Je to skoro rok co jsem se stal majitelem této krásky Honda xrv 750 RD07a.
Vzhledem k tomu, že toto je moje první motorka zjistil jsem že mám poněkud velké mezery co se údržby týče :D Naštěstí v dnešní době internetu není problém vše dohledat na internetu případně se poradit na FB
Už po koupi motorky jsem začínal prohledávat internet co a jak vylepšit, případně na co si dát pozor.
Hned z kraje jsem pro jistotu vyměnil olej v předních tlumičích (Motul 10W) v cca 68.000 km. Co vypadalo jako neřešitelný problém pro laika jako jsem já se nakonec ukázalo jako jednoduchá věc. Vidle jsem propláchl naftou, olej co byl ve vidlích byl opravdu humus. Po cca 10.000 ujetých km mi tuhost v předních vidlích zatím vyhovuje.
Vzhledem k tomu, že původní majitel měl v moto baterku cca 8 let, usoudil jsem, že by chtěla baterka obměnit. Nakonec jsem zakoupil baterii FIAMM. Po roce užívání nemám proti baterii jediné výhrady, dokonce přežila i smrt mého regulátoru... ale o tom později ;)
Ještě než jsem vůbec dodělal rozšíření ŘP z A2 na A jsem ještě vyměnil lanko spojky. Správně nafotit kudy lanko vede a výměna byla hračka i pro mě
Vzhledem k tomu, že jsem moto pořídil na gumách Michelin anakee 2 a já chtěl mít doma enduro rozhodl jsem se, že tyhle gumy musí pryč. Po dlouhém čtení zkušeností s pneu jsem se rozhodl pořídit Mitas E07. Vzhledem k tomu, že jsem na moto stále začátečník a barva na řidičáku ještě ani nezaschla tahle guma mi na mojich 12.000 km krásně posloužila. Ze začátku jsem samozřejmě brázdil jen asfalt a občas nejaká šotolinka na které jsem se nemohl nevyválet Naštěstí tahle stará vrána vydrží opravdu hodně. Kromě odřených padáků vše vždy dobře dopadlo.
Jak jsem už výše zmínil, někdy v půlce sezony mě potkala výměna regulátoru. Jasná volba padla na regulátor od Elasys. Díky dodávanému návodu jsem výměnu zvládl taktéž sám. Na rady zkušenějších uživatelů XRV jsem dal hranatý konektor natvrdo (spájet a ještě zcvaknout dutinkou) a kulatý jsem zatím zanechal.
Před výletem po krásech SK jsem ještě vyměnil primární kolečko. Řetězovka byla v cca 1/2 a na kolečku už byla znát jistá únava. Nebylo to nic hrozného ale nové kolečko sedí o mnoho lépe. Hřídel je naštěstí jako nová a zuby OK.
No a když už jsem se v tom zase hrabal tak jsem pro jistotu vyměnil i brzdovou kapalinu DOT4
Už jsem se smířil, že se sezóna blíží ke konci, ale naštěstí jsem poznal partu bláznu co jezdí u nás v okolí offroad. No chtěl jsem nechat výměnu oleje na jaro ale podzim byl krásný a dlouhý tak jsem ještě vyměnil olej v motoru … žádné experimenty neproběhli. Původní majitel jezdil léta na Castrol 10W40 tak proč měnit.
No a ke konci sezony jsem si k narozeninám nadělil nový výfuk Jasná volna padla na MIVV. Zvuk úžasný. Lepší zátah od nižších otáček. Vzhledem k tomu že jsem chtěl současně s laďákem nechat i KN filtr musel jsem navštívit největšího guru na tyto motory VencuXRV ;) Tímto mu moc děkuji za seřízení a odladění (ventily plus karbece). Vzhledem k počasí jsem ještě neměl tu čest moto pořádně provětrat, ale jde vidět že se motor uklidnil. No uvidíme jak bude 24.12. na Vánoční vyjížďku ;)
-
Výměna oleje v předních tlumičích za Motul 10W
-
-
-
-
-
-
-
Výměna regulátoru na Elasys
-
hranatý konektor od reglu
-
hranatý konektor od reglu
-
Brzdová kapalina
-
Olej Castrol 10W40
-
Mivv
-
Mivv
-
Držák na tel
-
SK
-
SK
-
SK
-
Atav podzim 2018