motopark_brezen



PROFIL MOTORKY

Honda CMX500 Rebel (2018)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník PetNed
Vloženo 1.5.2018
Aktualizováno 9.9.2018
Zobrazeno 4014x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Byla to láska na první pohled ...

Motorka koupena od FIRMA:Honda Šenov (Šenov)

První dojmy - První dojmy - bylo to v březnu, ještě celkem dost zima. na cestách spousty posypu. Já si vezl svoji první úplně novou mašinu. Cesta, která normálně autem trvá asi 45 min. a má nějakých 40 km, mi trvala 100 km. Pojezdil jsem hned první serpentýnky a zatáčky a domů jsem přijel zmrzlý jak cyp. Ale taky tak vysmátý. Takové byly mé první dojmy po více jak 30ti letech :-) .

Motorku bych doporučil pro - Myslím si, že mimo jiné je Rebel vhodný pro takové jako třeba já - vracejí se po mnoha letech. Anebo takoví, co přecházejí z nižší kubatury. A také pro menší postavy. Já mám 170 cm a je to super, i když občas už bych i raději seděl výše.

Doplňky na motorce - Nechal jsem si hned v servisu Hondy nainstalovat originální zadní nosič + boční podpěry brašen, padací protektory (slidery), vyhřívané rukojeti Oxfordy a 12V zásuvku SW motech. Jsou to všechno z mého pohledu nezbytné věci, pokud to s tou moto myslíte trochu vážně. Dále textilní brašny, které ani nesundávám.

Recenze

Rebel se mi líbil už v době, kdy byl avízovan jeho prodej, ale v Česku ještě nebyl dostupný. Obzvláště v tom matně šedém provedení.
Vzhledem k tomu, že se vracím k moto po více než 30ti letech, mi vyhovuje jeho nízká stavba.
V současné době mám najeto 3000 km. Na mašině se mi jezdí skvěle. Nemůžu srovnávat, je to můj první "větší" stroj (kdysi dávno jsem skončil na 350 ccm). Než jsem vyjel na Rebelovi, něco málo jsem si odjezdil na Hondě 600 CBF v rámci kondičních hodin, ale to je na srovnávání málo.
Když to vezmu zkraje - dobře se s motkou manipuluje na místě. Při rozjezdu je nutno si zvyknout na celkem ostrou 1. Zpočátku mi to párkrát ustřelilo, ale vše jsem ustál bez ztráty kytičky.
Má citlivou převodovku, dobře se řadí nahoru i dolů. Jednou během zajížděni jsem zapomněl zmáčknout spojku a kopl jsem tam kvalt jako na staré Jawě s poloautomatem. Normálně to tam cvaklo a jelo se dál. Ale už to více nezkouším. Naopak poctivě přes spojku a dolů s meziplynem.
Bržděni vnímám za sebe jako pohodové. Jednou mne přinutili na křižovatce k náhlému brždění a bylo to absolutně v poho - kombinace přední a zadní brzdy.
Zatáčky - žůžo labůžo. Snažím se jezdit na jistotu, ale užívat si to. A jo jo jo. Je to prostě Rebel. Jede si na pohodu kolem těch 100, pak tomu dáte kouř a on zařehtá a valí. Ale maximálku jsem nezkoušel. Ani mne to zatím neláká. Těch 135 jede v klidu. Ale nemám plexi, takže to už je tak trochu oprcajtunk. JInak motor má skvělý zvuk.
Podvozek - no, trochu mi přijde, že má tvrdý zadek. Ale já mám nějakých 67 kg, je možné, že to je nastavené na vetší váhu. Každopádně když jsem byl posledně na Slovensku a jel jsem delší úsek s horším afaltem, šel jsem občas raději do stupaček.
Spotřeba - jezdím sám, s brašnama. Průměr mi zatím vychází na 3,2/100 km. Podotýkám, že se nesnažím jezdit na spotřebu, dost hodně brzdím motorem a řadím s meziplynem.
Ježděni po městě je v pohodě. Když jsem sii zvyknul na práci se spojkou, není problém na pojíždění v dlouhé koloně na světlech atd. Ježdění mimo město je prostě paráda. Jezdím na ni do práce + cestuji. Zatím hlavně Slovensko a Polsko.
Zatím jsem měl nejdelší denní nájezd 420 km a absolutně bez problémů. V brzké době ještě chci přejet Polsko napříč na Hel a v létě přes GG do Dolomitů (Velká dolomitská cesta). Takže si myslím, že na Rebelovi se cestovat dá.
Jinak blbé je, že Rebel má nulové úložné prostory. Takže buď budete jezdit s batohem anebo nahodíte boční brašny.

Edit:
Po najetých 6 500 km jsem s Rebelem vyrazil na týdenní čundr Alpama. Projel jsem Rakousko, Dolomity, Slovinsko a přes Rakousko zpět domů. Převážně jsem to tahal po místních horských I lesních cestách, přejel jsem GG Hochalpenstrasse, hlavní dolomitské sedla, ve Slovinskou vyjel pod Mangart a přes Vršič odjel do Rakouska. V Rakousku jsem po lokálních cestičkách projel nádherné hory a sedla a pak už jel domů. Jel jsem sbalený natěžko - spal jsem ve stanu a vařil si jsem si sám. Najel jsem 2 600 km. Občas jsem jel i 70 km v dešti. Nejdelší etapa měla 700 km. Rebel i já to dával bez problémů a svůj první pořádný mototrip jsem si krásně užil. Tím odpovídám na otázku cestování s Rebelem.

Po najetí 10 000 km jsem Rebela prodal.
Bylo to dlohodobě plánované. Důvod prodeje je celkem jednoduchý. Přešel jsem na Transalpa. Moje další cestovatelské plány už by pro Rebela nebyly úplně vhodné, rumunské šotoliny apod. by už byly přes čáru. Přesto všechno tvrdím, že Rebel je skvělá motorka. Dobře se na ni jezdí, má nízkou spotřebu, je nenáročný a je hezký. Rozhodně bych o něm netvrdil, že to je stroj pouze kolem komína anebo tak v neděli zajet někam na kafe a dost (názor jednoho "prodejce odborníka"). Skvěle jsem se na něm rozjezdil, získal jistotu. Proto, když jsem poprvé sedl i se svou výškou 170 cm na Transalpa, neměl jsem žáden problém s "přečipováním".

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
dusan42
dusan42 napsal 16.10.18 v 14:07

ViliamD
ViliamD napsal 16.09.18 v 15:15 10b.

Hezký článek. Já si ho pořídil přesně stejně. Po 30-ti letech . Zatím mám 2500 km. Nejdelší cesty tak 100 km. V podstatě se vším souhlasím, jenom jsem si netroufl na ty dlouhý cesty. Na motorce mám pocit jistoty, pohodlí, lehce ji ovládám, nakláním, už se umím vyhýbat dírám i prudce brzdit. Vyhledávám serpentiny a vysloveně mi dělá radost kličkovat v Praze mezi auty. Byla to skvělá volba.

vojtěchvojtěch
vojtěchvojtěch napsal 07.09.18 v 16:41 10b.

přesně tohle mne čeká, super článek

Více komentářů



TOPlist