Oranžový, dvouválcový briliant s vůní benzínu Versace by Kawasaki, vybroušen z ER-6.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Větší motorka, zdála se mi delší, mohutnější, jezdí jich i strašně moc, Versyse tak často jako stroma nepotkáte.
První dojmy - Je to krátký, není to tak vysoký, má to ideálně široký řídítka, má to krásnou oranžovou barvu, přední světlomet vypadá zvláštně, ale zvykneme si, start - zvuk potvrdil jen to, co mi jízda potvrdila - dvouválec nebude krok vedle :) A po jízdě bylo jasno.
Motorku bych doporučil pro - Doplním později
Doplňky na motorce - Padací rám SW Motech, laděný výfuk Giannelli s homologací, ukazatel zařazené rychlosti GiPro, kryt chladiče, podtlakový klakson s kompresorem, kryty rukojetí s LED svícením, nastavitelné páčky, USB zásuvka, 3 x kufry, navigace Navitel, prodloužený přední + zadní blatníček, turistické plexi Ermax, tankbag SW-Motech, proužky na ráfcích.
Recenze
Minulý rok, 13.10.2017 jsem ukončil sezónu a zrušil motorku i sebe. Byl pátek 13.tého. Popis viz zápis v deníku u mé bývalky - Suzuki.
KAWASAKI VERSYS 650
Úvod
Začal jsem zjišťovat, že čistě silniční motorka není nic pro mě, chci něco obratnějšího, lehčího, vhodnějšího na na naše "kvalitní" cesty. Tak abych mohl vnímat i přírodu kolem, ne jen štěrk, díry a mozaiku toto, kolikrát byla letos plátovaná silnice.
Možná i díky kamarádům jsem byl naveden k tomu, že by pro mě mohla být ideální volbou motorka typu V-strom, nebo Versys. Versys vyhrál ve více bodech, nebudu vypisovat proč.
Inzeráty, moc inzerátů, hodiny a hodiny. Záložky dostaly zabrat, telefon taky. Chtěl jsem nejlépe koupit Versyse již s nějakou výbavou. Vždy jsem se už chtěl jet podívat, ale ten měl kufry, tam ten zase padací rám atd.
Cesta pro moto
Nakonec se čekání vyplatilo a objevil se ten pravej. Čekal jsem podpásovku typu moto v Liberci, ale ne, Hradec Králové, což je z Brna úplně v pohodě. Telefonát a představa taková, že se s kamarádem bouska.T pojedeme jen podívat, nezávazně a bez vleku. Podmínka byla, že pojedeme jeho autem ( VW GOLF III 1.9 TDI ), nehodlá se tam prý šourat tím mým werglem bez výkonu ( VW GOLF IV variant 1.4. 55 kW - fakt nejede ).
Výjezd po 8 hodině ranní, před jedenáctou na značkách. Prohlídka moto bez problémů. vše sděleno od prodávajícího, projel jsem se jak počasí dovolilo a bylo jasno. Teď jak se domluvit ? Bylo jasné, že moto musím mít ! A bylo 30.12.2017. Takže plácnutí, ale ani peníze nebyly, ani smlouva. A my odjížděli zase zpět s tím, že musím sehnat vlek, nebo dodávku a přijet po novém roce. Cestou zpět volám bratranci, zda nemá možnost půjčit dodávku. Nemá, ale shodou náhod mu v práci stojí vlek na moto, který si můžeme půjčit. Takže cestou z Hradce jsme v Brně rovnou nabrali vlek a já, že dám pánovi vědět, že dorazím třeba zítra ráno, na Silvestra.
Pak padá návrh, tak pokud máte čas, tak se pro moto otočte ještě teď, ne ? Proběhl telefonát pánovi a vážně. Jeli jsme z Brna opět do Hradce, tentokrát ve 14:00 a i s vozíkem na moto a vytištěnou kupní smlouvou. Když už blázni, tak pořádní, aspoň bude na co vzpomínat. Cestou ještě podojit bankomat ve Svitavách, koupit nějaký pečivo, protože jsme oba už umírali hlady a šup pro mašinu. Podruhé v jednom dni jsme se sešli s prodávajícím, proběhla administrativa a šli jsme naložit moto. Pořadí mělo být opačně. Začalo silně sněžit a kurtování byla velice "příjemná" záležitost :) Golf sice táhl, ale pro změnu skoro nesvítil ( mě svítí luxusně, i když nejede ), takže v chumelenici přes kotěhulky a ještě kontrolovat vlek, zda drží kurtny. No zvládli jsme to, přijeli v 8 večer, totálně zničení, ale moto byla doma.

Dojmy
Zatím nemáme téměř nic najeto, jen menší seznamovací kolečko. Na moto se perfektně sedí ! Ideální posez, věřím že se kilometry budou polykat hodně příjemně. Řídítka široká tak akorát a moto se krásně vodí. Do nastavení up-side-down ( nebo jak se označuje ta otočená vidlice ), ani do zadního tlumiče nebudu sahat. Ukazatel zařazené rychlosti kvituju s povděkem, měl jsem ho i na předchozí suze, kde byl v základu na budíku.
Gumy jsou na motorce úplně nové - Metzeler Roadtec. Klakson typu jede jede vláček je šílenej úlet, osobně bych to tam asi nedával, ale když už tam je, budu si ho užívat a dělat s ním radost i mávajícím dětem u silnice, možná i stopujícím, pracovitým děvčatům u silnice :) . Navigace XRider s mapami od Navitelu jsem dostal k moto, už je mám i aktualizované, cestování bude pohodlnější, i když i tak rád jezdím jako druhý.
Uvidíme jaký bude dojezd na nádrž, nebaví mě časté tankování. Kvalty jsou kratší, ale motor tahá hezky odspodu, takže i přes vesnici tam můžu nechat 6 ku, případně podřadit na 5 ku :)
Brzdy jsem ještě vzhledem k počasí nezkoušel. Zadní kufr je GIVI o objemu 46 L, boční kufry jsou kopie, ale vypadají, že snad poslouží.
Laděný výfuk Gianneli je kapitola sama pro sebe, úžasnej zvuk i s nasazeným DB killerem.
Dojmy po ujetí 3.000 KM
S Verčou jsme najeli už něco kolem 3.000 km a dělá větší a větší radost. Motorka jde do zatáček sama, jako by na ní byl nějaký turn assistent :) Zapisuji i tankování, ať už pro spotřebu, nebo pro přehled nákladů na spritmonitor, po 8. tankování dokážu najet na nádrž 380 - 415 km ( nebaví mě moc tankovat, proto tankuji, až svítí rezerva ) a spotřebu máme od 4.1 výletovým tempem po 5 litrů v zimním období. Průměrná mi vychází na 4.5, což je krásný :) Hlavně mi dělá radost dojezd na nádrž :)
Také jsem začátkem března 2017 zakoupil jednu takovou krásku a již máme najeto 4500 km. Opravdu dobrá volba, já jsem naprosto spokojen
Versys je dobrá volba
Moc pěkná Kawa, pěkně napsané, tak hodně najetých km bez nehod.