renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník runda
Vloženo 16.1.2018
Aktualizováno 31.8.2023
Zobrazeno 12 981x
HODNOCENÍ PROFILU OD 31 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Splnil jsem si dlouholetý sen.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:H3 Moto (Paskov) - Prodejce namotoval všechny doplňky dle mých požadavků a motorku mi dovezl až domů. Vzhledem k tomu, že to bylo v lednu to bylo potěšující.

Výška jezdce: 190 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: Hlavním důvodem byla cena
Honda NC 750X: Příšerné vibrace, slabší výkon, škoda líbil se mi kufr namísto nádrže
Suzuki DL 1000 V-Strom: na 650 se mi lépe sedělo, ve finále to byla také cena
Yamaha Tracer 700: nelíbila se mi přístrojová deska a celkově mi připadala lacině postavená
Benelli TRK 502: Pěkná motorka, ale bál jsem se thajwanců, co koupili tuto italskou značku
Kawasaki Versys 650: Ta se mi líbila, ale rozhodla vzdálenost k servisu a asymetrická pružina, která se mi nelíbila
Ducati Multistrada 950: Cena jako za V-strom 1000
BMW R 1200 GS: Tu jsem chtěl na začátku úplně nejvíc, ale zklamala mne při posedu a celkově se mi nelíbila natolik, abych se zadlužil.
BMW S 1000 XR: Hodně vydařená motorka, bohužel opět rozhodla cena

První dojmy - Jsem opravdu nadšený, je krásná, výkonná, na displeji mnoho informací. První dojmy z jízdy jsem měl na testovací jízdě a asi to rozhodlo. Motorka padne hned do ruky, jízda vzpřímená je super :-)

Motorku bych doporučil pro - Pro motorkáře, kteří jezdí na pohodu a pro radost.

Doplňky na motorce - Plexi Suzuki s deflektorem, horní kufr GIVI V47NT s opěrkou, boční kufry Suzuki, hlavní stojan, stříbrné padací rámy Suzuki, kryt motoru Suzuki, vyhřívané rukojeti Tecno Globe 120

Recenze

Velkou motorku jsem si chtěl koupit až budou děti velké, naplánoval jsem si, že na padesátiny to bude tak akorát. Vybíral jsem tedy typ co si jednou koupím. Asi tři roky jsem vybíral typ motorky. Vždycky se mi líbilo GS od BMW, tedy enduro, ale manželka chtěla spíše chopera. Hledal jsem mezi chopery a zjistil, že to není nic pro mne, prostě nechci sedět skoro na zemi . Před rokem jsem se rozhodl hledat mezi endury, vyzkoušel snad všechny co by stály za úvahu a připlatit jsem byl rozhodnutý jedině za GS, to mě ale nenadchlo jako XR od BMW. Jenže po vystřízlivění z prvotního nadšení jsem se s ženou dohodl, že nepůjdeme do takové částky a tak výběr pokračoval, až jsem vybral Suzuki V-strom DL650. Tak se mi líbila, že plánovaný nákup jsem udělal o 5 let dříve než bylo v plánu. Pro mne má optimálně umístěnou palubní desku, viditelné řidítka (ne pod kapotáží) a krásný tvar. Jízda je super, zvuk se mi líbí.
Motorka je určená na české rozbité cesty, ale myslím klidně i na dálnici. Na krátké pojížďky městem se ale dle mého názoru nehodí, přece jen něco váží.
Motorku jsme si pořídili na cestování ve dvou (100+60kg) s kufry (5+3+3kg), do maximální nosnosti zbývá nějakých 30kg. Odjezdili jsme pět sezón na skútru a oblíbili si cestování na motorce. Pořízením této motorky jsme si chtěli zvýšit rádius denního dojezdu.
Nejprve jsem uvažoval, že si ji pořídíme na drátěných kolech, které se mi vždy líbili na GS, ale po dlouhém zvažování jsem se rozhodl pro méně náročné loukotě na údržbu, tím myslím čištění, dotahování a pod.

