renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Don_Pedro
Vloženo 23.4.2018
Aktualizováno 15.5.2019
Zobrazeno 1 013x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


klasické GS, poslední vzducháč, Rallye edice...co dodat.
Kdo mu podlehl, ten ho má, kdo ho nenávidí, ten ho nemá, protože ho mít nechce

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Moto Guzzi Stelvio 1200: asi jsem z lenosti nechtěl brousit mimo vody BMW
BMW R 1200 GS: LC - nový model, trochu moc elektroniky a dokonalosti, málo klasiky

První dojmy - První dojmy byly dle očekávání, takže po prvním usednutí očekávaný přímý posez, pohodlí, vše na svém místě (vyjma ovládání blinkrů), boxer a jeho vibrace taky v pořádku...

Motorku bych doporučil pro - kromě sebe asi všem, co chtějí GSo se vším, co to přináší.

Doplňky na motorce - přední padací rám, kryty hlav válců, držák navi, 3x vario kufr

Recenze

GSo na nějaké to delší cestování jsem chtěl dlouho, když se objevil tenhle kousek, tak jsem po dlouhém váhání usoudil, že opečovaný stroj s 13 tisíci na tachometru, bude to ono a že si u mě jistě zajezdí víc, než dosud.
Byť mám za sebou na R NineT i 700km za den, musím uznat, že s 3 kufry a navigací bude GS ideální stroj na delší cestování. Kratší vyjížďka v ostřejším tempu ho taky neurazí, stejně jako sem tam nutný přesun po dálnici nebo cesta městem. Na drátěných kolech a s ESA podvozkem nastavitelným i pro off-road režim se asi nebude bát i výletů mimo asfalt, ale těch se zase zatím bojím já. Mému GS je tudíž zatím předurčen osud celé řady jeho sourozenců a do terénu se asi hned tak nepodívá.
Z hlediska jízdních vlastností není co vytknout, motor klasika boxer se všemi klady i zápory, podvozek vybavený ESA, ale mezi jednotlivými silničními režimy zásadní rozdíl není, Comfort je prostě měkčí a Sport tvrdší, Normal je něco mezi, co Vás nutí přemýšlet, jestli tam máte Comfort nebo Sport . Co jsem měl možnost svézt se i na novém modelu, tak v porovnání jízdních vlastností je samozřejmě cítit velký rozdíl. Se starším modelem se sice taky dá jet hodně svižně, otáčky si líbit nechá, ale v možnostech nastavení podvozku a jeho jistotě při dynamické jízdě a brzdění je samozřejmě věkový rozdíl znát.
Brzdy by mohly být ostřejší, ale myslím, že jsem zmlsaný brzdami na mém R NineT. Při normální jízdě zcela dostačující.
Co se týká úložného prostoru a jízdního komfortu, tak opět nejsem příliš objektivní, protože GS jsem si pořídil zejména z důvodu toho, že R NineT nemá pro cestování úložný prostor absolutně žádný a ochrana před větrem taky 0, takže u GS je to pravý opak, místa pod sedlem celkem slušně na základní výbavu. Vario kufry jsou stavitelné na užší/širší verzi, což je velmi praktické.
Abych jen nechválil, tak pověstné ovládání blinkrů je opravdu divné řešení, kdo nezná tak: levý se zapíná levým palcem, pravý pravým palcem, oba se ale vypínají pravým, a to zvláštním tlačítkem umístěným nad spouštěním toho pravého. Zvyknout se na to dá, ale vypnout blinkr a zároveň přidávat prostě nejde... Blinkry se naštěstí umí po ujetí 300 metrů samy vypnout. Další mínus je origo držák na navigaci, překrývá otáčkoměr, takže mezi 2 a 8 tisíci jen tušíte citem kolik to zrovna točí.
GSo je prostě GSo, jedni ho milují, druzí nenávidí. Nevím, jestli přirovnání k SUV mezi auty sedí, já bych si SUV auto třeba nikdy nekoupil, ale GSo jako univerzál mě neuráží, ale baví. Já myslím, že jeho pořízením jsem vhodně doplnil portfolio mých boxeřích nutkání. Vlastně nedoplnil, protože GS bude teď číslo 1 na cestování a běžné ježdění a NineT ho doplní, tam kde Vám přijde GS (nebo cokoliv) nudný.

Edit po 1. sezóně:
Tak za první sezónu se mi podařilo nájezd GS zdvojnásobit (ze 13 tis. na 27),
nechal jsem dodělat origo LED blinkry pro lepší viditelnost a mlhovky, aby ta výbava byla prostě komplet
Nové postřehy jsou, že čím víc jezdím, tím víc vnímám, že mezi jednotlivými jízdními režimy rozdíl skutečně je.
Vyzkoušeny i módy ESA do terénu, sice se bojím jet dál než na polní cestu, protože offroadu nijak neholduji a neumím to, ale změna podvozku oproti silnici velmi znatelná. Příklad - když vezmu krajní polohy, na sport sedím na motorce a mám celá chodidla na zemi, naopak v terénním režimu stojím sotva na špičkách, takže rozdíl zdvihu a tuhosti.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Falco55555
Falco55555 napsal 24.04.18 v 12:04 10b.

Tak ti Pedro přeji mnoho kilometru kolama dolu. Je to peknej stroj. Jen je skoda ze jsi nezkusil Itala .

Ať slouží

Více komentářů



TOPlist