Už tomu bude rok, co jsem se rozhodl, že stařičká Suzuki GS 500E už není to pravé a po chvilce laborování "co a jak" jsem se rozhodl pro litrového Fazera (05/2017).
První dojmy - Oproti GSku velmi znatelný nárůst hmotnosti a nesrovnatelný skok ve výkonu. Nicméně výkon neděsí, motor je, abych tak řekl, hladce sametový, ale ani se člověk nenaděje a má tam 200. To je velká změna.
Doplňky na motorce - 3 kufry
padáky
vyhřívané hefty
zlamovací páčky
12V zásuvka
homologovaný výfuk Mivv
Recenze
S mašinou jsem koupil sadu 3 kufrů (Kappa 2x40, 1x53), vyšší cestovní plexi, vyhřávané hefty, tlumič řízení - vlastně všechno, co jsem plánoval na motorku tak či tak kupovat, protože jezdím spíše vzdálenosti (100+) do práce, pobyt na místě a zpět.
Hledal jsem jednoduchý a bezproblémový stroj, karburátorová verze tohle všechno bezezbytku splňuje.
Po nákupu klasika: filtry, olej, kapalina, nová přední pneumatika (prodejce koupil jenom zadní, s tím, že přední je ještě v pohodě). Širší řídítka, zlamovací páčky, padáky od Rutana.
Postupně během sezóny odcházela spojka, takže v září 2017 dostal Fazer komplet spojkovou sadu (lamely, plechy, pružiny) od TRW, bohužel se ukázalo, že je v tahu celý spojkový koš a tak došlo i na něj. Přes zimu dostaly svojí porci údržby karburátory (ultrazvukové vyčištění, komplet repas a seřízení), repas předních tlumičů a na jaře nové pneumatiky Bridgestone T31.
Zatím docela kasička, ale myslím si, že mám mašinu, která mi vydrží a dlouho dobudu nucen hledat cokoliv jiného.
Mašina je neskutečně pohodlná, sametový motor dokáže bublat v 90kmh, kdy na nádrž není problém najet přes 330km (plná-žebravý oko), ale i letět, kdy je v nádrži výr a člověk najede jen lehce přes 200km :).
K překročení rychlostního limitu není třeba řadit, na trojku v červeném potom Fazer letí něco kolem 200, při podřazení se v zatáčkách motorka chová naprosto příkladně.
Dobrá volba