edit 2.2.2018
Mám už odježděných prvních 250km. Teploty v lednu se pohybují kolem 2-6°C, ale díky vyhřívaným gripům a teplému oblečení se dá jezdit. Je s podivem, že se domů nevracím zmrzlý jako na jiné motorce když je třeba 15°C, předpokládám, že to bude dobrou aerodynamikou (údajně ji řešili v aerodynamickém tunelu) a rozhodně teplem na ruce. Taky jsem už stačil zmoknout a využít vestavěné funkce kontroly trakce, kdy jsem chtěl vyjet svižně z křižovatky, ale kombinace mokré studené cesty a nových pneumatik hrozila protočením zadního kola při rozjezdu. Motorka zasáhla a kolo se neprotočilo, mě upozornila blikáním oranžového TC na palubní desce. Jsem ve fázi zajíždění, tak se pohybuji s otáčkami mezi 3-5tis, což znamená velmi časté řazení.
Vypozoroval jsem, že pro jízdu ve městě 50km/hod je optimální zařadit čtyřku, šestka je použitelná nad 80km/hod a ostatní rychlosti jsou zatím jen tak do počtu, když jezdím rovinky. Až přijdou první kopce tak snad využiji všech rychlostí

Edit 25.3.2018
Tak mám za sebou prvních tisíc km a motorka šla na první servis. Byly dotaženy všechny šrouby, vyměněn olej a filtr a namazán a napnut řetěz.
Motorka šlape jak má, už můžu točit 7500 ot/min. Je to docela dost, na šestku jsem se pohyboval nad 150km/hod. Na nižší stupně není důvod ji tak točit, výkonu má dost i v nižších otáčkách.

Edit 24.4.2017
Tak první drobný problém. Poprvé jsem se vracel v noci domů. Světla svítí hodně vysoko, protijedoucí na mě blikají, dálkové svítí někam do nebe. Beru návod a jdu je seřídit. Jednoduché jen šroubečkem zvednout nebo snížit ve dvou osách. A pak to přišlo, sundat boční kryty, vyjmout palubní desku, odpojit čep kabelů. Vše by šlo být tam šrouby. Kluci japonští vymysleli namísto šroubů plastové čepy, které jdou lehce namontovat, ale špatně vytáhnout. No nějak se to povedlo a světla jsem snížil, ale jeden čepík nepřežil. Objednal jsem tedy z eBay 50ks za 26,- Kč.

Edit 2.5.2018
Jsem čím dál tím víc spokojenější. Motorka jede jak klidně na pohodičku se spotřebou 3,6l/100km, tak divoce na dálnici se spotřebou cca 5,7l/100km. Můžeme jezdit i cesty, které předtím baťůžek zamítal, kvůli rozbité cesty, kde na skůtru dostával rány zespoda. Zrovna včera jsem takovou zakázanou cestu projel (cesta je značená, že je v havarijním stavu) a žena byla spokojená, že je to jiné odpružení. Začal jsem už jezdit i s kufry, které se hodí, když jdeme na hrad. Do Topu dáme obě přilby, rukavice, šátky a petky s vodou, do jednoho bočního komplet kůži baťůžku a do druhého mou bundu a boty baťůžku. Na hradě pak ani nejde poznat, že jsme na motorce, kromě triček Suzuki V-strom
Motorka je fajn na malé svezení kolem komína i na delší cesty s nájezdem cca 400km/den. Vícedenní výlety jsme zatím nejeli, ale chystám je.

