renocar_unor

Yamaha XV 1100 Virago (1998)

Vlastník Herr_Knoedel
Vloženo 18.1.2018
Aktualizováno 18.1.2018

Stará a osvědčená klasika bez zbytečných komplikací.

První dojmy - Poměrně slušně ovladatelná i pro začátečníka, lineární a předvídatelný projev. Je to první větší motorka kterou jezdím, takže toho moc nezhodnotím, ale řekl bych, že do ruky docela padne.

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníka jako já, co netouží po nějaké jízdě na hraně a chce se při jízdě odreagovat a nepotřebuje jet na vlně adrenalinu. Pokud někdo chce mít na háku a nepotřebuje lámat rychlostní rekordy tak to může být dobrá volba.

Doplňky na motorce - Přepákování, brašny, rolka. Jinak jak ve fabrice složili :)

Přemýšlel jsem ještě nad Dragstarem 1100 a Intruderem 1400. Virago se mi z nich ale tak nějak líbí nejvíc, není to žádná moderna nebo naopak retro a ani kopie jiného stroje. Navíc je obecně napříč světem hodnocená jako poměrně spolehlivý stroj s dobrou ovladatelností. Vzhledem k mojí nízké postavě (177 cm) mě ani nelimituje její velikost, pro dlouhána by to nebylo.

První sezona mi moc nevyšla, trošku mě vykvičely nové testy autoškol, když jsem potřeboval rozšířit řidičák na plný z A2. Termíny na cokoliv šílené. Takže jsme se na konci léta jen tak oťukali, to jsem najel stěží 3 000km na víc bohužel nebyl čas a počasí. Druhý rok byl lepší, to jsem si to konečně trochu užil a jezdil prakticky denně a najel asi 12 000. Trošku jsem se s tím naučil zacházet a ani se nezabil.
Vlastnosti této motorky se mi líbí čím dál víc, jen spotřeba, resp. velikost nádrže občas trošku zlobí, člověk si musí hlídat palivo, není to sice příliš velký ani těžký stroj, ale tlačit to pár kiláků k pumpě by asi bylo za trest :)
Motor zabírá poměrně slušně a lineárně, trošku jak starý nafťák v dodávce, což u motorek tohoto druhu asi má být. Zároveň se to nechá i trošku vytočit, tím že to je podčtverec se to roztočí i přes 4 000rpm Pak už to vibruje tak, že to člověk přestane zkoušet, jinak by se u toho rozpadl jezdec a možná i stroj.
Podvozkově mi Virago přijde docela slušné, ale to zhodnotím až udělám přední vidlici, pod tíhou věku a hlavně mojí vykrmené postavy se to propadá :) Brzdy by mohly být ostřejší, ale možná jsem použil špatné destičky, každopádně se mi zamlouvá brzdný efekt motoru. Když to zaklapnu, tak to zpomaluje dobře a nemusím kolikrát na brzdy šahat.
Ovladatelnost je podle mého začátečnického názoru dobrá, výhoda je, že to není kdovíjak těžké ani velké. Dá se s tím i docela vzít zatáčka, pochopitelně u těchto strojů jsou nízko stupačky, takže občas člověk chytí za asfalt. Co je horší jsou tovární řídítka, to budu muset nějak promyslet a dát lépe tvarovaná, víc do šířky.
Úložné prostory jsou malinko problém, respektive jejich naprostá absence. Nandal jsem tedy nosiče a brašny, dopředu jsem dal váleček. Na delší výlet se do toho člověk dokáže zapakovat.
Stroj se zatím projevuje poměrně bezporuchový, nic mě za tu chvilku co ho mám nepodrazilo. Vlastně ano, náhon rychloměru se odporoučel a musel jsem ho vyměnit. Pak mě zlobí výfuk, je buď potichý a nebo divně píská. Žádnou díru jsem v něm sice nenašel, ale asi tam něco bude špatně. Líbil by se mi hlubší zvuk, ale to s tímto objemem a úhlem rozevření motoru asi moc nedosáhnu. Motor bude chtít ještě seřídit, hlavně karburátory, zdá se mi, že to jezdí na moc bohatou směs. Ke startu kolikrát ani nepotřebuju sytič, což asi není v pořádku.
Když přihlédnu k tomu, že to je poměrně starý stroj tak jsem s ním zatím spokojený. Tak snad mě bude ještě chvíli vozit. Ani STK nás zatím nerozdělila :) Tak nějak bych řekl, že to je přiměřeně muziky za rozumně peněz :) Alespoň zatím se mi to tak jeví a doufám, že to tak zůstane :)

Subar
Subar napsal 16.07.23 v 22:41 10b.

-Donar-
-Donar- napsal 25.01.18 v 18:38 10b.

Pěkný kousek

Lumen
Lumen napsal 25.01.18 v 10:20 10b.

Vyvoněná

Máťa123
Máťa123 napsal 25.01.18 v 09:35 10b.

JirkaMetal
JirkaMetal napsal 22.01.18 v 07:31 10b.