renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Ducati Monster 1000 (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SYNTEXIS
Vloženo 21.5.2018
Aktualizováno 21.5.2018
Zobrazeno 2 958x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první moto, která mi dala spoustu skvělých zážitků při cestování kolem Prahy, ale také i horké chvilky, když se člověk učí pomalu odemykat rychlost a výkon

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Monster 620: V době koupě jsem nenašel žádný hezký kus

První dojmy - Přistupoval jsem k ní s respektem, jelikož krom motoškoláckých strojů jsem na ničem nejezdil. První skutečné seznámení přišlo při ježdění v Budapešti, kde jsem pochopil, že jako začátečník mám před sebou hodně kilometrů učení se. Nicméně obecně vzato žádný problém nebyl, jen člověk musí myslet na to, že oproti slabším strojům má také ostřejší brzdy, nízké rychlosti ji nevoní a bez citu v pravém zápěstí to nepůjde :) Jediné, čím trpím už od první jízdy, je podvozek, který nemá rád nekvalitní čechystánské silnice - což ovšem není vada motorky!

Motorku bych doporučil pro - Všem, byť chápu, že ne všichni sdílíme tu stejnou radost z rychlosti. Jsou určitě rychlejší motorky, levnější na servis, pohodlnější na delší cesty, lepší do města atd. Tento stroj se cítí nejlépe v rozmezí 60 - 160 km/h. A když zrovna stojí na místě, tak buď dělá pro někoho hrozně hluku (pro mě je to krásná symfonie šlechtěná právě k tomuto účelu) nebo prostě jen láká pohledy, protože je to Ducati se vším, co k tomu patří

Doplňky na motorce - Karbokové výfuky Arrow s výjimatelnými db-killery, otevřená kulisa přítlačného kotouče, červený "přítlačák" Ducati Performance, Rizoma řídítka, gripy, zavazicka, zrcátka a padáky; nastavitelné páčky Attax; a jako správné “esko” má samozřejmě krovku a čelní štítek; krytky rozvodových řemenů jsou z jiného stroje (DS), protože jsou černé

Recenze







Tento profil zakládám jako malou oslavu svých prvních najetých 10 000 km, všechny na "příšerce" 1000S i.e., takže rozhodně budu chtít v budoucnu upravovat své názory s přibývajícími zkušenostmi.

Využívám ji hlavně k ježdění po okreskách v okolí Prahy, kam také občas zavítám, ale městský provoz není to, kvůli čemu jsem si ji pořizoval. Jak už je uvedeno výše, nízké rychlosti (do 50 km/h) ji nevoní, byť s ovladatelností při proplétání se kolonami, uličkami apod. žádný problém není - je to skvěle ovladatelná, lehká a štíhlá kráska, která ale ráda škube, pokud je člověk moc hrr (nízké otáčky znamenají také vibrace - což mám rád :) - ale právě až ve středních a vyšších otáčkách vše začne dávat smysl). Kdyby měla lepší rejd, pomohlo by to hlavně při manipulaci v garáži.







Mimo město motorka hned ožije. Jelikož zabírá odspodu a dech jen tak neztrácí, dovoluje velmi příjemné svezení na klikatých silničkách, kde je ovšem velmi snadné přehnat svoji rychlost (ještě že jsou ty brzdy takové, jaké jsou). S vyššími otáčkami pak přichází skutečný výkon, který je ideální využít při cestování napříč republikou - v tomto smyslu není problém uletět dvě stovky kilometrů po okreskách a opravdu si vychutnat jízdu a ten sladký pocit, že všechny plechovky na silnici jsou najednou v roli statistů (za což se omlouvám, to je osobní, jelikož v autě mám "naježděno a zažito svý" a fakt mě to UŽ nebaví). Je ale nutné poznamenat, že tento motor není o tom, že jej držíte "v červeném poli" - zaprvé na otáčkoměru nic takového není a zadruhé je motor stavěný na využívání těch 84 Nm, což je oblast okolo 6000 ot/min. Nástup omezovače je poměrně razantní, takže je třeba řadit těsně před ním...

Jinými slovy si zatím vychutnávám proces učení se jízdy na motorce :) Jízda je tedy sportovní, byť s lehkostí sobě vlastní, protože ji nemusím držet pod krkem, aby jela rychle a zrychlovala ještě rychleji, takže se dá držet hezké tempo (120) bez větší námahy, čemuž dopomáhá skvělá ovladatelnost. Výmoly a obecně nekvalitní silnice jsou problém s aspektem nepříjemností: občas se mi to snaží vyrazit řídítka z ruky, i když jedu jen třicítkou po kočičích hlavách, takže když trefím něco ve vyšších rychlostech přímo v apexu zatáčky, dostanu ránu a motorku to rozhodí (což v náklonu není příjemné ani trochu), ale zase se lze spolehnout, že se chytne, jen co přejede přes tu ZK**ENOU M**KU, pardon - hrbolatý povrch vrcholu zatáčky. Když je silnice kvalitní, pak je to čirá radost, když z ní mohu ždímat každého koníka výkonu při výjezdech, kdy přední kolo ani řídítka najednou nemají žádnou váhu, kdy lze brzdit tvrdě a podřazovat ještě tvrději, až se sebou cuká a vlní se...