Edit 15.5.2018
Už jsme absolvovali první výlet na dva dny. Navštívili jsem čtyři země za dva dny. Jeli jsme slovenskou Route66, a aby jsme se k ní dostali, museli jsme jet přes polské Tatry. Jízda v Tatrách byla velice klikatá a motorka bez problémů a ztráty výkonu vyjela všechny kopce. Musím ale říct, že bylo třeba často řadit, vracečky bylo třeba projíždět na dvojku, pak rovinka 3-4-5 100km/h a opět vracečka 5-4-3-2 a rychlost 20km/h. První den jsme jeli 350km mezi dědinkami a klikatými cestami a večer jsme byl už rád, že z ní slézám a sedím v hospodě . Druhý den jsme jeli 450km vesměs rovinky na E66 při tachometrové rychlosti 100km/h a cca 150km na slovenské dálnici při rychlostech 120-130km/h, při předjíždění kamiónů krátkodobě 150km/h. Na dálnici mi nebylo nijak pohodlně, brněly mi ruce, myslel jsem na páku na plynovou rukojeť, kterou jsem u některých mororkářů viděl, protože při hodinové jízdě po dálnici dost bolela ruka. Stačilo si odpočinout a zase v pohodě pokračovat. Zajímavé je, že po 450km jsme byli méně unavení než po klikatých 350km.
Další poznatek je, že při jízdě po dálnici bez aut je deflektor na štítku výborný pomocník, ale jak se dostanu za nějaké auto, zejména Octavii nebo kamión, tak jsou víry za auty nepříjemné, lítám ze strany na stranu a nepomůže ani deflektor i když s motorkou to nehne.
Do fotek přidávám mapu trasy, kterou rozhodně doporučuji a foto z Vysokých tater.

Edit 22.8.2017
Letos jsme už na stromku najeli 10000km. Maximální denní nájezd jsme měli 505km, to jsme jeli do Orlických hor a zpět z Ostravska. S motorkou jsem už zase spokojený, ale cítil jsem problém, který jsem chtěl řešit. Problémem jsou vibrace. Na delších dálničních přejezdech mi trhnou ruce, cítím mravenčení a je třeba více odpočívat. Kolena nejdou silně tisknout k nádrži, jak jsem byl zvyklý, ale je třeba tam nechat drobnou vůli, aby vibrace od nádrže neničili kolena. Prostě vibrace tam nějaké jsou, zejména při otáčkách kolem 5tisíc a při rychlejších rozjezdech. Byl jsem to řešit v servisu, kdy jsem si myslel, že tam bude nějaká porucha. Nenašli nic. Dali mi vyzkoušet V-strom z prodejny, který měl cca 12000km a možná i díky častému střídání pilotů byly vibrace výrazně horší než na mé motorce. Dvouválec není řadový čtyřválec, na který jsem byl zvyklý a s vibracemi se musí počítat. Teď když vím, že to není vada, ale charakteristika dvouválce ji už mám zase rád

Edit 4.12.2018
Sezónu jsem uzavřel 13.11.2018 s najetými 11380km. Sezóna byla krásná, V-strom šlapal jako hodinky. V březnu-dubnu půjdu vyměnit olej a pneumatiky, které jsem za sezónu řádně sjel. Zadní má cca 1mm, přední odhadem 2mm. Vybral jsem nové Metzeler tourance.

Edit 10.2.2019
Tak už se letos dalo vyjet. Občas byl roztátý sníh na cestě, tak ji musel umýt. Když už byla umytá, tak jsem nalepil koleni protektory. Je to taková hrubší guma osazená gumovými špuntíky. Je nalepena na místě, kde se mi nádrž často špiní od kolen. Chrání nádrž a doufám že mi bude izolovat nohy od studené nádrže když vezmu benzín a třeba špuntíky poberou nějaké vibrace. Foto vkládám do galerie.

