renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Enduro (1985)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Krovak
Vloženo 24.3.2018
Aktualizováno 25.4.2020
Zobrazeno 1 460x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 25.04.2020, Uskutečněno: 25.04.2020, Zhlédnuto: 15x


Dnešek bude zábavný, budu hledat jiskru v kupě drátů. Krom toho se mi včera večer tak rozleželo v hlavě, že spínačku jsem zapojoval podle 6V schématu, nicméně my 6V instalaci nemáme a origo regulátor už vůbec ne. Čili jsem navštívil stránky Vape Kroměříž a bylo jasné, že jsem za debila, jelikož mám ten regulátor blbě zapojenej.

10:00, nástup na úklid stájí!... Ehm v mém případě do garáže. Přepojení regulátoru byla hračka, stačilo se podívat do schematu, nespěchat a nebýt chytrej. Teď to horší, proč nehází.

Desku zapalování ven, změřit cívku. Olé, má jen 80 ohm. Cívku jsem vybabral, našel jinou, co měla předepsaných 700 ohm. Pro jistotu jsem znovu změřil tu starou. 680 ohm. Kua jak to? Jo takhle... když si někdo zapomene při tom měření odpojit tyristorové zapalování...
Nevadí, procvičil jsem si výměny cívek. Rovnou jsem přeměřil i všechno ostatní, poskládal, šlápl, nic. Nádrž dolů, jiná indukční cívka, nic. Kontrola kabeláže tyristoru, v pořádku.

Skákal jsem kolem toho asi dvě hodiny našel dodatečně jednu blbě zapojenou kostru na spínačce, ale jiskra nebyla. Pak mě napadlo zkusit druhou polohu spínačky, a svíčka se mohla zbláznit, jak prskala. Já následujících pár minut prskal ještě víc, protože jsem nedokázal najít, proč druhá poloha jiskří a první ne. Jak říkal kdysi mistr, vem si měřák a měř, čuměním to nevyčumíš. Měřil jsem. Ukostření spínačky na motor 85 ohm. Jo takhle, mám to. Povolil jsem šroub s kostrou, znovu utáhl, 0 ohm. Tím jsem dosáhl toho, že svíčka přestala házet i na druhé poloze, prostě totál mrtvo. Následující hodiny jsem to chtěl zoufalstvím hodit ze skály, nebo to levně prodat.

Zapalovací cívka byla ok. Snímač ok. Tyristor ok. Kabeláž bez chyby. Indukční cívka, fajfka, VN kabel ok. Jiskra nebyla. Já měnil magneto, čuměl do schématu, odpojoval chcípací kostru z tyristoru, znovu měřil, znovu čuměl, krucifix proč, když tam chybu nemám a všechny hodnoty sedí? No proč, proč, protože, vole blbej starej. Co takhle zatočit s tím motorem rychleji než předtím, he?

Neuvěříte tomu, ale byl to nápad za všechny prachy. Jiskra byla na obou polohách, tak jak má být. Jen nerozumím tomu, že poprvé to hodilo na hodně pomalé otočení a pak už ne.

Momentálně je fichtl pojízdný, výfuk netěsní v žádném spoji kromě válce, páč ty vemena neuměj udělat kulatou sponu, místo toho člověk koupí samé šišoidy, a chybí pořád diody do zadního světla, takže je zatím odpojené. Důležité ale je, že to vrčí!

edit: Ach jo, stránky neuměj řeské písmeno omega. Jdu ty ohmy teda přepsat.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Dojezdil jsem

    Po celých "úžasných" 840km je konec, finíto, kantáre, ende šlus. A japato? Japato protože se nám sešly dvě nectnosti. Šlendrián a lidská blbost. Tak popořadě. Simson začal poslední dobou naprosto nepravidelně zdechat

    Typ: Oprava
    Vloženo: 25.09.2020
    Uskutečněno: 05.09.2020
    Tachometr: 840km
  • Voltmetr - výměna (upgrade)

    V poslední době jsem za jízdy pozoroval různé podivnosti na palubním voltmetru. Při rozsvícení brzdového světla padalo napětí až o 1,5V, za ustálené jízdy občas skokově skákalo až o 0,8V a podobné zhovadilosti. Vzhledem

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 16.07.2020
    Uskutečněno: 16.07.2020
  • Enduro vložka (test) v pískovně

    Pro začátek mám zřejmě viníka občasného dušení při řazení, nebo přechodu zavřený/otevřený plyn. Na 90% je to jehla přívodu benzínu v karbci, která sice dobře zavírá, ale občas se sekne při otevírání a benzínu tam jde je

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 24.06.2020
    Uskutečněno: 23.06.2020


TOPlist