Jelikož už z V-Stroma vím, že tlumiče jsou dosti zásadní a pro cestování je to většinou naprostá nutnost, tak ani u GS to není výjimkou, ačkoli by na tom mělo být lépe
I když GSo nemá najeto moc, tak zásah do tlumičů jsme objevili, ale bohužel né ten co se nám líbil. A při složení zpátky ho někdo dal dohromady velmi špatně. Vzhledem k úspoře peněz jsme prozatím zvolili nákup nových progresivních pružin od Rockwaye.
Když už jsme měli Karkulku na zvedáku, tak jsme si sundali zadní tlumič s tím, že se na něj hned mrkneme a zkusíme ho rozebrat. Bohužel většinu věcí máme přizpůsobenou pro auta, a byť jsme se snažili, tak né a né tlumič nešel rozebrat.
Mě to nedalo a hledal jsem po internetu informace. Našel jsem krásný přípravky na rozebrání tlumičů, jenže většinou to bylo tak drahé, že se to rozhodně nevyplatilo.
Takže jsem si sedl k počítači a ještě podle paměti ze střední průmyslovky navrhnul vlastní stahovák na motorkářské tlumiče. Jakmile jsem měl hrubý náčrt objel jsem pár krámů a sehnal slušný jekly. Jediné co jsem potřeboval, byly plotny/desky stahováku. Potřeboval jsem silnější materiál a nejlépe už rovnou vyřezané. Výkres v CADu jsem poslal kamarádovi a ten mě pak obdaroval po Vánocích vším co jsem potřeboval a chtěl.
Tak a pak už to vcelku lítalo. Svařování rámu, svařování pojezdné plotny, tvorba závitů a různé další kraviny. Po dvou týdnech práce po večerech nám stahovák stál a my se nemohli dočkat prvního pokusu.
Jenže má hlava děravá zapomněla objednat dvou tunovou panenku. Naštěstí to byla otázka dne, ale byl opravdu dobrý vtip po tolika dnech práce neboli dvakrát měř, jednou řeš.
Stahovák byl kompletní a museli jsme to vyzkoušet.
Funguje to! Paráda. Tlumič se perfektně rozebral. Bylo to snadné, rychlé a "vcelku" bezpečné. Naše nadšení vylítlo do oblak.
No ale spokojenost jsem musel ukojit ještě tím, že to nastříkám. Jak mě naučil otec, tak cokoli do dílny musí mít modrou barvu, jelikož je to má oblíbená barva, tak je to jasný.
A stahovák je hotový, celé je to funkční a možná asi větší, ale čert to vem. Je to můj stahovák
Oba tlumiče dostali progresivní pružinu a motorka je výrazně tvrdší. Při naložení opravdu předvede se v krásném stylu. Jízda je naprosto špičková a krizové brždění není znehodnocováno přemoženým tlumičem.
-
Vyřezané části
-
Vyřezané části
-
Ostatní součásti
-
Ostatní součásti
-
Závity
-
Po svařování
-
Dočišťování po svařování
-
První pokus a zkouška
-
-
Drží a funguje
-
-
Rozebraný tlumič
-
-
Základovka
-
-
První nástřik
-
-
Schnutí a dokončování
-
Kompletace
-
A už se pracuje
-
-
-
-
-
-
-
-
Otec a hotový tlumič :)
Nádhera toto je umění našich otcu a dědu co převedou myšlenku do reality a dokážou to vyrobit na koleně. Těchto lidí si vážím a měla by si jich vážit i tato společnost. .
Přípravků není nikdy dost.