Edit 3.6.2019
Letos máme spolu už najetých 4000km. Včera jsme se vrátili z výletu do Pekelných dolů, Liberce a Krkonoš. Z tři dny 960km. Vše šlape jak má, jen mě netěší dálniční přesuny. Je to nudné a při 130-140km/hod se přenášejí vibrace do rukou. Po hodině mám v rukách mravenčení a je třeba zastavit a prokrvit zae ruce. Pak se zaje dá jet. Za 14 dní plánuji 600km dálniční přesun do Salzburku, tak se už teď děsím jak to půjde

Edit 19.7.2019
Fantazie! Vrátili jsme se z dovolené v Alpách, na které jsme najezdili 2212km. Jak jsem se bál dlouhého dálničního přesunu, tak zbytečně. Na fórech jsem se poradil a stačilo tak málo, jako nedržet silně řidítka. Držel jsem je jen mezi palcem a ukazováčkem a to jen zlehka a prsty narovnané dopředu s občasným cvičením. A žádný problém, jeli jsme 600km, ale určitě bych tímto stylem mohl dojet až k moři Na dálnici jsme jeli celkem pořád tachometrových 140km/hod. Cestou jsme měli cca 3 přestávky na svačinku. Trošku větší spotřeba cca 5l/100km, krásné proplutí kolonami.
Alpy byly úžasné, zvolili jsme tři hlavní cíle a to Grosslockner hochalpenstrasse, Malta Hochalmstrasse a Panoramastrasse naproti Orlímu hnízdu a ještě jsme objeli celé Vysoké Taury (cca 400km). Motorka šlapala jak má, žádný problém, výkon ve dvou s plnými kufry nechyběl. Jsem spokojený s volbou stroje a i baťůžek chválil jak dobrou motorku jsme si vybrali (zejména kvůli sedla).

Edit 3.9.2019
Tak mám najeto 21200km, což je letos najetých 10000km. Poslední výlet byl na Dukelský průsmyk, kde probíhala od 8.9.1944 Karpatsko-dukelská operace. Cesta přes Tatranskou magistrálu byla skvělá, bohužel v Gerlachově byla uzavřená cesta, tak jsme jeli kolem řeky po blátě. Sice máme cestovní enduro na lehce terénních touranckách, ale po blátě a na trávě to klouzalo, motorka je těžká, ve dvou ještě více. Je koncipována spíše na asfalt, maximálně šotolinu.
Průměrná spotřeba do dnešního dne je přesně 4,30l/100km, kdy v 95% jedeme ve dvou a v 50% s naloženými kufry. Hodnotím to jako slušnou spotřebu. K aktuální ceně za 1 km, tj. 1,44Kč se ovšem musí připočíst min. 1Kč za servis a gumy. Při posledním servise v 03/2019 stál servis s pneumatikami 11.900,-Kč při najetí 11.400km. Bohužel mi při posledním servise zapomněli dotáhnout šroub zadní brzdy a tak už při třetí vyjíždce se uvolnil a celé těleso zadní brzdy odpadlo a viselo na hadici. Naštestí zadní brzdou moc nebrzdím a tak jsem hadici neurval. Šroub jsem neztratil a tak jsem ho v polních podmínkách opět umístil a dotáhl pomocí nářadí umístěném pod sedlem.

Edit 13.12.2019
Dne 17.11.2019 jsem uzavřel sezónu. ve které jsem ujel 11304km. Sezóna byla velice vydařená už díky delším výletům za hranice ČR. Už spřádám plány na sezónu 2020 a poctivně přes zimu zapisuji cíle z cestopisů jiných motorkářů.
Četl jsem u jiných majitelů V-stroma, že chtějí vyměnit výfuk. Můj názor je, že výfuk je velice vydařený, nepotřebuji rušit při průjezdech vesničkami. Při vyšších otáčkách je motor hlasitější a velice příjemný. Za mne tedy výfuk se povedl. Kdo chce být více slyšet, tak namísto nového výfuku by si mohl pořídit nový klakson

