renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CX 500 (1981)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Apo-Rider
Vloženo 27.3.2018
Aktualizováno 27.3.2018
Zobrazeno 4 464x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to moje jedna z veteránských lásek,která krásně běží než většina dnešních motocyklů.37 let stará babička,se kterou se za 3 týdny s těžkým srdcem budu loučit..důvod?Kamarád mi nabízí Yamahu XJ 900 F z roku 1983 v zajímavé trikoloře.

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB900 F2 Bol d'Or: Líbila se mi,cenově jsem na ní měl,ale z důvodů absence řidičáku A jsem raději nechtěl riskovat.

První dojmy - První dojmy...našel jsem si jí na Motoinzerci,a její majitelkou byla jakási Monika z Přelouče,a byla první majitelka v ČR,jinak je to dovoz z Německa.Po dohodnutém dny,tedy to bylo 25.7.2016 (Na to se nedá zapomenout),kdy jsem s kamarádem na Suzuki GS 500 dorazili,a po otevření vrat od garáže,jsem byl nadchnutý až vznešený z té krásy.Žádná koroze,perfektní stav.Zkontroloval jsem olej,a další věci.Motocykl prodávala za 45 000,ale obdržel jsem k ní i nižší řidítka,a dala mi slevu o 2000 kč.Start byl velmi slušný na takto starou babičku.Když jsem na ní sedl,nervozita trochu stoupla,ale jakmile cvakla jednička a jemný rozjezd,tak jsem se jen kochal a nemohl jsem se zbavit radostného pocitu z toho,že mám starou krásnou babičku od Hondy.Během pár hodin jsem vyřídil evidenční kontrolu a pak přepis v Přelouči.Z Přelouče do Hradiště to bylo něco kolem 90 kilometrů,a musím říct že na té silnici E442 se to s ní krásně kochalo při rychlosti kolem 100 km/h.A jako bonus,koupil jsem jí s plnou nádrží :)

Motorku bych doporučil pro - Nejvhodnější je pro ty,kteří ujíždí na veteránech a jsou milovníky i staré Japonské techniky,a řekl bych i pro trošku zkušenější jezdce.Není to motorka pro ty,kteří nevědí jak s údržbou,vyžaduje si také nějakou menší péči.

Doplňky na motorce - Padací rámy,kapota vzdorná proti větru a se schránkami pro montáž rádia a repráků,blatník z Honda GL 1100 Gold Wing,královské sedlo a nosič kufrů s kufry.

Recenze

Důvod výběru tohoto stroje mě vedlo k tomu,že jsem podlehl Japonské staré motocyklové mašinérií.Chtěl jsem starého Japonce,který byl na 99% kovařina a 1% plast.Chtěl jsem něco silnějšího a s jedním válcem navíc.Honda CX 500 mě uchvátila tím,jakou spokojenost vyjadřují její majitelé a že se jedná o jeden z důležitých modelů v historií značky Honda.CX splňovalo věci mé představy o starším motocyklu. 1) Kardan (Jednoduchá údržba) 2) V-Twin ve stylu Moto-Guzzi 3) Vypadalo jako Chopper (CX500 Custom byl předlohou pro tkzvn.Soft-Chopper...styl který se měl přiblížit k US Harley-Davidson) a 4) OHV rozvod,ovšem 4 ventily na jeden hrnek.

Na motocyklu mám od 25.7.2016 až do konce března 2018 najeto kolem 25 000 kilometrů.Kupoval jsem jí s nájezdem 34 500 kilometrů.Za rok a půl jsem na ní najel tolik,než na ostatních motocyklech které jsem měl a nebo měl půjčené.Co mě tak trochu zaráželo,výkon byl jen 20 kW (Vzhledem k tomu,že jsem měl papíry v té době jen na A2 tak jsem se s tím spokojil).Ale tento nedostatek mě netrápil.Trápilo mě,že když jsem četl nějaké nedostatky CéiXa,což bylo vynutí alternátoru,netěsnost vodní pumpy a nastavení rozvodového řetězu,tak jsem se trochu zděsil a zkoušel si hledat informace,jak těmto vadám předejít.Uběhl týden,na motorce jsem měl přes 1000 kilometrů.Celé léto jsem projel takřka skoro celou Republiku,a dokonce jsem si s ní troufl jet i na Drážďany.Vzhledem k nádrži,kterou má CX 500 C,mě znepokojoval objem..je necelých 12 litrů.Ale při jednom testu se mi na tuto nádrž podařilo najet 207 kilometrů...a těsně před benzínkou už zakuckala že potřebuje nakrmit.

