renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono 1000 R Factory (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník pospit
Vloženo 23.4.2018
Aktualizováno 11.6.2021
Zobrazeno 4 635x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dvouválcová Aprilka ve verzi Factory. Takže Öhlins tlumiče, OZ kovaná kola a trocha toho karbonu a zlaté barvy...

Více fotografii

Motorka koupena od dakarista (České Budějovice 1)

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 1050 Sport: Aprilka na Öhlinsech byl můj tajný sen a prostě jsem si ho musel splnit, než definitivně přejdu na cesťáka.

První dojmy - Jelikož jsem už jedno vyvoněné Tuono měl, tak to úplně první dojmy nebyly, ale po nastartování mi naběhl úsměv na tváři. Mačkám spojku, dávám za jedna a rozjíždím se. Přede mnou retardér, tak zavírám plyn a zadním kolem rázem kreslím esíčko :-D No ku*va, přijde mi nějaká kousavější, jak moje bývala, tam se mi kolo nikdy nebloklo, ale co zase chtít. Obutá na sjetých Supercorsách a na mokré silnici samej bordel po zimě. No přejel sem milion železničních přejezdů, než jsem se konečně dostal na nějakou hezčí silnici a pak se trochu rozjel. Ale jó, to bude ono, byla skoro taková, jakou jsem si ji představoval a pamatoval, pár úprav a bude to ono.

Motorku bych doporučil pro - Těžko říct. Mě se líbí a to mi stačí a čím měně stejných motorek, tím také lépe :-D

Doplňky na motorce - Zatím jenom Arrow koncovky a přeplá mapa bez katalizátorů. V plánu jsou komplet padáky od R&G a jiný držák SPZ. Teď tam je nějaký talian tuning a nejde na něj značka bez podtácku pod SPZ a ten se mi nelíbí, takže to už radši originální.

Recenze

Factorku jsem si vybral, už když jsem měl eRko a pročítal jsem Aprilia Fórum. Takže jsem si jenom opožděné splnil sen.
Měla by mít o 4 kW více a o pár kg méně, než moje předchozí, ale působila na mě spíš, že je slabší Ale to asi bylo zvykem z RMka (dvoutaktní 250 ccm motokros), které trhalo ruce při každém otočení heftem
Podvozek parádá, čerstvě po kompletním repasu, hlavně zadní centrál si po eRku užívám, tam je vážně znatelný rozdíl. Na předku nějak ani nepociťuji rozdíl, Showa mi také seděla parádně, ale asi ho budu muset přenastavit, zatím mi přijde dost tvrdý a má snahu se rozskákat.
Dal jsem novou sadu gum Pirelli Diablo Rosso III, 15 ti zubý sekundár (možná u Tuona povinnost) a přenastavil páčky úplně nejblíž k řidítkům a už mi celkem zase padla do ruky. Předtím jsem jezdil PilotRoad II a byl jsem také spokojený, ale nedělala se v rozměru 190/55 a já chtěl tentokrát zkusit tenhle profil.
Brzdy paráda, zadní funguje a dokonce pořád stejně, né jako by tam po pár kilometrech nebyla, jako u většiny Aprilek. Tak z toho mám radost a přední je ještě ostřejší něž na předchozí 06, asi lepší desky. Párkrát už jsem si najížděl ke křižovatce se zvednutým zadním kolem a to jsem se o to ani nesnažil
Servis normálka, jak u italky Sem tam u umývání zkouknout spojovací materiál a pohoda.
No cestování a spolujezdec, to je kapitola sama pro sebe Před tím jsem měl to tourist sedlo s madly a ženská si jen mlaskala. Teď je tady to normální pidi midi, a když jsem viděl po první jízdě ve dvou ten obličej, tak jsem řekl, že už víckrát ve dvou nejedu No nevím, jestli je to sedlo o tolik horší nebo žena o tolik zhýčkanější , ale s krofkou je to moto stejně hezčí

INVESTICE A ZMĚNY OD KOUPĚ:

3/2018 40 500 km
1) Sada pneu Pirelli Diablo Rosso III - 120/70 a 190/55 ZR17
2) Žárovky do potkávacích světel H11 Osram 12V, 55W
3) 15 ti zubý sekundár






4/2018 40 700 km
1) Výměna oleje za Motorex Top Speed 15W50 a prodlouženého filtru HifloFiltro HF564.











