renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Rieju Tango 250 (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník onz5back
Vloženo 3.12.2017
Aktualizováno 2.12.2020
Zobrazeno 2 401x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Říkám stroji Chrt. Je štíhlý, má vznešený kukuč a také zvládá 70 km/h (když chcem, tak i víc).

Více fotografii

Motorka koupena od berry78 (Brandýs nad Labem)

Výška jezdce: 188 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki TR 250: Jediné, jak se jí domoci, je vybrat podle fotek z nabídek v Japonsku a celkem komplikovaně si nechat dovézt.
Yamaha Tricker 250: Zřídka k mání a když, tak za nesmysl.
Kawasaki Estrella 250: Už blíže k rozpočtu, některé z variant se mi i dost líbí, pak se ale objevil Chrt.
Honda CB 250: Přišla mi jako rozumná a blízká mým racionálním požadavkům, ale přecijen vzhledově žádná srdcovka pro mě. Jednu jsem dokonce málem koupil, pak to nějak nevyšlo a když jsem následně zjistil, že mě to vlastně ani nemrzí, už jsem po nich ani nekoukal.

První dojmy - Jako jsem u první motorky porovnával s bicyklem, musím u druhé porovnávat s tou první (MZ ETZ 150). -Úplně první dojem byl - "hmm" celkem široká řídítka. -Tento první dojem byl záhy (při rozjezdu) přebit masivními vibracemi do hýždí celkem tvrdým sedlem, což se mi nelíbilo a musel jsem sám sebe chvilku přesvědčovat, že to není nevýhoda ale vlastnost takovýchto strojů. -Třetí silný dojem přišel samozřejmě s první zatáčkou. Chrtovi se do ní tak chtělo, že jsem si říkal, že už snad ani nikdy nebude chtít jet rovně, za zatáčkou se však narovnal stejně ochotně jako předtím položil a dal mi zapomenout na ty dříve zmíněné vibrace. Ta ovladatelnost mě, i v porovnání s tak dobře ovladatelnou motorkou jako je (rovněž "stokilová") MZ-ta, skutečně nadchla tolik, že mi bylo hned jasné, že ty vibrace se snad ještě naučím mít rád.

Motorku bych doporučil pro - Pro začínající i zkušenější jezdce, co se neženou za výkonem a hltáním kilometrů. Je to nenáročný, spolehlivý a snadno ovladatelný stroj, který může nabídnout slušnou míru zábavy cestou necestou.

Doplňky na motorce - Zatím USB a mřížka světlometu (obojí doplněno minulým majitelem), další přibydou.

Edit 2020 (po čtyřech letech):
+Blastry s hliníkovou výstuhou
+Vyhřívání řidítek.
+Řidítka byla ještě dovybavena náramkovými hodinkami z Lídlu.
Prve jsem zapomněl také zmínit, že už od prvního (německého) majitele byly instalovány prachovky na kluzácích teleskopické vidlice a vyměněno sériové světlo za pořádnou aftermarket lampu. S tou jsem spokojen (jednoznačně nej světlo z těch tří motorek, co mám), jen jsem ještě přikoupil a přibastlil origo kryt budíku, který totiž zůstal po odstranění původní masky odkrytý.

Mezi doplňky se to úplně neřadí, ale zmíním, že jsem původní motardovsko endurovsky vysoko umístěný přední blatník nahradil originálním blatníkem dodávaným k enduro verzi Tanga, který se podobá kopírovanému stroji (Yamaha Tricker).
Také jsem chtěl změnit barevný vzhled, takže jsem sundal originální nálepky (nápisy) na bíle lakovaných dílech, polepil vše černou fólií, ale k zamýšleným oranžovým polepům (nové nápisy + nějaké grafické prvky) už jsem se také nikdy nedostal, takže nedotaženo.

Recenze

K MZ-tě, která už bude mít brzy veteránský věk, jsem chtěl zkrátka něco novějšího, co mi zvýší pravděpodobnost dojetí do práce.

Po velkém výkonu (zatím) netoužím, zato mne těší výhody lehkých motorek. Ze čtyřtaktních 250-ek by mi asi nejvíce imponovaly Kawasaki TR 250 či Yamaha Tricker, jenže to není ani jedno, vzhledem k cenám, příliš racionální volba. Když se pak nedaleko objevila k mání tahle kopie Trickera, vyhovující mému rozpočtu, dlouho jsem neváhal.

