renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Tomino77
Vloženo 25.10.2017
Aktualizováno 28.10.2017
Zobrazeno 7 727x
HODNOCENÍ PROFILU OD 27 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Nanáročná, pohodová, automatická :), pro někoho kontroverzní ... ale to mě vůůůbec netrápí ...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:DENAR (Kosmonosy) - Vše v pohodě, ochota, cena.

První dojmy - Honda jak vyšitá. Sedneš a jezdíš. Spousty vylepšení oproti mojí původní NC700X. Dal jsem nějakou výbavu na víkendové cestování navíc, tak uvidíme.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je pro klidnější povahy, co už vědí co chtějí, taťky od rodin, lehce pokročilé začátečníky, navrátilce k ježdění, cestovatele, kteří chtějí hlavně jezdit a jezdit a pohodlně jezdit a to pokud možno s rozumnými náklady na provoz i pořízení.

Doplňky na motorce - Padáky, kufry, kryty páček, výhřev rukojetí, usb 2A zásuvka, hl.stojan.

Recenze

Původně jsem ani moc neuvažoval o obměně mojí původní NC700X, která mi víceméně vyhovovala a ani jsem toho moc nenajel, ale spíš o přikoupení nějakých doplňků pro občasné víkendové cestování, příležitostně ve dvou. Navštívil jsem dealera s dotazy na přísluško, vyzvěděl jsem moudra, k tomu pokoukal na novinky na place a zahlédl i model NC750X. Nastudoval jsem a porovnal změny vůči NC700X, stanovil priority, rozbil prasátko, no a nakonec se nechal zlákat na výhodnější cenu (konec sezóny) nového modelu a příslušenství už šlo na novou. Stará zůstala u dealera na prodej. Jinou motorku jsem ani nezvažoval, protože tento typ mi vyhovuje (Afrika je cenově jinde) a servis mám v dosahu. Rozhodně netoužím nikde lítat přes 200, nebo se předvádět v dnešním hustém provozu s extrémním výkonem motorky při nebezpečném předjíždění apod, to opravdu ne, na to se mám moc rád. Pokud někdo vyloženě toto vyžaduje a neobejde se bez pořádného přídělu adrenalinu, ten ať rozhodně vybere něco jiného a zbytek textu už ani nečte. Tohle není opravdu pro něj. Motorka je pro klidnější povahy, co už vědí co chtějí, taťky od rodin, lehce pokročilé začátečníky, navrátilce k ježdění, cestovatele, kteří chtějí hlavně jezdit a jezdit a pohodlně jezdit a to pokud možno s rozumnými náklady na provoz i pořízení. V rozsahu 0-160 funguje perfektně, pak je to vlažnější. 0-100 asi do 6s. Neříkám, že tu nejsou silnější parádní cesťáky, jen si tam úplně neumím sám před sebou odůvodnit ten veliký příplatek za trochu více síly, kterou stejně pak jen šolicháš. A také to bylo mimo můj finanční rozsah. Ano napadla mě i varianta starší dvanáctku, ale volil jsem nové NC a nelituji.

 

Pro obměnu mě přesvědčili hlavně tyto argumenty a novinky u NC750X DCT(2017) vůči mojí staré NC700X(2012): nová má ABS, má možnost seřízení zadní pružiny pro jízdu ve dvou ( ještě by to šlo vylepšit, ale ok, stará měla možnost jen speciálním klíčem, který nebyl dodáván k motorce), parádně svítící LED světla, zvětšený kastlík pro přilbu, seřizovací páčka brzdy, budíky s více info (zařazený stupeň, režim DCT, spotřeba, dojezd  …) a výrazně rozšířeným nastavením, lepší materiál sedla (méně klouzavý), lepší přední vidle, motor s navýšeným výkonem a krouťákem a dvěma vyvažovacími hřídelemi ( a to je znát ) a větším rozsahem otáček ( u staré jsem občas drcnul do omezovače – tady tomu brání dct a hned přeřadí ), no a nakonec pro mě jednoznačně lepší a modernější vzhled kapotáže, výfuku … ( … to budou diskuze … ).
Jizdní vlastnosti jsou podobné se starším modelem. Parádní ovladatelnost i přes vyšší hmotnost. Má nízko těžiště v tom to všechno je. Nemám připomínky. Funguje a poslouchá krasně. Je čitelná.

DCT – aneb hondí dvouspojka : minulá motorka měla manuál, nikdy mě ani nenapadlo, že by mě něco takovéhoto potkalo, ale spousty testů a recenzí a nakonec i veliké procento v prodejích ve mně vyvolalo obrovskou zvědavost. Nepatřím do skupiny ortodoxních manuálně řadící člověků (kteří se budí v noci s hrůzou v očích při pomyšlení na automat) a nezavrhuji od stolu nové technologie, aniž bych je alespoň netestnul. Faktem je že spousta motorkářů to nedokáže „kousnout“. Velké procento jezdím po městech a kolem nich (do práce a pro rohlíky) a nebo si jen tak výletím, a tak jsem vzal právě tuto příplatkovou verzi. A barva modrá – moje srdcovka. I když matná bílá hmmm. (ještě byla červená, černá – mat., šedá)

Výbava: ke standartu od Hondy DCT, jsem doobjednal: kryty páček Kobra, vyhřívané hefty Oxford, zásuvku s držákem Oxford na USB 2x2A, originál Honda chrániče ( padáky ), kufr TopCase Givi V47 a k tomu sadu bočních Givi V35 no a k obojímu patřičné perfektně sedící držáky a plotnu GIVI, hlavní stojan (kvůli pohodlnějšímu servisu řetězu).