3/2019 43 813 km
1) Kontrola vůle ventilů, rozvodů a příprava moto na sezónu (náplně, svíčky, čistění a mazání řetězu...)
2) Přepákování Valter Moto
3) Koupě monobloků Brembo M4 z Triumphu Speed Triple RS (nakonec posláno dál do světa, protože bych musel nechat vyrobit ještě nové hadice a koupit desky = ve výsledku celkem velká investice, za více méně vzhledový doplněk)
4) Zakoupeny nové originální polepy na klín (na levé straně poškozeny od benzínu z přepadové hadičky, po tankování plné nádrže)
















10/2019 45 557 km
1) Nová zadní pneu Pirelli Angel GT - 190/55 ZR17 (předchozí Diablo Rosso III celkem zklamání, předek pořád jako nový a zadek na hadry a celkem blbě sjetý přechod mezi jednotlivými směsmi. Tlaky foukány dle moto, v jednom 2,3 předek/2,5 zadek, ve dvou 2,5 předek/2,8 zadek)
2) Nová spojková pumpa (začala rosit a repas sada neexistuje)
3) Motorový olej Motorex Top Speed 15W50 a prodloužený filtr HifloFiltro HF564.






3/2020 46 100 km
1) Po přečtení různých zahraničních článků, na téma dlouhého nebo krátkého filtru, jsem se nakonec rozhodl přejít na jistější volbu, jež je krátké víčko a filtr HF152. Dlouhé víčko a filtr HF564 bylo montované z důvodu prodloužení servisních intervalů výrobce, něco jako longlife v autech, totální blbost, kór u mě, když najedu mezi výměnami sotva 3 000 km. Navíc se v hodně případech, co jsem se v zahraničí dočetl stalo, že po teplých startech problikne mazání a v těch horších se vydřelo rovnou olejové čerpadlo.
2) Montáž stavitelného tlumiče řízení Ohlins z RSV Factory (nechápu proč ho na Tuono Factory nedávali také sériově.
















6/2020 46 500 km
1) O víkendu 12.6.-14.6 proběhl první sraz fb skupiny V2 Aprilia, na který jsme se zajeli podívat a cestou zpět bohužel díky letošnímu nevyzpytatelnému počasí parádně zmokli. Chudáka leštěnku Factorku jsem dva dny pucoval zpátky do 1A stavu...











8/2020 47 500 km
1) Výměna origo vzduchového filtru za K&N vzduchový filtr (spíše na zkoušku, než přijde nový originál)
2) Výměna čidla tlaku oleje (začal prosakovat olej přes konektor, co vede z čidla a náporem větru ztékal na klín, z kterého pak při odstávce kápl na zem, což mě díky bohu za včas upozornilo, než se stalo něco horšího.)
3) Montáž hlavních padáků a padáků na přední osu od R&G Racing
4) Montáž ochranné fólie na kyvku, proti poškrábání od bot.







6/2021 48 200 km
1) Tak, jak sem loni brzy zazimoval (poslední jízda byla někdy v říjnu a pak už sem se na Factorku nedostal), tak letos sem ještě pořádně neodzimoval. První start téměř po 8 měsících proběhl na výbornou a bylo i pár km, ale bohužel nám nějak vypršela STK a nějak se nemohu dokopat k tomu, tam zajet, takže zatím jezdím na 2004 Tuonu a Factorku šetřím

2) Tak se zadařilo a STK bez ztráty kytičky udělána na 4 roky, jenom škoda, že bude rovnou sloužit i jako evidenčka při prodeji, protože pomalu ale jistě bude mít Factorka nového majitele Moc rád bych si ji nechal jako památku na poslední pořádný stroj, kde všechno záleželo jen na řidiči. A k ní mít nějakou další daily motorku, ale bohužel není místo a čas Joo, v obýváku by se vyjímala nádherně

TAK DNES 11.6.2021 PŘIŠEL DEN D a Factorka odjela s novým majitelem, se super chlapem, tak se snad bude mít minimálně stejně dobře jako u mě a bude mu parádně sloužit a dělat radost jako mně.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
KráťaPv
KráťaPv napsal 05.04.21 v 11:29 10b.

vcelku jsem se začetl

jjduc
jjduc napsal 14.02.21 v 23:18 10b.

krásnej stroj, jako mladší motorkář jsem na něj neměl a chtěl jsem si jej pořídit u pana Hlaváče, dealera Yamahy a Aprilky, neb jsem taky Budějčák :), aspoň původem.
Krásný stroj, udržuj ho, je jeich málo v takovým stavu jako jej máš - aspoň dle fotek...

no a fotku ze svatby jen závidím :)
šťastné kilometry

jerseySE
jerseySE napsal 22.08.20 v 07:35 10b.

Tohle je asi nejryzejší Ťuňoňo

Ti_rex
Ti_rex napsal 08.10.19 v 12:41 10b.

fajna masinka, nech sluzi

Dablicek200Mph
Dablicek200Mph napsal 25.09.18 v 17:20 10b.

V té Factorce je to fakt nádhera. Je to divný, ale obyč verze se mi nějak nepáčí.
Taková moc všední a zaniklá. Tohle je hodně jiný kafe.

Více komentářů



TOPlist