Když jsem se rozhodl o doplňky k mašině,hledal jsem někoho,kdo má nosič na kufry.Ozval se jeden pán z Hrochova Týnce,pán Luděk Hrdlička (Mimochodem,nyní jsme kamarádi co si navzájem předávají zkušenosti),který měl dost nosičů na staré kufry pro tento model.Když ale zjistil,že jsem pořídil CX,tak mě žádal o fotku.Tak jsem mu jí poslal,a hned věděl o jaký motocykl jde.Má zajímavou minulost...kdysi tuto Hondu koupil své bývalé lásce,takže tak :D Kufry tam byly,a pak mě vrtalo hlavou,že bych jí mohl ještě zlepšit vizuálně.A pak jsem se inspiroval Policejním motocyklem Kawasaki KZ 1000 Police (Známá z filmů Terminator 2 a Smrtonosná zbraň 3).Tak jsem hledal kapotu...narazil jsem na prodejce,který nabízel krásnou kapotu i s nosičem za cca 4000.Tak jsem jel do Ústí nad Labem.Cestou mě trápil nepříjemný zvuk který pocházel z přední části stroje.Později jsem si všiml,že hučí náhon tachometru..měl jsem obavy,že je to něco vážného.











Po namontování kapoty,jsem byl nadšen z toho pocitu,a i když jsem jí prvně přivezl k nám do města,mnoho lidí se otáčelo co je to zač za stroj.Někteří žasli že toto vyrobila Honda.Po namontování kapoty,to bylo ještě mnoho pohledů,aby ne.Působila jako Policejní motorka,no...ona ta kapota původně byla od nějaké Policejní motorky.S příchodem změn,se změnilo i sedlo.U nás v Hradišti,jeden chlápek má taktéž to samé CX ve stejné barvě i stejný rok,a ten tak prosil abych mu nechal původní sedlo,a že mě dá Královské sedlo...a to královské sedlo bylo dost pohodlné a příjemné.Ještě další prvek,který jsem řešil...padací rámy.S tím byl už problém.

















Vzhledem k uložení kapoty,jsem musel hledat vhodné šrouby,které délkou i tvarem závitu by byly vhodné pro připojení na vrchní část nosiče kapoty,a ze strany,kde jistí i zadní část motoru u rámu.Po týdnu hledání jsem konečně našel...a ta práce,no trvalo to asi půl hodinky...byla to mrdačka,ale stála za to :)












Dále pak jsem nechal na počátku sezony 2017 doplnit místo chromového blatníku za blatník z Honda GL 1100 Gold Wing

























Počátkem dubna minulého roku,když jsem přes zimu měl u kamaráda Luďka v Hrochově Týnci mašinu,tak jsem měl konečně otevřený výkon z 20 kW na něco kolem nebo přes 40 kW za pomocí tuning tryskové sady Jet Kit...tah daleko lepší,že motor točil na 10 000 ot./min. a spotřeba se výrazně nezměnila.A tak jsem se rozhodl otestovat maximální rychlost...Na dálnici z Turnova na Mnichovo Hradiště jsem s plně vybavenou motorkou vymáčkl 185 km/h...to je víc,než verze s továrním výkonem 37 kW.

Závěrem bych chtěl říct,že nelituji toho,že jsem si za své peníze koupil tuto krásnou babičku,která ještě hooodně poslouží.Jsou CX která mají 200 tisíc a víc najeto s jedním motorem.I když je to "jen" půllitr,pro mě je to nejlepší půllitr který jsem kdy sedal.Měl jsem před ní hodně odzkoušených motocyklů..třeba Suzuki GS 500,Harley-Davidson Road Glide,H-D VRSC night-rod a pak H-D XL 883 Sportster Iron (Což byla moje první velká motorka co jsem jezdil s papíry na A1)...ale žádný z těch motocyklů ve mě neprobudil takový pocit jistoty a volnosti jako právě toto CéiXo.14.dubna se s ní bolestivě loučím,jelikož jí nahradí další babička,tentokrát od Yamahy.Musím říct,že tato mašina,mě NIKDY nezklamala a nezradila.Prostě...HONDA,NEJLEPŠÍ MOTORKY NA SVĚTĚ...Aspoň pro mě. :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 28.01.21 v 14:36 10b.

Parádní stroj.

Apo-Rider
Apo-Rider napsal 10.04.18 v 18:36

Je to poctivá klasika,která nikdy nezradí,pokud jí dáš péči i lásku :)

5157
5157 napsal 03.04.18 v 07:37 10b.

Krásná poctivá klasika

Mirek63
Mirek63 napsal 30.03.18 v 10:05 10b.

Parádní kousek.

krokoš
krokoš napsal 30.03.18 v 09:21 10b.

Pekná motorka, ja som mal dlho Szuki GS 750, rok 80 teraz som prešiel na Inu 750.

Více komentářů



TOPlist