PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 800 XR (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník pcpetr
Vloženo 26.10.2017
Aktualizováno 26.10.2017
Zobrazeno 1 659x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Přechod ze skůtru na moto - Triumph Tiger 800

První dojmy - vše níže vše níže vše níže

Recenze

Tak jsem se konečně rozhoupal ke koupi motorky, text níže přiblíží klíčové vstupy pro moje rozhodování. Text níže je dost omezen tím, že je to moje první velká motorka. Berte tedy s rezervou ….

S odstupem mnoha let jsem před pár lety zatoužil znovu osedlat nějaké jednostopé vozidlo. Nedávalo mi smysl kupovat motorku kvůli potencionálně nízkému využití a koupil skůtr. Po pár týdnech na 125cítce jsem přesedlal na 250tku. Za mě ideální motorizace – už to jede i do kopce, dá se předjíždět a pořád to ještě nežere jak auto a hodně to uveze. Velmi pozitivní zkušenosti se SYM GTS 250. Jak se množily delší výlety za hranice ČR začaly se ukazovat největší slabiny – malá kola, v extrémech vlnící se podvozek a hlavně nedostatečné brzdy (nikoho nepřekvapí, že schopnost brzdit motorem je omezená J ). V Rakousku to většinou skončilo zapečenými destičkami nebo uvařenou brzdovkou ….. Posledním pokusem byla koupě Burgmana 400 rv 2009. Za mě krásný skůtr s množstvím nedostatkům viz mnoho recenzí ale s tím jsem kupoval. Po úpravách už to docela jelo a brzdilo. Co je super je gigantický úložný prostor a velké „pohodlí“ (žádný vítr, déšť, pohodlná cestovní rychlost klidně 160 – jede 174 ). Pořád ale problémy s brzdami, malými koly a tím stabilitou atd. Co mají asi všechny skútry jako další obrovskou nevýhodu je přísun emocí …. většinou jde řešit jen rychlostí a to není dobře.

Takže padlo rozhodnutí pro motorku, ale jakou … ? Rozum říká zkus ještě nějaký skůtr (MAXSYM 600, Burgman 650 … ). Hned bylo ale jasné, že se jen nedostatky zase o kousek posunou ale vlastně zůstanou.

základní vstupy:

1, chci něco pohodlného na cestování
- priorita 1
- to automaticky vyloučilo co chci nejvíc, klasický naháč, cafe racer atd. Důvodem je ochrana před počasím, mnohdy nekomfortní posez ….
- rozhodně nechci něco, z čeho budu po pár hodinách bolavý a rozlámaný, osobně preferuju pohodlí a delší trasy než někde jen držet heft a blbnout
- něco co pohodlně zvládne i nezpevněné cesty …
2, chci něco „hodného“
- chci něco co se mě nebude snažit zabít
- dle recenzí/známých možná neprávem odpadají „klasické“ dvouválce i když charakteristikou jsou mi nejblíže. Vypadává tak např Strom 650 …
- nechci nic překoňovaného, nic co bude vybízet k blbnutí
- nechci něco, co jede až pod plným plynem a zbytečně nutí jet rychle
- nic, kde není cítit reálná rychlost
3, něco na čem se budu cítit jistě a co padne
- znáte to, sednete na motorku a je těžká, blbě dosáhnete na zem, při stání a otočení řídítek se začne zavírat a jako by padat …
4, chci něco co má duši a přináší emoce jinak než rychlostí
- zklamáním je, že jen málo motorek kombinuje cestování a právě toto … kritérium vlastně na 100% splňují jen necestovní motorky J, když cestovní přijde mi, že jen KTM, Triumph ….
5, musí se líbit
- prostě jak se mi něco nelíbí nechci to ať je to sebelpší, proto jsem třeba koupil Burgmana i když už podle recenzí stál za prd


do užšího výběru se dostalo a proč ne:
Kawasaki ER5 F, Yamaha Diversion F, Kawasaki Versys – příliš sportovní vzhled J, ne moc vhodný na nezpevněné cesty, emoce přináší až rychlost?
Suzuki v-Strom 650 – pro mě těžká manipulace na místě, „zrádnost“ dvouválce?, emoce
Honda nc 750x – za ty prachy chudoba, škoda, splnila skoro vše ale za ty prachy ne (myslím nová , stará se mi vůbec nelíbí)


Podle recenzí a všech dostupných článků padlo rozhodnutí na Triumph Tiger 800, shodnou náhod se asi měsíc na to objevil hezkej (2013 s ABS a 13tis km) v Německu kousek od hranic takže hurá se na něj podívat. Jak jsem ho viděl naživo a měl možnost si ho prohlédnout (vždy jsem viděl jen fotky nebo ho někde míjel ..) už nešlo jinak a bylo rozhodnuto.

