Neb jsem od bratra, pokukujícího v současnosti po něčem obdobném jako 1190 Adv. (ne-li úplně stejném), dostal pojeb za neaktivitu zde v deníčku, věci napravuji a píši další záznam.
Gumy, gumy, gumy. Alfa a omega celého ježdění na motorce (a nejen na ní), téma věčně dokola omílané, záležitost bez které se té podlážky pod námi udržet není možné.To jistě všici víme. Já bych si zde dovolil přihodit pár vlastních poznatků k onomu...
Už to nějaký pátek je co mi Pepé Šumavský vyčetl opotřebovanost přední pneumatiky na mé bývalé FZS 600 (a dodnes se nad záznamem téhle situace leckdo pobaví, viz tu: ).
A upřímně ani nevím jestli to od té doby vážně tak nějak cítím, nebo mi jen vždy po nájezdu 4-5 tisíc kilometrů podvědomě přijde, že je čas na obměnu. Buď jak buď, nedráždím hada bosou nohou a vždy nanejvýš po ujetí 6k kilometrů převlékám. Komplet. Předek i zadek.Co? Že umíš nalétat 2x, na předku i 3x tolik? Jo, v pohodě, jenom ber na vědomí, že:
1) Oněch mých cca. 6k je odjeto z dobrých 90% po zakroucených horských/ podhorských silnicích, kde zkrátka boky přední gumy dostávají "jó na prdel" a naopak zadek se díky častým ostrějším výjezdům z vinglů placatí a placatí.
2) V téhle věci jsem rád za pokud možno co největší jistotu a než-li riskovat zbytečné podjetí, či jen blbý leknutí z přehoupnutí sjetý přední gumy přes hranku (a následnou výrobu pádu ve formě tlačení do řidítek) radši zainvestuju a každou sezonu kupuji čerstvé maso.
3) No a protože léta kdy jsem se nechal připravit o tři a půl talíře za jednu zadní Michelinku na Fazera jsou naštěstí pryč, za oněch 3,5 k teď kupuji celou, byť třeba rok starou sadu Dunlopů a i s přezutím a vyvážením se vždycky do té 4ky vejdu. A jsou naprosto v pohodě i třeba na té suché šotolině...
Vlastník | tudydudy | |
---|---|---|
Vloženo | 8.3.2018 | |
Aktualizováno | 8.6.2021 | |
Zobrazeno | 6 982x |
Pepé je akorát komik v situacích kdy někomu”vynadá” mě na výuce před lety sepsul proč jezdím na starých gumách a po odpovědi co se mu nezdá na 3 měsíce staré sadě ale 10t najeto to nějak už neměl jak zakecat
A co je na tom , že gumy mají rok starý DOT...furt je to nová guma... ale děláš dobře, nejeta guma je jak když si koupíš novou motorku... ?
Dalo by se to pochopit tak, že kupuješ rok jetý Dunlopy. Tak to asi nebylo myšleno, že?
A ještě by mě zajímal model těch Dunlopek. Díky
1 reakce
Nene, je to myšleno jako nové gumy jen se třeba rok starým datem výroby (tzv. DOTem). Konkrétně jde o model Dunlop Trailsmart.