PROFIL MOTORKY

Cagiva Navigator 1000 (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Viperfarmer
Vloženo 8.5.2018
Aktualizováno 13.4.2020
Zobrazeno 4 073x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Ačkoliv jsem už nějaký ten čas v moto katalozích proležel, o téhle mašině jsem neměl ani tušení, protože mne Cagiva nějak neupoutala (kromě dakarky Elefant!) a tento typ motorek - "ani ryba ani rak," mne též moc nikdy nebral. Nicméně časy i lidé se mění.

Více fotografii

Motorka koupena od Ondrej-Moucka (Želiv) - Rychlé jednání. Deklarovaný stav moto však mohu posoudit až po plánovaném servisu. 25.10.2018 Konečně po servise (celá sezona žel pryč) takže stav - nechci to tu rozebírat, ale 40 tis. km asi fakt nemá, kor z Německa, masku bylo třeba srovnat, byla tedy nabořená, pak další věci, takže česká klasika českých prodejců..

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 1000V Varadero: Už jsem ji měl, nesmyslná cena, vysoká spotřeba a váha
Ducati Multistrada 1000: Obavy ze servisu a stavu (co jsem zatím viděl osobně, tak nic moc), vyšší cena lepších stavů
BMW R 1100 RT: Žádná pěkná v okolí, absence sportovnější jízdy
Honda ST 1100 Pan European: Samé šroty, na svůj věk vyšší cena, vše moc daleko
Honda CBR 1000F: Pěkných moc není, žádná nebyla poblíž, už na mne moc "lehací" ale je to retro srdcovka z mého mládí :)
Triumph Trophy 1200: Slabý výběr, vyšší spotřeba

První dojmy - Výkonem a lehkostí splnila očekávání. Přeci jen motor z TL se nezapře. Ergonomie mě však vůbec nesedla. V první řadě je sedlo šíleně vykrojené jak sedlo na koně. Takže se nemohu nikam posunout. Zapadnu kou*ema na nádrž a sklon vzadu mě tlačí ještě více vpřed. Myslím, že po delší trase by ze mne byla Einhornová (Ace Ventura). Pak stupačky docela vzadu, jako na supersportu. Dále řídítka docela široká a příliš blízko těla. A poněkud tvrdý podvozek, ale ten by se snad měl dat nastavit. No uvidíme, jak to dopadne.

Motorku bych doporučil pro - Pro ty, co chtějí cenduro či trochu univerzál, ale nechtějí se vzdát zábavnějšího motoru a mají rádi kapku individuality.

Doplňky na motorce - Padací rám, vyhřívané rukojeti.

Recenze

"Proč jste si vybral tento stroj?" To je vcelku zajímavý příběh. Jak vidíte výše, můj záběr byl vcelku široký a různorodý. Je to dáno více faktory:

- již jsem pár moto měl
- věk a zranění se neúprosně ozývají
- omezené finance
- stav silnic, legislativa a provoz
- obliba sportovnějších motorů
- nároky na design, styl a ochranu před větrem

A na to, co bych opravdu chtěl, jen tak brzy asi nebude :)

Cestovní koráby jsem pro omezenou možnost sportovnější jízdy a vzhledem k stavu silnic zatím obešel, což mne snad i začíná mrzet :)

Když tedy vše shrnu, nabízí se nutně nějaký univerzálnější stroj. Těch je v kategorii "Cenduro" sice více, ale většinou jsou díky své popularitě dost drahé i na svůj věk a ty nejlepší jsou v podstatě úplné novinky.
Doposud jsem žil vizí velkého cestovního endura typu Dakar, které zvládne i náročný terén a na silnici pohoní i slabší jezdce silničních strojů. To mne však po menší praxi už přešlo, protože se ukázalo, že takový stroj sice dovede v terénu hodně, ale nikdy ne tolik, jako lehké ostré enduro či kros a málo kdo toho umí využít. Škody způsobené pádem takového stroje asi ani nemusím komentovat. Na silnici ztrácí výhody velkého výkonu, minimálně díky terénnímu obutí a vysokému těžišti i zdvihům.
Naštěstí se objevila relativně nová kategorie, která jde vstříc většímu vyžití na silnici včetně sportovní jízdy a občasnému vyjetí i mimo ně - funduro a cestovní supermoto. Ty jsou však v podstatě nové, takže lze vybírat až mezi dražšími stroji, které jsou rok od roku lepší a dále se vyvíjí. I proto pro mne bylo velkým, ale příjemným překvapením, že i v této kategorii lze najít motorky, které by se daly tak trochu považovat za veterány a průkopníky, kteří předběhli svou dobu. Jedním z nich je i Cagiva Navigator 1000, která šla nevyšlapanou cestou. Svou poněkud podivnou konstrukci, která svými plasty a dvěma otvory v nádrži připomíná Dakarové stroje a podvozkem - vpředu 18" a vzadu 17" koly a většími zdvihy, slučuje enduro a silniční motorku, což v té době nebylo moc zvykem, kromě pár výjimek (TDM, Multistrada atd). Další příjemný fakt je, že ji od roku 2000 osadili motorem ze Suzuki TL. To uvítá každý, kdo očekává nějaký výkon, spolehlivost, a nemá moc rád častou údržbu. Předešlé ročníky totiž byly osazeny motory Ducati 900.

