renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda PCX 125 (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník tur0033
Vloženo 30.4.2018
Aktualizováno 30.4.2018
Zobrazeno 1 944x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Skútr, na který není potřeba řidičské oprávnění na motorku, ale stačí klasická skupina B (osobní automobil). Velice dobrá ovladatelnost a super malá spotřeba.

Motorka koupena od brno (Brno-Řečkovice) - V době pořízení to byl velice zadaný skútr. Myslím, že čekací lhůta byla zhruba měsíc.

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda SH 125: Nevyhovoval mi posez.

První dojmy - Prostě první skútr (jednostranné vozidlo). Dlouho jsem sledoval videa a fotky na internetu. Ze začátku prostě všechno úplně super. Hned jsme si sedli. Bez jakékoliv zkušenosti jsem si ji vysmátý vezl z prodejny domu.

Motorku bych doporučil pro - Jsem na něm začal jezdit jako úplný začátečník a šlo to. Navíc spotřeba byla příkladná. Takže asi pro všechny.

Doplňky na motorce - Horní kufr 29 l

Recenze

Tento stroj jsem si vybral, protože jsem nemusel dělat další řidičák. (Později jsem si ho stejně z nadšení dodělal.) Jak to asi nejspíše obyčejně nebývá, tak vzhled a první velice krátká jízda na zámkové dlažbě hrála velkou roli. Ještě bych k tomu mohl připočíst spoustu procentech recenzi a informací z různých fór na internetu. Původně to měl být pouze dopravní prostředek po městě a maximálně jednou za čas otočit Brno. Po nějaké době se to změnilo a touha byla vyrážet stále dál a dál.
Na skútru jsem za defakto tři roky najel něco kolem 13 000 km. Po celou dobu zůstal v továrním nastavení pouze jsem vyměnil gumy a ventilky na kolech pro lepší foukání. Hned při koupi byl dokoupení topcase (horní kufr) 29 l originál Honda s plotnou. Ohledně jízdy si myslím, že jeho revírem jsou spíše města a velkoměsta. Nejoblíbenější cestovní rychlost, kdy si motor i jezdec užíval bylo kolem 80 - 85 km/h. Bohužel na dálnici to moc nebylo, ale samozřejmě to jde. Při vysokých rychlostech docela fouká a skútr není zrovna není z nejtěžší kategorie. Navíc zjištění, že mě předjíždi kamión mi na klidu také nepřidalo. Ovšem maximální rychlost se vyšplhala i na 115 km/h, ale to za dobrého větru a při zhlédnutí za řídítka. U motoru mě nejvíc překvapovalo jeho ochota jít za plynem. Řekl bych že do nějakých 60 km/h to byl docela odpich. Když se člověk v Brně na světlech dostal do první řady, (To šlo velice jednoduše, protože rozvor a velikost kol byla přívětivá. Zároveň nedocházelo k žádnému třepání řídítek při vyšší rychlosti.) tak člověk byl až hodně milé překvapen. Funkce start stop jsem spíše moc nepoužíval, protože jsem nějak nedokázal rozjíždět pomalu.(nemyslím si, že by to motoru dělalo dobře) Samozřejmě, když ji člověk zapnul, tak to nepoznal (na výkonu) a stačilo pouze jemně drcnout do plynu a potom jenom spotřeba hezky klesla. Po celou dobu ježdění průměrná spotřeba byla kolem 2 l/100 km. S velkou nádrží to byla pěkná proce (tankovat jsem jezdil většinou po 300 km - nevyhověl jsem nádrž). Návštěva benzínové stanice žáky nebyla likvidační. Nejmenší spotřeba byla kolem 55 km/h s prémiový palivem (Verva 100 oktan) 1,6 l/100km s originálníma gumama. (První gumy moc nedržely, druhé gumy Pirelli - až na cenu maximální spokojenost.) Naopak největší s plynem skoro neustále na doraz kolem 2,7 l/ 100 km. Toto ukazoval palubní počítač. Většinou jsem jezdil v jednom, ale i dva uvezl. Největší vzdálenost za den bylo kolem 240 km, ale to už se nedalo mluvit o pohodlí.
Servisní interval je po 4 000 km. Pokud to bylo dvakrát za rok,tak ta cena už byla znát, ale vždy jsem dával do autorizovaného servisu. Brzdy brzdily pěkně, ale hodně to bylo ovlivněno nemožnosti srovnání s motorkou. Nemožnost blokace kola hlavně ze začátku byla přínosem. Když se zamyslím nad poruchami, tak vlastně žádná nebyla. Ba naopak mě vždy po zimě a nabití baterky překvapovalo, jak hezky nastartoval na první stisknutí čudlíku.
Cestování se skutkem určitě šlo a do jisté míry to bylo i pohodlné. Ty LED světla Svítil skvěle a ani dálkově jsem moc nepoužívál. Skútr jsem mimo asfaltové cesty nebral. Snad jako nevýhodu bych viděl jenom například absence větrného štítku, padacího rámu, blastrů... Jenomže to asi v této kategorii člověk nenajde.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
TondaBenda
TondaBenda napsal 30.04.18 v 14:25 10b.

Pekná recenzia. Kedže píšeš v minulom čase, už asi sedláš inú kategóriu...

Více komentářů



TOPlist