První pohled – je prostě nádherný. Na fotkách se mi nelíbí, o co je ale ošklivější na fotkách, o to hezčí je v reálu. Je krásný, snaha o detaily a kvalitu zpracování je vidět všude ….. Je to jedna z motorek které si můžete prohlížet třeba hodinu a vždy objevíte něco nového, pěkného ….
První usednutí – poslední na čem jsem kromě skůtru seděl byla MZ 150 asi před 20ti lety J. Po sednutí na TT neuvěřitelný pocit jistoty a kontroly. Mám 174, perfektně dosáhnu na zem i z vyšší pozice sedadla. Ač jsem neměl v plánu (ze strachu) hned jsem požádal o zkušební jízdu a vše se potvrdilo. Hladký rozjezd, bezproblémové řazení a citlivost plynu a prakticky žádný problém se otočit na úzké silnici …
První jízda – ze síly motoru jde obrovský respekt, je pro mě nepředstavitelné otočit plynem nadoraz, naštěstí se plyn dobře dávkuje, není ucukaný, TT umí jet pomalu a klidně

S odstupem času plusy (záměrně srovnané podle důležitosti):
jednoduchost ovládání – ovládání jak na zmiňované MZ nebo starém simsonu, práce se spojkou a rozjezdy už od první chvíle bez sebemenšího problému, není problém s manipulací na místě (nechápu ale lepší jak s burgmanem), není problém popojíždět krokem a proplétat se mezi auty atd
pohodlí – po pár týdnech tzn cca 80km jsem dal na jeden zátah chorvatsko (cca 1100km), z toho asi 60% v celkem silném dešti, kvůli času a délce trasy většinu po dálnicích. Dojem z jízdy a stav pohybového aparátu zcela bez problémů. Velmi pohodlné sedlo (po Burgmanu se říká, že je to gauč, TT je pohodlnější, sedlo nemá chybu, velmi měkké a neprosedí se – mám cca 80kg), ideální pokrčení nohou, vzpřímená pozice a ideální poměr váhy na rukou (ruce nejsou cítit a přesto jsem „v kontaktu“). Nebýt únavy a promrzlých rukou (po cestě jsem zjistil, že jsou nefunkční vyhřívané rukojetě a já měl jen kožené rukavice bez membrány) jel bych klidně dál …. Po Chorvatsku ještě 2x Rakousko a vše se jen potvrdilo. S tímhle půjde jet hodně daleko J
vzhled – je prostě nádherný, ty detaily, rám, motor, budíky …. už ho mám dva měsíce a vždy na něj čučím jak na pěknou holku co vidím poprvé J
motor – byla vlastně věc, kvůli které jsem ho původně nechtěl, vůbec jsem nedokázal pochopit proč mít 100koní na 200kg?!, nesmysl, nebrat. Motor je ale nakonec tím, proč bych už neměnil. Jde z něho obrovský respekt. Jen pootočení plynu na místě dává všem smyslům na vědomí jeho sílu. Co ale překvapí je dávkovatelnost a jeho využití. Upřímně s ním jezdím pomaleji jak na zmíněném Burgmanu. Tam jsem adrenalin a emoce řešil rychlostí. Na TT stačí jízda samotná, už jen ubrání plynu je pro mě malé potěšení … Rozsah otáček je pro mě až neuvěřitelný, dá se jet na 5tku 50 v obci bez cukání a jiných problémů. Z čeho jde respekt a je to dobře je přeci jen jeho výkon. Vše je o hlavě a odpovědnosti. Nikdy jsem nebyl zvyklý nějak extra si hlídat povrch a podmínky při plné akceleraci. Na skůtru jsem dal prostě plnej a bylo. Tady už to chce cit a pořád přemýšlet. Nikdy jsem ale neměl problém. Nástup je úplně lineární v celém rozsahu a tak je vše plně pod kontrolou. Na přehledném úseku občas zkusím akceleraci a vždycky nechápavě kroutím hlavou jak je tohle možné, to zrychlení, stabilita a ten neuvěřitelný zvuk …. . Pro koho je důležité spotřeba po cca 5tis mám průměr 5,2
originalita – za dva měsíce jsem v CZ potkal 3x Tigera 1200 a ani jednoho 800. V Rakousku (celkem v součtu cca 6dní) asi tři (a samozřejmě asi milion jiných), není pro mě důležité ale stojí za to zmínit
sportovní potenciál – dle výkonu a podvozku asi i dobrý na „blbnutí“, jede opravdu neuvěřitelně, nedokážu ale posoudit

Co mi vadí/budu řešit
- zima na ruce, dokoupím kryty rukou, vyhřívaní už je funkční (ukostřený kabel v řídítkách dle mého od neodborné montáže)
- boční kufry (vrchní mám), problémem je v umístění výfuku a tím velké omezení při výběru kufrů, nezkousnu aby byly asymetricky – standardně je jeden dál od motorky právě kvůli výfuku, tím výběr zúžen jen na „vyřízlý“ kufr pro výfuk takže zatím v hledáčku jen bighusky
- rozšíření stojánku, styčná plocha je úzká, kromě asfaltu nepoužitelný, nechápu proč není origo větší
- vzhledem ke stavbě samozřejmě složitější údržba, než vyjedu musí být TT čistej J, zatím kombinace S100 a silikonovýho oleje, je to tak na 1,5hod ale počítal jsem s tím, zkouším další přípravky

Další postřehy
- na řetěz už jen racing od motulu, vydrží takže drahý není
- olej dávám dle recenzí motul 7100
- možnost změny palivových map a řešení diagnostiky přes kabel za 150kc a SW z netu zadarmo je další plus

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pelito
pelito napsal 24.01.18 v 07:29 10b.

parádní

petrxj
petrxj napsal 01.01.18 v 20:29 10b.

Moc pěkný kousek

Více komentářů



TOPlist