Zatím jsem celkem spokojený, úplně budu až jí trochu poupravím. Rád bych jí přiblížil onomu vzhledu Trickera (kola s výpletem, přední blatník přímo nad kolem, ne takhle po motardovsku). Později aktualizuji...

Edit 2020 (po čtyřech letech):
Oproti předchozím plánům jsem nakonec zůstal u "motardovsky" silničních gum, protože jsem si vysoký fan-faktor tohoto typu stroje oblíbil natolik, že jsem u něj při volbě dalšího kousku zůstal.

Jízda: v zatáčkách ochota klopit, jistota a zábava.

Motor: Je to nejsilnější varianta Tanga, kterou kdy dělali (kvůli emisím už jí teď nevyrábí) a na okresky to stačí, i kopečkovaté. Když je ovšem někde rovinka a člověk jede tou stovkou, mrzí ho, že tam není ještě šestý kvalt, aby to nemusel tak točit, výkonová rezerva tam totiž je. Asi by to řešila menší rozeta (větší pastorek, než sériový, se tam bohužel nevejde). K této úpravě jsem se ale už nedostal a pořídil rovnou i silnější motorku, která je přeci jen stavěná i na vyšší rychlost a dá se s ní jezdit i "meziměsto".

Brzdy: dostačující

Podvozek: Ta motorka je stavěná tak do té stovky. Jede to i víc (nejvíc jsem jel asi 110), ale jednak ten motor už nepříjemně kvílí a člověk má pocit, že ho trápí, což je asi i pravda (viz. výše) a druhak se to už začíná tak nějak podivně pokrucovat a pocit stability s rostoucí rychlostí nad stovku rapidně klesá.

Ovladatelnost: Paráda. Lehoučká, vyvýšená. Široká řidítka.

Spolujezdec: Pár zkušeností bylo, žádná si nestěžovala, ale že by výskaly blahem z komfortního posedu, to tedy také určitě ne.

Úložný prostor: žádná sláva, ale lékárnička, šroubovák, kleště a svíčka se tam vešly. Je však příjemně dostupný pod "zamykatelným" sedlem.

Spotřeba: kolem 4 litrů.

Servis: Abych si mohl dělat vše sám, pořídil jsem si tento jednoduchý stroj - vzduchem chlazený jednoválec 2-ventil, karburátor, manuální sytič,... , ale za ty 4 roky a 6000 km, jsem jen hned na začátku vyměnil odcházející stabilizátor (objednal jsem originál přes distributora Eurocycles; přišel, tuším, na 800,-). Jinak nic. Ventily jsem seřídil preventivně vždy před sezónou, jinak jsem neřešil opravdu nic než provozní kapaliny. Asi by tedy chtělo vyměnit zadní gumu a preventivně nejspíše i řetěz.
Celá historie servisu za těch 26341 km (než jsem se rozhodl Chrta prodat) je přiložena v galerii (prvních 20000 vedl německý majitel).

Kde se motorka cítí nejlépe a kde naopak ne? Terén, silnice, město... :
Krátká verze: kolem komína.
Delší verze: Jak už jsem psal výše, Chrt i jeho jezdec je nejspokojenější na klikatých okreskách, klidně i nahoru a dolu, krouťák je se srovnatelně lehkými 125-kami přecejen slušnější a více odspodu.
Do toho terénu se dá zajet také, ale celkem tuhé odpružení nutí do stupaček, jinak nic moc. Ty skorohladké silniční gumy a celkem malá kola (17") také nepřidají.
Město je fajn. Když nemá člověk zrovna náhodou nějak krátké nohy (které by znepříjemňovaly zastavování na světlech atd.; výška sedu 83cm) . Ovladatelnost a hravost motorky z jízdy po městě dokáže udělat zábavu i v hustším provozu (samozřejmě s patřičnou opatrností) a navíc jezdec nenarazí na ten rychlostní limit zmíněný výše (okolo 100km/h).
Na cestování to rozhodně není. Na tvrdší sedlo a nějaké ty vibrace jsem si celkem zvykl a postupně jsem neměl problém ani s dvouhodinovou vyjížďkou, ovšem jen někde v Kokořínsku výletově po silničkách mezi skalami. Strávit však dvě hodiny někde na silnici I.třídy, nedejbože na dálnici, už je však představa vcelku děsivá.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 05.12.17 v 11:49 10b.

Zajímavý stroj, líbí se mi vzhledově, takže posílám 10 bodů. At' ti dělá jen radost.

Více komentářů



TOPlist