PROFIL MOTORKY

Triumph Speed Triple (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pedrito
Vloženo 9.12.2017
Aktualizováno 9.12.2017
Zobrazeno 3 276x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Model 2015 je takovy postarsi uz uklidneny gentleman, ktery si nepotrebuje nic dokazovat. Na druhou stranu uz se prilis nesnazi jit s dobou, takze ho miji nektere novosti (ukazatel zarazene rychlosti, teplomer, jizni rezimy, trakcni kontrola, apod.).

Více fotografii

Motorka koupena od Motos Vionnet, Triumph Dealer - Prodejce naprosto super, zamluvil mne motorku po telefonu (poslal navrh smloouvy pres email!). Ukazal a vysvetlil vsechny zmeny na motce od predchoziho majitele. Dale prozradil celou historii motorky, apod.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z800: Relativne tezka a takova nemotorna. Nehlede na jizdni pozici \"na kurvu\" (roztazeny nohy)
Yamaha MT-09: Rozpoctovka - musel bych investovat dalsi penize zejmena do podvozku a sedla (zejmena s ohledem na batuzka]. JInak motor fakt super.
Husqvarna Nuda 900R: Tuhle motku jsem moc chtel, akorat se v dobe, kdy jsem motku potreboval, zadna neprodavala :(
Ducati Monster 821: Motka relativne OK, akorat, ze jsem se na ni necitil pohodlne (nevyhovoval mne trojuhelnik). A navic bohuzel tady u nas je cela komunita kolem Ducati, vcetne prodejni site, jaksi plna pozeru co jezdej s Panigale 1299 leda tak na kafe do vedlejsi ulice.
Triumph Speed Triple: 2016 - bohuzel Triump zmenil cilovku - motka je delana na mensi postavy, tlumice jsou dimenzovane na nizsi vahu + zmenil se trojuhelnik jezce - stupacky jsou vys, riditka bliz. Rozdil v cene novych kusu (2015 vs. 2016) zhruba 90tis.

První dojmy - Vzhledem k tomu, ze jsem jeste nemel ani po zacatku rehabilitace , tak prvni dojmy byly takove "tvrde a nepoddajne". Preci jenom koleno jsem mohl ohnout maximalne do praveho uhle, ale zadarilo se. Obecne mne prekvapilo, co vsichni ocenuji - Klidny zatah odspoda, nahore divocina - vsude jsem byl oproti predchozi motce prilis rychle. A obecne motorka jako kdyz byla udelana na moji vysku a vahu - az na jednu vec: clovek sedi "uvnitr motorky", rad se na motce na sedle pohybuju a preferuju pozici sezeni "na motorce".

Motorku bych doporučil pro - Urcite pokrocilejsi jezdci s par sezonama pod helmou. Navic tenhle starsi model byl projektovan pro Evropany, takze urcite lidi minimalne se 180cm, protoze muj mensi kamarad ma problem dosahnout na zem i na spickach (Ital no :))

Doplňky na motorce - Semi-vyfukovy system Arrow + nahrata original Triumph mapa pro tenhle set
Triumph nadobky brzdove kapaliny (predek i zadek)
Ledkove svetla, kratky "zadek" Rizoma, original koncova zrcatka Triumph (naprosto super, clovek se nemusi nijak krcit na motce!)
Ezi Grip - grip na nadrz (nic moc kvalita oproti ostatnim znackam, co jsem zkusil; odlupuji se)
Original Triumph vetrny stitek + kryt sedla spolujezdce

Recenze

Motku jsem shanel relativne narychlo, protoze jsem se s predchozi motorkou vyboural zhruba 4 mesice pred zkouskou na ridicak skupiny neomezene A. Termin jsem mel v zari, takze casu nebylo rozhodne moc, protoze kdybych se nedostavil ke zkousce, tak mne propadne muj "zkusebni ridicak". Musel bych pak projit celym procesem znova (vsechny povinne kursy, hodiny s instruktorem, apod.). Dal jsem si 2 mesice oddechu a cas na to zacit rehabilitaci (natrzeny krizovy vaz).

Nicmene cas neuprosne bezel a i pres to, ze jsem jeste moc dobre nechodil, tak jsem sednul na prvni motorky a zkousel. Speeda jsem nakonec vybral, protoze je to relativne klidnej litr bez nejakych 200konu pod kapotou, je to hodne citelna motorka pro nekoho, kdo prechazi z 86 konu a nema moc najezdeno (ja mel zhruba kolem 20tis). Obrovskym plusem byla pro me velikost motorky a s tim uvolnena jizdni pozice - delam casto jednodenni vylety kolem komina do 600km (pres Alpske prusmyky) a na motorce mne nic neboli.