Edit 14.7.2020
Letošní sezóna je ovlivněna coronavirem, proto jsme se rozhodli zůstat v červnu v Česku. Kouknul jsem na zapsané plány míst, které chci navštívit ze zimy a spojil jsem je v jednu trasu. Vynechal jsem body, které jsou přímo uprostřed republiky a ejhle zrodila se cesta kolem ČR. Ujeli jsme 1780km kolem českých hranic a viděli všechny naplánované místa. Pro inspiraci přikládám odkaz na mapu. https://mapy.cz/s/corolefeto
Na jaře proběhl servis po 24tis km, kde byly seřízeny ventily a vyměněna brzdová kapalina. V servise mi nádobku pro brzdovku přední brzdy přelili a dobře neutěsnili, tak mi cestou stříkala z nádobky ven až na štítek přilby. Chtěl jsem to opravit, ale přibaleným nářadím (křížovým šroubovákem) jsem akorát zničil šroubek a nepodařilo se mi ho povolit. Po návratu mi to v sevise opravili a už je to v pořádku.

Edit 20.11.2020
Letošní sezóna byla krásná, ale kilometrově slabší, jen 5194km. Bylo to ovlivněno koronavirem, kdy jsme se nemohli nebo nechtěli pouštět za hranice a taky jsme hodně turistikovali s dospělými dětmi.
Po ujetí 15115km jsme přezuli opět na nové Metzelery tourance, které se osvědčily, v Hlučíně v pneuservise. Výměna trvala cca 1,5 hodiny, včetně demontáže z motorky, vyvážení a montáže zpět. Cena byla cca o 1000,- nižší než v servise Suzuki.
Po celkovém ujetí 27500km praskla hlavní žárovka světla. Dle návodu jsme ji sami se ženou vyměnili. H7 stála na čerpačce cca 40Kč. Původně jsem si myslel kolik mám kamarádů za volanty aut, ale blikali na mě, že nesvítím ))
Sezóna ukončena 7.11.2020 s nájezdem 27878km.

Edit 31.8.2023
Motorka stále šlape jak má. V roce 2021 jsme projeli znovu trasu kolem hranic Českem, tentokrát trochu jinak. Projeli jsme Slovensko. V roce 2022 jsme se vydali na Libercko a projeli jižní část Polska. Letos jsme si vymysleli projetí trasy Vltavy od jejího pramene, přes všechny soutoky, vltavské kaskády až do jejího vlití do Labe. Trasa byla 1200km. V srpnu 2023 jsme vyjeli na nejdelší trip do Rumunska. Projeli jsme Transfagaraš i Transalpinu, potkali sedm medvědů u cesty a viděli úžasnou přírodu a nádherné cesty. Trasa byla 2361km dlouhá a stála za to.
Na V-stromu jsem měnil řetězovou sadu v květnu 2022 po 32tis km. Už začala být slyšet při rozjezdu na jedničku. Každé jaro měním motorový olej, kontroluji hloubku dezénu pneumatik a to je tak vše co potřebuje. Žádná potrucha naštěstí nebyla.
Celkový stav 40823km

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Michalvok
Michalvok napsal 09.02.24 v 20:58 10b.

Pěkná obsáhlá recenze.

kaw750
kaw750 napsal 08.10.23 v 10:29 10b.

Pecka bez debat

kaw750
kaw750 napsal 08.10.23 v 10:28

Dobře se to četlo, jediné co mě překvapilo je kvalita či nekvalita servisu Suzuki. Ta zadní brzda a další zkušenost s brzdovou kapalinou Človek v takový servis má myslím nárok mít plnou důvěru a součástí ceny má být klidné spaní. Jinak díky za tvůj čas se s ostatními podělit o zkušenosti a postřehy s touhle krasavici.

context
context napsal 09.09.23 v 10:30 10b.

Pěkná mašinka, přeji hodně najetých km bez nehod a ať ti dělá jenom radost

krokosch
krokosch napsal 17.01.23 v 13:04 9b.

Pěkné, velmi pěkné počtení. Je super, když si jezdec se strojem sednou. Snad to budu mít stejně. Tak jen houšť a hlavně kolama dolů

Více komentářů



TOPlist