PROFIL MOTORKY

Jawa 350/634 (1977)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Maly_Pitbul
Vloženo 13.2.2018
Aktualizováno 18.3.2018
Zobrazeno 3242x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


lehká a obratná motorka na které je radost se svéz, výkon dostatečný, dobrý posez a na nových gumách dobře sedí v zatáčkách

Více fotografii

První dojmy - Velmi mě překvapilo jak se na ní dobře jezdí. měl jsem předtím Jawu ČZ 175 356 a to se vůbec nedá srovnat. Nejde jen o výkon ale lépe se na ní sedí o dost míň vybruje motor a lépe brzdí.

Doplňky na motorce - mám velkou radost z originálních a málo vídaných zrcátek





Ještě si chci pořídit zadní nosič a malé boční kožené brašny, např lahev s olejem se na motorce nikam nevejde

Recenze

Jedná se o typ 634-5-02 modelový rok 1976 prodaná v dubnu 1977. Jediné změny proti originálu jsou přední kulaté stupačky z typu 634-8, návleky rukojetí z konopnice ( V kožených rukavicích se o dost lépe drží) a zapalování Vape 12V.

Táta si ji v roce 1977 koupil uplně novou ale už z nám z ní zbyly jen doklady. Před dvěma lety jsme se rozhodli, že nějakou seženeme a postavíme. Sehnal jsem nejprve správný motor typ 633-4 - byl to jeden z prvních vyrobených, ještě měl hlavy z bizona ty jsem později vyměnil za správné, novější ve předu vysoké ale ještě bez tlumících gum. Na fotkách jsou ještě bizoňácké hlavy. Hlavy jsem mírně snížil protože jsem změřil, že hlava z bizona má menší spalovací prostor než 634. Pak se objevil inzerát na 634 z roku 1977 z ukrajiny se sajdou, na první pohled to vypadalo celkem slušně ale čím víc jsme ji rozebírali tím více nám bylo jasné že ji musíme postavit úplně znova. Ukrajincký majitel se na ní pěkně vyřádil. Byl tam dokonce motor z ČZ 350 - na úzký rám - přidělal to soustavou podložek . Kyvka byla zatuhlá, držáky zadního madla a blatníku ulomené elektrika šílená, 2 pružiny prasklé, 1 přední tlumič ohnutý, přední světlo z 634-4 atd.

Velmi mě překvapila kultivovanost motoru oproti 175 kejvačce kterou jsem měl předtím. Možná že je to i tím, že jsem do řidítek vložil olověné závaží cca 120g z každé strany (podle mého jednoválce Aprilie Pegaso). Motor začne vybrovat až nad 110km/h do té doby jen lehce vrní. V sezoně 2018 vyzkouším jestli to není nevyváženýma kolama a použiju taky tlumič řízení. Motorka sice váží 165kg ale oproti dnešním motorkám které váží přez 210kg je radost s ní jezdit v zatáčkách. Oproti kývačkám má přirozenější posez s méně pokrčenými koleny a na sedle se dá taky dlouho sedět. Díky dvouklíčové brzdě se brždění také velmi zlepšilo.

Slabinou jsou bohužel zadní tlumiče. Na rovné pěkné silnici se jede dobře ale jakmile přijde nějaká větší díra nebo příčná nerovnost dostanu silnou ránu do zad. Tlumiče mám odladěné na testovací stolici podle továrních údajů. Možná jsou měké pružiny a tlumič jde až na doraz. O silnější nevím když jsem sháněl jinou zadní pružinu místo prasklé tak byl problém najíst se stejně silným drátem (většina byla ze slabšího drátu). Další nectností je ovládání blinkrů pavou rukou kde se přepíná páčka nahoru a dolů (s mezipolohou) čož při potřebě otáčet rukojetí plynu moc nejde dohromady, nejhorší je to při výjezdu z kruhového objezdu.

Čeká mě ješte renovace a připojení sidecaru velorex 562, jsem velmi zvědav jaké s tím bude potom svezení.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jise
jise napsal 12.03.18 v 13:06 10b.

Zx-10RCarlos
Zx-10RCarlos napsal 07.03.18 v 18:41 10b.

Hezká. Pěkný kus práce jsi na ní udělal. Vím o čem mluvím: http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=61378 Ja se přidám. Lehka i obratná. Výkon sice není jak na litru, ale na litry stačí. .Doveze tě kam potřebuješ. Dojela dvakrát na Slovensko i do Polska, žádné Vape.

pp377
pp377 napsal 05.03.18 v 20:13 10b.

Pěkná mašinka. Měl jsem ji a mám ji zas. Jezdí, brzdí a nemá poruchy. Stačí se o ni starat. Těším se jak Ti to půjde se sajdou Já jsem s ní maximálně spokojený. Gratuluji k dobré volbě!

Více komentářů



TOPlist