Motku jsem nakonec koupil z druhy ruky od dealera, kterymu Speeda vratil jeho klient - typicky rovinkar (predni i zadni guma s plochou jak na hrudi korejske zeny) - s tim, ze je to motorka naprosto na hovno, protoze se s ni blbe jezdi na dalnici :) Takze nakonec si motku vymenil za TIger Sport 1050 a dealer mel motorku s najezdenyma 3000km a "2 mesice starou". V dobe zmen modelove rady (2015-2016) to byl tady u nas relativne neprodejny stroj, takze jsem dostal vyraznou slevu ze zakladni ceny modelu (zhruba 50tis), nove sport touring pneumatiky Bridgestone (na tuhle motku ne moc dobra volba) plus jsem zdarma dostal veskere vybaveni, ktere uz na motce bylo (predchozi majitel se nebal utracet, vice viz v sekci doplnku (odhadovana cena dalsich 50tis).

Dnesnim dnem jsem od srpna 2016 najezdil zhruba 16000km (motka uz brzy pujde na 20tis. servis), takze nektere pocity bych shrnul.

1) komunita kolem tehle znacky je pro me (i pro batuzka) nejvetsim prekvapenim - v podstate mizive procento lidi s kteryma si nesednu, nebo s kteryma si neni co rici. Vetsinou naprosto pohodovi jedinci, s kteryma se da jen tak projet denni vylet a vecer se rozloucit. Jaky rozdil oproti me predchozi zkusenosti s BMW nebo Ducati.

Ohledne vlasnosti nebudu moc popisovat klady, protoze si staci precist jakykoli recenze nebo pocity. Ale spis i k tem nekterym nerestem.

2] Po par tisich km se ukazalo, ze je to taky motorka, ktera po prechodu z F800R neni rozhodne lehka na nauceni. Napr. je potreba ji trochu agresivnejs rvat do vinglu. Ma hodne vahy na prednim kole + kratky rozvor, coz pri agresivnejsich jizdach obcas zpusobuje nejistotu zadniho kola (napr. neplanovany drifty, nadlehcovani, apod.). Pri zachrannem brzdeni ABS neni zrovna z tech nejlepsich, takze pri brzdeni ze 100-130kmh jde zadni kolo relativne hodne nahoru (je potreba trochu pracovat s vahou tela a rukama a pak uz je vse OK, ale oproti tomu F800R byl "monkey business" - zamacknout spojku, brzdu a cumet dopredu). Zmena oleje ve vidlich a obecne vyladeni podvozku hodne pomohli, ale stejne ta tendence "padat na predek" na motce stale je. Jel jsem i na R-kove verzi s Ohlinsama a je to o chlup lepsi, takze kdo ma nad 80kg tak by spis mel koukat na R verzi nebo udelat mensi repasi tlumicu.

Dalsi velkou neresti je naprosto malej rejd, takze napr. dovednostni slalom, osmicky, hadi, apod. nejsou v podstate mozny (i to je relativni, pri drilovani na parkovisti se da naucit spojkovat a naklanet "motokrosove" motorku, takze slalom je uz relativne v pohode - nicmene napr. pri tzv. garazi - ruzne druhy slalomu v ramci ctverce o rozmerech zhruba 15m na 15m - je to relativne na nic motorka, skoro pokazdy jsem vyjel z vyznacene plochy nebo povalil kuzele).

Diky tomu to se zkouskou dopadlo tak, ze jsem si pujcil F800R a prosel bez problemu. Jak dobra rada od meho instruktora to byla, se ukazalo na zkousce, kdy jeden typek prijel na Speedovi 2016 a vylitl od zkousky uz na slalomu (komisar byl narocnej - slalom na sirku parkovaciho mista).

3] Na druhou stranu mne relativne prekvapila jizda ve dvou - tohle neni moc na webu zminovano. Ale Speed je ve dvou v podstate beze zmen, akorat se zmeni teziste smerem dozadu, coz je k uzitku. Obecne vsak motorove ani podvozkove nestrada (jezdim s nastavenim dle manualu, tzn. v podstate vse na max). Nejdelsi jednodenni cestu s batuzkem jsme dali zhruba 450km a batoh si moc nestozoval. Samozrejme na nekolikadenni ci delsi jizdy uz to moc neni. Ale na nejake standardni courani po okreskach do 150kmh je to super motka. Batuzek si dokonce stezoval po presednuti na novou Africa Twin (pujcena na prodlouzeny vikend), ze je to naprosto nudna motorka - no proste znalec :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Wejcee
Wejcee napsal 10.04.18 v 15:05 10b.

bombice

jerseySE
jerseySE napsal 16.12.17 v 18:33 10b.

Super recenze i moto

padlamotka
padlamotka napsal 14.12.17 v 11:29 1b.

Recenze : Bla bla blablabla, bla bla bla bla blablabla, Bla bla blablabla, bla bla bla bla blablabla, Bla bla blablabla, bla bla bla bla blablabla.

...je vidět, že spíš někde kecáte na pumpě, než abyste s motorkama doopravdy jezdili...

Krakatau
Krakatau napsal 12.12.17 v 21:30 10b.

Super voľba

Akurát čumím, že Speed do 2015 nemá ukazovateľ zaradenej rýchlosti, keď aj môj bývalý Street 2011 ho mal v sérii...

opic26
opic26 napsal 12.12.17 v 18:36 9b.

krasavec

Více komentářů



TOPlist