BMW S 1000 XR
Druhá polovina testovací flotily modelů mi hned zkraje pod zadek naservírovala to nejostřejší, co z přítomného bylo vůbec k dostání. Už avizovaný litrový čtyřválec původně ze superbiku S 1000 RR, litrové "IkseRo". To jsem měl v relativně živé paměti z minulého roku a letos jsem tak chtěl porovnat co nového přinesl jeho letošní facelift.
A abych pravdu řekl, krom nahrazení skoro až závodních budíků obligátním displejem (je vážně fajnový, ale tak aspoň rozhraní by se mohlo model od modelu trochu lišit) jsem takřka nepozoroval změny. Oproti boxeru menší příděl točivého momentu kompenzovaný krátkou dráhou plynové rukojeti a celkově možná o něco kratšími kvalty znám už od minula. Oproti GS ještě jednou tak sametově fungující quickshiftter (hold čtyřhrnek bude na tohle asi vždycky lepší) také.
Paradoxně se mi tak nejlépe vybavila nedávná situace, kdy jsem na chvíli okusil kolegovo "nové" FZS 1000 Fazer. Rozhodně bych to za svou 1190 nevyměnil, ale na to správné sportovní potahání se ten po otáčkách dychtící "čtyřkomorák" hodí více. Stejně tak tomu bylo zde v případě R 1250 GS a S 1000 XR.
A kdybych měl srovnat litrové XR s některou ze současných Kačen? No ono je vůbec otázkou, s kterou nejlépe. Nejspíš by to musel být jakýsi mix modelu SuperDuke 1290 GT a SuperAdventure 1290 S, takové mnohými stále marně vysnívané 1290 SM-T. To by pak byla asi mrda. Takhle je ale SD GT moc nekompromisní a SAS naopak už trochu jalové. Proto...
KTM vs. BMW: 0:3
BMW F 900 XR
Čtvrtou a poslední bavorskou slečnou k ozkoušení byla o řád slabší sestra F 900 XR. De facto nejočekávanější novinka letošního roku celé flotily motocyklů BMW. Motorka nedělajicí nic špatně, jedoucí naprosto dostatečně (byť s trochu mdlejším zvukovým doprovodem), motorka příjemná na pohled i svezení. Mít ji v garáži - určitě bych se za ní nezlobil. Přesto musím říct, že emočně suverénně nejplošší. Zatímco u všech třech předchozích si velice reálně dokáži představit soužití s nimi, tady mi to vychází poněkud naprázdno. Nenadchne, neurazí. Teda, vlastně jednou ptákovinou mne do kolen dostala, pravda. Ukazatelem dosaženého náklonu ve vinglech (v rámci paketu Dynamic Pro nebo co). Z toho jsem byl hotový, ale to by se jistě dalo vyloudit i z těch hrajících placek na ostatních modelech.
A protože ani malé XR nemá v řadách oranžových soků přímého protivníka, vezmu to zeširoka. Srovnat XR se 790 Adv., zvítězí kachna pro svůj širší repertoár použití (zvlášť kdyby na ni začali nazouvat menší kola - 19/17) a srovnat bráchu XR, model F 900 R s přímou konkurencí v podobě Duke 790, zvítězí opět oranžáda, protože s takovouhle motorkou se má ze všeho nejvíc blbnout. A v tom pana Skalpela těžko něco překoná. Konečné skóre tedy:
KTM vs. BMW: 2:3
Vlastník | tudydudy | |
---|---|---|
Vloženo | 8.3.2018 | |
Aktualizováno | 8.6.2021 | |
Zobrazeno | 6 989x |
Ahoj, opět dobré postřehy. Já jsem v loňském roce testoval přímo proti sobě GS 1250 R a S 1000 XR. A jak jsem byl zcela vedle z GS, jeho použitelnosti, lehkosti bytí a především motoru s jeho porcí kroutícího momentu, tak mi tak nějak S 1000 XR připadalo najednou nějaké mdlé. Chtělo to točit. Prostě z GS jsem měl lepší dojem a pokud bych měl volit, tak právě GS.