U současných motorek, ostatně jako všude jinde, občas zvítězí estetika nad funkčností. Je to logické, častěji a více nakupujeme "očima" než zkušenostmi z používání. Například takový blatník. Je to výrazný optický prvek, dynamicky navazující na dominující prvek - kolo a zdůrazňující jeho linii, vyjadřuje rychlost a dynamiku, bla, bla, bla ... Zároveň by také měl chránit jezdce a snad i stroj před odletujícími kamínky a odstřikující nečistotou. NCčko má blatníky snad hezké ale s funkčností si nikdo hlavu moc nelámal. Chladič už má prostředkem čáru od odletujícího svinstva od předního kola (prodloužení předního blatníku už je na cestě) a přestavovat nastavení zadního tlumiče po nějaké jízdě v mokru je taky záležitost spíše geologická než jemná mechanika.
Ale u mne už ne! Koukal jsem po prodloužení zadního blatníku už dlouho ale měl jsem morální zábrany dávat za kus plastového výlisku přes tři tisíce. Stejně tak jsem hledal variantu, která se u montáže obejde bez vrtačky. Nakonec jsem měl kliku (zatím to tak vypadá) a u číňanů narazil na tohle Joom - Rear Mudguard Extender. Pětikilo je pro mne ještě únosná cena a montáž mají vymyšlenou fikaně - jen zip páskou. Máme za sebou cca. 200km a jednu lehčí přeháňku a zatím tedy drží a funguje bez problémů. Nechápu proč tam Honda něco takového nedává už rovnou. Cenu by to navýšilo asi o 20Kč, montáž zesložitilo asi o 2 minuty (já to dělal poprvé, už na složené motorce a za 10 minut bylo hotovo), esteticky mi to jako hrůza taky nepřijde a užitečnost značná.
Vlastník | stemar-cz | |
---|---|---|
Vloženo | 20.10.2017 | |
Aktualizováno | 17.9.2019 | |
Zobrazeno | 2 301x |
Hunyady> Tak u mě se čínské a japonské výrobní tolerance sešly příznivěji, blatník je normálně, v ose kola. Na fotkách je to snad i trochu vidět.
Ahoj, mám ho taky, jen mi kryt řetězu blatník vychyluje doprava. Ale na funkci to vliv nemá.
Je to jednoduchý. Na dodatečném příslušenství se dá pořádně fejžovat. Sníží to základní cenu motorky. A pak si hezky připrav 3 litry za kousek plastu. To je všude stejný.
Dobře děláš