renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Gilera Nexus 300 (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JaRa550
Vloženo 26.5.2018
Aktualizováno 28.7.2020
Zobrazeno 2 014x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nádherná italská práce, všem se líbí - motorkářům i laikům. Vybíral jsem srdcem i hlavou a tady se to krásně dalo skloubit.

Více fotografii

Motorka koupena od PMaXX (Rychvald) - Naprostá spokojenost, slušný člověk, co mě vyzvedl na nádraží, zajistil evidenčku a povinné ručení, přidal zámek kotouče, vestu, kávu a půl nádrže benzínu. Navíc jsme si i moc pěkně popovídali. :-)

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha X-max 250: Nejasná historie - dovoz u vyhlídnutého kousku
Aprilia Scarabeo 500: Výkon bych asi neužil, spotřeba by byla vyšší a zrovna všechny byly dál.
Kymco Xciting 300iR: Pan majitel nakonec cukl a nechal si ji.
Kymco Xciting 500: Výkon bych asi neužil, spotřeba by byla vyšší. Navíc trochu strach z cen dílů.

První dojmy - Motor se sportovním variátorem táhne super a dá se jezdit i pomalu :-) Na volnoběh trochu vibrace, abych se cítil jako velký motorkář, při jízdě zaniknou. Kdybych se nebál, dá se jezdit i hodně rychle. První cesta vedla po dálnici Ostrava - Brno, takže jsem zkusil rychlost i citlivost na boční vítr. Oboje naprosto v pořádku.

Motorku bych doporučil pro - Vyšším lidem, mám 185 cm a dosáhnu na zem v pohodě oběma nohama. Jinak manipulace na místě přeci jen chce nějakou sílu, ale oproti Simsonu skútru to není o moc horší. Na dojíždění mezi obcemi, resp. městy. Na otevřené silnici se dá udržet rychlost 110 km/h stále, takže nejste brzda dnešního rychlého provozu. Ne že by člověk mohl zběsile předjíždět, to ne. Ale Fabie MPI, autobus, nebo Avie se dá. ;-)

Doplňky na motorce - Teploměr vzduchu, proužky na ráfky a zadní kufr SHAD SH40, LED žárovky kam to jde a samozřejmě nálepky

Průměrná spotřeba - 3.47343 l/100km

Recenze

Design je prostě skvělý ale není samoúčelný, Plexi je vysoké. Deflektory na ruce fungují i ve 120 km/h. Dojiždím 33 km každý den, i v mrazu (nejméně -3°C) a se zimními rukavicemi to jde i bez vyhřívání. Aerodynamika je prostě skvělá. Na nohy fouká jen rozumně a dají se schovat za kapotáž. Na to, jak skútr vypadá je to prostě dokonale zvládnuté. Přilbu dolů!

K motoru: šel jsem po 300 kvůli zrychlení ale nižší spotřebě než u 500. Navíc povinné ručení taky něco přidá. Spotřeba vychází po dálnici se 110 - 130 km/h na necelé 4l, při proplétáním Brnem a dojíždění vychází na 3,4/ 100 km.
Edit po roce: nejhorší na spotřebu je vítr a vysoká rychlost - roste klidně na 3,6.
Někdo psal, že topení na nohy jsou k ničemu, no tak ten nejel 100 km po dálnici při 14°C v běžeckých botách. Tam jsem poznal, že funguje výborně.
Motor se ohřeje i v mrazu, nepřehřívá se v létě.
Tak motor nakonec stál za prodejem motorky. Ve 32 550 ztratil výkon a začal klepat. Nový majitel odhalil zadřený píst a ojnici. Jako kdyby selhalo mazání. Tak to mě opravdu zklamalo.

Se zpracováním motorky nemám žádný problém, za tepla odstává 1 plast u 7 let staré motorky. A to ta moje chudinka stojí skoro celý rok venku. Jinak myslím, naprosto špička. Podsedlový prostor mi přijde dostatečný, moje XL integrálka se vejde jen tak tak, sedlo už je trochu vypáčené, ale zamknout jde. Schránky u řidítek jsou vlastně jen jedna - vlevo. Do ní se dá dát mobil, nebo klíče, nic víc. Vpravo jen náhradní žárovky v pytlíku, tady je slabina.

Ve výbavě je palubní počítač, který ukazuje skoro vše KROMĚ venkovní teploty. A také trochu proměřuje spotřebu, asi o 0,3 l/100 km. Ale hezky vypadá. Nejde najednou zobrazit najeté kilometry a čas. Jinak motorka ukazuje čas i datum (to neumí ani Mazda z 2007).

K cestování: sedadlo je pro řidiče naprosto pohodlné. Místo pro nohy umožňuje si měnit polohu během jízdy. Přední pozice mně osobně nevyhovuje, ale někomu by mohla. Spolujezdkyně byla ze svého místa nadšená. Jak píšu výše kapotáž je perfektně zvládnutá.
Při dálkovém světle svítí i potkávací parabola. I na potkávací motorka svítí slušně. Po ugradu na LED už výborně.

Motorka je prostě fajn. Až na ten motor. No třeba jsem měl jen smůlu...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
HFrk
HFrk napsal 08.01.19 v 19:12 10b.

Hezky jsi to napsal.

eibenberger
eibenberger napsal 09.09.18 v 16:19 10b.

JaRa550
JaRa550 napsal 27.05.18 v 11:14

Díky, je to plast přední masky pod plexisklem, dělá to jen za tepla. Vtipná je i šikmo nalepená nálepka Piaggio Technology - asi to k tomu patří

PMaXX
PMaXX napsal 26.05.18 v 20:13 10b.

Pěkná recenze, ať slouží :D
Jinak ten plast asi myslíš u palubovky nad budíky, jestli jo, tak tam to je odchlipnute od novoty :(
Původně jsem to chtěl nějak spevnit, ale pak jsem si zvykl

Více komentářů



TOPlist