PROFIL MOTORKY

Aprilia SL 750 Shiver (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Bunker
Vloženo 29.10.2017
Aktualizováno 2.11.2018
Zobrazeno 2827x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pořádný kus motorky, tvrdý dvouválcový motor, který se nechá rád točit a který nadchne svým velkým zátahem od spodních otáček. To vše s kombinací dobrého podvozku a skvělých brzd dělá motorku prostě skvělou.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 650: Prvně jsem uvažoval, že si koupím Versyse, ale když mi na tom dal známy sjet, tak mě to nijak nenadchlo a byl jsem spíše zklamaný.
Ducati Multistrada 620: Další možnost byla vymazlená topová Multisranda od bráchy, jízda na ní byla mnohem lepší, než na Versysovi, měl na tom laďáky MIVV, takže to na mě působilo dobrým dojmem, nicméně jsem nemohl překousnout vzhled přední části...
Yamaha FZ8 N/S: Když jsem viděl daný kus na živo, tak mě to nějak moc nezaujalo, hlavně stavem...
Aprilia Dorsoduro 750: Krásna Aprilka, jenže když jsem chtěl skončit s motokrosem, tak jsem nechtěl motorku, která mi krosku bude připomínat...
KTM Duke 390: Ještě tu byla varianta nový Duke 390, ale na tom jsem se svýma 185 cm a 120 kg vypadal jak vosa na bonbonu, takže si ho koupil tatik (165 cm a 100kg)

První dojmy - Po 12 letech závodění v motokrosu mě jeden den, kdy jsem měl těžkou kocovinu napadlo, že skončím s motokrosem a přejdu na silnici. Jelikož jsem byl rád, že můžu aspoň sedět na PC, tak jsem se začal dívat na silniční motorky a zjišťovat potřebné věci. Měl jsem jasně dané cíle, chtěl jsem dvouválec a žádnou sportovní kapotovanou raketu. Jako první mě padl do oka Versys a Shiver. Sice jsem se pokukoval i po jiných, v průběhu výběru zkoušel jiné, ale žádná mě nenadchla... Takže jsem dal svoji ex KTM SX-F 350 na inzerát, přihlásil se do autoškoly a udělal si řidičák. Řidičák jsem dělal na Banditovi 650 a věděl jsem, že takové těžké neohrabané heblo nechci. Po zkoušce Versyse mě ani on nezaujal, i když byl mnohem lepší než Bandit.

Motorku bych doporučil pro - Jelikož i já jsem na cestě začátečník, tak bych se toho vůbec nebal, navíc si člověk zvolí ze tří palivových map, kde jsou rozdíly opravdu znát. Motorka je ve srovnání s jinýma velká, mohutná a menší postavy by mohly mít problém dosáhnout na zem.

Doplňky na motorce - Širší řídítka, CNC páčky, závažička, to vše od M-style. Dále rolničky pod stojan a mřížka před chladičem od EP



Recenze

Původně jsem chtěl první model Shivera, ale po přečtení recenzí jsem se rozhodl připlatit a koupit si novější model. Když už jsem tedy prodal svojí KTM, tak byl pouze jeden kus, který mě zaujal poměrem cena/ročník/nájezd km a neváhal jsem se pro něj vydat. Nikdy jsem Shivera neviděl živě, takže jsem se prostě jen modlil, ať mi motorka sedne stejně tak, jako mě uchvátila svým vzhledem. Stalo se, když jsem prvně spatřil Shivera, tak jsem chodil dookola a koukal na všechny ty detaily a na to, jak je mohutný. Když jsem si na něho prvně sednul, věděl jsem, že to je přesně to, co bych chtěl. Po zkušební jízdě bylo rozhodnuto. Takže tím jsem ukončil motokrosovou kariéru a začal jsem něco nového.

Z krosky jsem byl zvyklý na velký výkon, kdy jde na každou rychlost na zadní kolo a nakopu tam všech 5 rychlostí během 5 vteřin. První jízda byla poznání toho, co ta motorka vlastně umí a jak jede. Uchvátil mě silný zátah motoru, zcela jiný, než na co jsem byl zvyklý. Na zadní sice nejde tak jednoduše, ale táhne velkou neúnavnou silou dopředu až k omezovači, který nekompromisně při 10 tisících zasáhne. Brzdný účinek motoru je taky dost velký, až jsem to ani nečekal. Někomu se určitě nebude líbit cukavý projev dvouválce, jako třeba mojí přítelkyní :D ale na tohle jsem z motokrosu zvyklý a tímto mi přijde jízda více zábavnější, protože člověk musí více uvažovat než na čtyřválci (porovnávám s Banditem 650 z autoškoly a Hornetem 900), protože při přidání plynu motorka okamžitě vystřelí kupředu a po ubrání naopak začne dost brzdit. Mezi třemi režimy jízdy jsou poměrně velké rozdíly, ale i přes moje malé zkušenosti na cestě jezdím na režim Sport, protože mě nejvíc vyhovuje reakce na plynovou rukojeť. Hodně lidem nesedí elektronický plyn Ride by Wire, ale já zatím nějak nechápu proč... Jelikož jsem motorku koupil až "po sezoně", tak jsem stačil najet jen 300 km. Co se týče ovládáni, tak motorka jde do zatáček bez nějakých problému i přes svojí váhu 210 kg a vodí se s lehkosti, brzdy jsou jednoduše super a podvozek působí taky dobrým a stabilním dojmem. Jízda přes město není žádná sláva, na nižší otáčky (okolo 3 tisíc) má tendenci "cukat", ale když se dostanu za město do zatáček, kde se jede rychleji, tak tam se cítí Shiver jako ryba ve vodě. Od 5 tisíc otáček až skoro k 10 tisícům má opravdu mohutný zátah doprovázený krásným zvukem. Koupil jsem verzi s ABS, zatím jsem zkoušel funkčnost na štěrku a má to něco do sebe. Z motorky jsem nadšený, je přesně taková, jakou jsem si ji vysnil a představoval. Co se týče vzhledu, tohle italové prostě umí a Shiver určitě každého nadchne svými detailami, zpracováním, funkčnosti a jízdou. Nazval bych ho sportovním naháčem, protože posaz a projev motoru k tomu vybízí. Úložný prostor jen na lekárničku a vestu, nic jiného tam člověk nedá. Časem přidám určitě další postřehy a zkušenosti.



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
findejs1310
findejs1310 napsal 05.11.17 v 09:51

Italka a moc pěkná

Rendyd
Rendyd napsal 02.11.17 v 10:40 10b.

Nádherná motorka.

lan
lan napsal 01.11.17 v 14:46 10b.

Dobrá volba

Více komentářů



TOPlist