Tak tolik tedy k teorii. Z praxe zatím nemohu moc sloužit, protože jsem byl dosud pouze na dovozové STK, kterou musím žel opakovat kvůli nečitelnosti posledních 4 čísel na výrobním štítku (věřili by jste tomu?).. Zápory jsem již požaloval v sekci "První dojmy." Nechci být bručoun, ale opravdu jsem trpěl jen těch cca 60 km. Neumím si představit jet dál. To sedlo je asi fakt pro eunuchy, ale těm by jistě Mahárádža koupil za dobré služby v harému honosnější stroj. Abych však nebyl pouze kritický, žena si vzadu velice lebedila na své větší půlce sedla a užívala si pohodlí a prostor. V Itálii asi mají raději spolujezdce, než řidiče.
Zátah motoru je dobrý, ikdyž mi přišel trochu opožděnější svou reakcí na plyn, ale to se ještě může změnit po servise, který je v plánu hned po vyřízení celého procesu přihlášení na české doklady. Po zavření plynu se také z výfuku ozývá řádná střelba. To se ale opět může změnit po seřízení a kontrole celé moto. Ovladatelnost je dle původního předpokladu a recenzí - vzhledem k váze a nižší výšce dobrá.

Myslím, že se moto cítí nejlépe na okreskách, klidně i s horším povrchem, kde však není moc hustý provoz, protože je ucukaná a chce stále jet a ne se lepit na nárazníky aut jedoucích 40 km/h (to je fakt MOR).
Cestování je vzhledem k již výše popsanému zklamání ze sedla a celkové ergonomie pro mne vcelku nepředstavitelná záležitost, ale je možné, že jsem jediný, kdo s tím má problém. Nicméně za mne ji vidím spíše na každodenní užití a trochu vyblbnutí na okreskách, či možná i šotolině (dle umu řidiče a obutí).

13.1. 2019
Moto bylo do října na servise. Mechanik neměl čas :) To je dnešní fenomén, protože mechanika abys pohledal, obzvláště dobrého a tak jsou zasekaní celou sezonu.
Ale k věci. Podvozek byl tak hrozný proto, že mi předešlý servisák "odborně" vypustil dusík ze zadního tlumiče.. To asi netřeba dál komentovat. Teď už jen zrepasovat v sezoně předek a bude to dokonalé :) Dále motor.. Totálně neseřízený, takže bylo třeba seřídit ventily (podložkami), klapky zesynchronizovat, protože v jistých momentech přední válec táhl zadní atd. Takže bez zbytečného rozepisování stavu a závad - teď to má koule! Jízda je fakt požitek - ten zááátah. Cestou ze servisu jsem se nemohl celých cca 65 km nabažit. A to bez ohledu na to, že bylo už po 23 hodině a říjnové počasí.
Takže pokud bude vše klapat (soukromý život se trošku zkomplikoval) tak se těším na sezonu velice :)

28.7. 2019
No, moto po dalším servise s vidinou vychytat všechno předem, abych mohl už v budoucnu jen jezdit. Takže přezuto komplet na Bridgestone Adventure A41, výměna všech plastových (rády praskají) rychlospojek paliva za celokovové, dána zásuvka 2x USB, výměna gufera sekundáru, synchro motoru, oprava sytiče atd. Ujel jsem sotva 200 km a bum - dojel jsem domů jen na jeden válec s pořádnou kanonádou z výfuku. Jet kolem prezident, tak mě ochranka instinktivně odstřelí.. Takže další servis teď budu domlouvat. (V budoucnu už nechci žádné vraky, ale pouze něco novějšího)
Jinak to s tím sedlem, co jsem tady hned v počátku poplival, jsem to konečně pochopil při byť kratičké cestě - není to ani tak sedlem, ale polohou stupaček - že jdou k*ule na nádrž a v křížích to cítím taky hned.. Jsou moc vzadu, takže se není jak zapřít nohama od nádrže dozadu. Tím se i mění styl jízdy zatáčkami. Do teď jsem zkoušel styl "motard" což mi přišlo na tento typ motorky přirozené, tedy to lámat pod sebou do protistrany s připravenou nohou nad zemí (na Varaderu se mi to jednou vyplatilo - předešel jsem jistému pádu, i když s natrženým svalem v lýtku o stupačku), ale vždy sem se bál zatáčky projet rychleji než moje máma na kole a nemohl jsem si pomoct, nějak to prostě nešlo. Měl jsem z toho fakt mindrák, jak bych nikdy před tím nejezdil na ničem.. Teď mne to nutilo polohou stupaček spíše do zatáček lehat jak na supersportu a bylo to o poznání lepší. Takže je to opravdu velice prazvláštní kombinace všech stylů. Při pomalé jízdě styl ala motard, při svižné už lehat s kolenem ven.. No mám se tedy co učit ještě. Ale začalo mne to zrovna bavit. Je to motorka co mne nutí hledat cesty jak na to a učit se, abych na ní vůbec mohl normálně jezdit :D Takže dokud ji budu mít, Alzheimer asi nikdy nehrozí :D

