úvahami o zachování si zdraví. Přední štítek je nízký a fouká na ramena, na druhou stranu při zalehnutí je čelní plocha menší, než u vysokého plexi, a skútřík snadněji atakuje maximálku, tedy nějakých 110km/h. Vyšší hmotnost je znát při jakémkoli pokusu o akceleraci - z místa se ne a ne odlepit, do nějakých 70km/h je variátor jak gumový, je poznat každý závan protivětru. Předjíždět pomalejší auta se dá jenom v obci, když zpomalí pod 60km/h. Na zrychlování do kopce je potřeba zapomenout - už daleko před kopečkem je nutné nabrat rychlost, pořádně promyslet všechny potenciálně zpomalující manévry a taky si dát odstup od aut před sebou, kdyby ty zpomalily. V dnešní době digitálních displejů jsou klasicky vypadající rychloměr a otáčkoměr jak z jiného světa. No ale k čemu je na takovémto skútru otáčkoměr? Abych viděl, že je tam 9000 ot/min a rychleji už to fakt nepojede? Cestovat se s tím samozřejmě dá, na klikatějších silnicích s hladkým povrchem, kde se dá jet 60 až 90km/h, je jako doma a posaz umožňuje výhledy do krajiny.