Pokud jde o faktické záležitosti, pak jsem ji kupoval s nájezdem 8500 mil (je to totiž navrátilkyně z USA), nyní mám 14 500 (tj. cca 23 000 km) a letos (2018) půjde o moji druhou celou sezónu. Žádné investice ze začátku nepotřebovala, byť se občas objevil nějaký šotek v elektrice - že ji občas problikává kontrolka rezervy při plné nádrži už nevnímám, ale jednou se stalo, že otáčkoměr ukazoval jen po přidání plynu, což bylo skoro vtipné... Gumy jí vydržely cca 7000 km (Bridgestone Batlax), to ale bylo hodně opatrných jízd ze začátku a v podstatě je odepsaly dálnice, když jsem spěchal do práce a nemohl se zdržoval na hezkých cestách. Nyní jezdím Michelin Pilot Power (zde uvedené fotky byly pořízené po první cestě od výměny). Na srovnání obou gum nemám dost zkušeností, ale jsem ještě tady, takže zatím udržely vše, s čím jsem se setkal, vč. těch méně příjemných věcí typu bloklého předního kola, prokluzujícího zadního, různé ujíždění či nervozita na prašném povrchu atd.

Dle manuálu jsem provedl velký servis vč. kontroly seřízení desmo rozvodů (v Moto Italia), kde měnili zároveň řetězovou sadu (po navrácení zpět tovární rozety s 42 zuby místo 39 se zrůdička trochu civilizovala). Pokud mám vzpomenout závady, pak asi jen dvě rosící se místa (jedna hadička od chladiče, druhá někde nad motorem), což stálo cca 2500,- Kč. Celý servis vyšel na 20k + nedávno 3,5k za ucpaný palivový filtr, který způsobil, že motor nešel přes 6500 ot/min...







Pokud jde o spolujezdce - jestli někoho nechcete vyloženě trestat (vč. sebe), tak je lepší spolujezdce brát jen v případě, že jde o krátké svezení, protože je to posed nemilosrdný, se stupačkami hodně vysoko atd. Např.vezl jsem slečnu co měla cca 175 cm a po nasednutí si dala nohy zcela automaticky na mé stupačky, jak byla zvyklá z polohy na chopperu :)

Úložný prostor - no, tak je tam taková malá krabička z druhé strany sedla, kde mám lékárničku (ta od Ducati je kupodivu akorát) a "sadu nářadí", dá-li se to tak nazvat, těch pák imbusových klíčů (z těch je mimochodem skoro celá motorka). Na cokoli dalšího tam místo není a musí to na záda, takže delší cestování jen nalehko.

Spotřeba hodně závisí od toho, jakým tempem člověk jede. Když je provoz hustý a vy se ploužíte hluboko pod zákonnými limity, tak asi kolem 6,5 L. Běžně na nádrž ujedu kolem 175 km, než se rozsvítí hladové oko. Snažím se tankovat jen 100 oktanový benzin - s tím je spjatá zajímavost, že tato motorka mění svůj zvuk poměrně razantním způsobem: podle paliva, podle teploty (sebe i okolí), někdy asi i podle nálady, když se nad tím zamyslím... moc jsem to zatím nepochopil: ideální se mi zdá, když se může uchladit sama jízdou a to má okolo 90-95°C. Jenže ani při 115°C se nic výrazně nemění, pokud jde o zvukové projevy. Pak jsou tam ale chvíle (několik minut jízdy), kdy najednou motorka "ztichne", tedy asi nejvíc, jak je to jen možné - patrně to bude souviset s tím, jak pracuje řídící jednotka a vstřiky, protože najednou výfuky neburácí, ale motor jede a táhne stejně, jen je zvuk naprosto odlišný.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
alfa33ti
alfa33ti napsal 24.05.18 v 20:36 10b.

pěkná mašina!

SYNTEXIS
SYNTEXIS napsal 21.05.18 v 22:40

Děkuji

makyno695
makyno695 napsal 21.05.18 v 19:02 10b.

monstro jedine za 10b

vopák
vopák napsal 21.05.18 v 12:46 10b.

Zajímavá recenze a párádní monstr..at' to bouchá

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 21.05.18 v 07:07 10b.

Více komentářů



TOPlist