13.8. 2019
Po servisech a nějakých ladění konečně první cesta s doplňky a kamerou. Takže už si zvykám, i když se velmi snadno rozvlní do zatáček, což nevím, zda je normální u této motorky, nebo je něco špatně. Uvidíme. Rozhodně hodnotím podvozek jako nedostatečný k tak silnému motoru. Kdybych měl motor využívat opravdu emotivně, jak si říká, tak skončím buď v první zatáčce v poli (či stromu), nebo na rovince nedobrzdím za auty přede mnou.. Takže pořád ve střehu a zkoušet co ještě podvozek a brzdy unesou a co již ne.
Úpravy a doplňky viz nové fotky.

13.4. 2020
Takže.. KONEČNĚ to jede jak má!! Nelíbilo se mi to pořád a nechtěl jsem se smířit s myšlenkou, že to tak asi má opravdu být. Stručně - ukázalo se, že koumáci, co do ní dosud zasahovali, si nevěděli s tímto typem rady a tak výsledkem byly opačně daný airbox, uskřinuté sání a hlavně - chod na sytič i po jeho vypnutí.. Takže bohatá směs jak naftový šejk..Od tud ty prodlevy ve zrychlení (přehlcené) a střílení do laufů po sebemenším zavření plynu. Taktéž časté přehřívání motoru atd. Teď je to to, co to má být a co jsem chtěl - funbike :) Krásně zrychluje, po přidání s pomaleji pouštěnou spojkou se i za jízdy přizvedává, maximálka se konečně dostává k 230 Km/h (dosud sotva 200) Doufám, že si ji už konečně užiji a nebude tomu nic bránit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Čadil
Čadil napsal 22.04.20 v 19:24 10b.

Viperfarmer
Viperfarmer napsal 28.10.19 v 10:29

BrdoSK Díky za informace. S tím sedlem ještě uvidím a brzdu také asi chvíli řešit nebudu, i když teda nechtěl bych muset řešit náhlé situace.. nicméně co mne dost znervózňuje, je kmitání řídítek i při jízdě rovně nad rychlost cca 140+

BrdoSK
BrdoSK napsal 25.10.19 v 20:53

Sedlo som si dal upravit zdvihnut a ten odskok vzadu zmensit. Prednu brzdovu pumpu som dal radialnu tak teraz to brzdi lepsie. Strielanie do vyfuku je od talianov ako bonus original. Su urcite aj lepsie moto ale tato je ojedinela a talianka s japonskym motorom. Vlnenie v zakrute som vyriesil tlakom v gumach, prifukol som. Ak pojdem do dalsej tato zostane urcite doma.

Viperfarmer
Viperfarmer napsal 17.05.18 v 11:24

Děkuji všem za komenty i fotky (pěkné stroje). Já jsem byl v garáži zatím pouze přelepit onen nešťastný štítek, abych se mohl znovu ukázat na dovozové STK a při té příležitosti jsem si sedl do sedla, zda jsem minule nebyl třeba moc zaujatý. Nebyl.. Nechci zde moc rozvádět problém s mýma kou*ema, abych nebyl snad v podezření, že si tady dělám reklamu, ale fakt mě moc zajímá, jak na tom můžete sedět chlapi? Dozadu se fakt posunout nelze, to je proti gravitaci "do kopce" a doslova proti odporu a k nádrži už vůbec ne, protože ta část sedla vycházející z předu je masívní a tlačí přesně tam, kde to není moc fajn. Když vystrčím víc zadek, abych tomu uhnul, tak se celá výbava stlačí pod sebe a to už vůbec není ono Jako fakt to nechci nafukovat, ale na tom určo nevydržím jet ani hodinu, natož výlet nebo cestování Myslím, že až to vyběhám s těma papírama (uf, fakt proces), tak půjde z domu a místo ní asi něco jako BMW R 1100RT atd. Slibuji, že od teď už nebudu brblat, že jsou to stroje pro dědky, protože se zdá, že už k nim slušně směřuju

Daliss
Daliss napsal 11.05.18 v 21:32

-

Více komentářů



TOPlist