Pak už jsme vyrazili. Při první manipulaci na místě je znát nárust hmotnosti oproti NC700X, ale naštěstí hmotnost narostla „dole“ a ihned po rozjetí vymizí. Pneumatiky tam jsou origoš Dunlop Trailmax D609F, jízdně úplně v poho, ale četl jsem kritiku na nízký nájezd a vrtošivost na mokru, no uvidíme, na minulé jsem měl Metzeler Roadtec Z8 a to byla paráda, super nájezd jízdní vlastnosti sucho, mokto, fakt spokojenost. Ale nesmělo se s nima na vlhkou trávu ( nebo jen velice opatrně), v tom budou ty Dunlopy lepší. Chválím si i kryty rukou a výhřevy, to jsem neměl a nedovedl si pořádně představit jaká to je paráda, když ráno zebe. Brzdy ač je vepředu jen jeden kotouč brzdí parádně. Motor je znatelně klidnější, lehce silnější ( víc se mu chce ), a má příjemně jadrnější zvuk. Hned jsem to testnul s paní ve dvou ( drobný protest od spolujezdkyně, že NC700X více vibrovala od motoru), tak nevím jestli ty vyvažovací hřídele jsou správné řešení – jak pro koho, já jsem za ně rád). Ve dvou je znát silnější motor, lepší méně klouzavé sedlo a hlavně možnost nastavení zadní pružiny a vylepšení předních vidlí při prudším brždění, ovšem největší přínos je DCT řazení. Rozjezd neuvěřitelně sametový, bez jakéhokoliv cuknutí a je jedno jestli se rozjíždíš pomaličku v koloně, nebo za to vezmeš pořádně. Přeřazení je takovej kalup, že ho vnímáš jen změnou zvuku, opět bez cukání, což je velice pohodné, hlavně klidné při jízdě se spolujezdcem ( nemlátí tě přilbou do zad). Ať se na manuálu snažíš sebevíce, tak tohle nedokážeš, snad jen při pomalé jízdě bez otáček motoru, ale v akceleraci ani náhodou. Akcelerace ( jedno jak mohutná) je téměř jako jízda elektromobilem - jeden velký konstantní zátah z nuly až na maximálku. Podřazování jakbysmet ( jen zde se občas objeví lehké přibrždění motorem při větším rozdílu otáček) – při dravější jízdě. Faktem je, že základní režim D je podivný, zřejmě režim sloužící na homologaci a měření emisí a nutně to v něm pokaždé naskočí ( jedno kliknutí navíc a je pryč). No a pak je tam režim S ve třech úrovních, a to je jiná káva. Převodovka je inteligentní, neřadí jen tupě podle otáček, ale podle toho jak valíš, jestli máš choutky řádit, nebo se kochat krajinou, nechápu jak to pozná, ale fakt to funguje, navíc si tam můžeš řadit sám – v rámci režimu D i S, ale ten je tomu nadřazen, tak pokud nic neuděláš, tak to za chvíli zase vrátí podle sebe. Pro ty které uráží, že si to řadí samo, je tu plně manuální režim. A plně myslím jako že plně. Jen ta páčka spojky tam není (prý jde dokoupit páčka na nožní řazení). Jediné kdy podřadí v plném manuálu, když zastavuješ, a motor by se dostal pod minimum otáček. Takže Ti na zastavení na červenou hezky sám nařadí jedničku a šup zelená - můžeš zase valit a klikat, tak jak chceš sám. Fakt dobrý. Jízdu si parádně užíváš. Nahoře Ti v manuálu nepřeřadí ani když drcneš do omezovače. Nedivím se těm stoupajícím prodejům, DCT prý kolem 70%. Nečekal jsem od toho nic moc, a obrovsky mě to překvapilo. Asi tomu nadobro propadnu. Ale abych jen nechválil, faktem je že při složitějším manévrování jsem si byl zvyklý pomáhat spojkou – prokluzem. To tady nejde. Takže musíš být citlivější na plynu. Nic víc nic míň. Doporučuji vyzkoušet.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Oldakom
Oldakom napsal 30.07.22 v 15:19 10b.

Jedna z nejlepších recenzí, co jsem kdy četl. Taky "pocházím" z DENARu Kosmonosy a jsem moc spokojený

Codo
Codo napsal 26.05.20 v 09:38 10b.

Pěkně napsáno, pěkně popsáno, praktický zkušenosti s DCT i pro ostatní. Jo, supr recenze!

milda666
milda666 napsal 11.05.20 v 21:45 10b.

Modrá je dobrá.

Zdeněkhr
Zdeněkhr napsal 06.12.19 v 22:17 8b.

dobrý, ať šlape

Duster93
Duster93 napsal 16.10.19 v 13:41 10b.

Dobře napsané, také o ni uvažuji. Podle popisu přesně to, co bych chtěl.

Více komentářů



TOPlist