renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia RST 1000 Futura (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník MrFreak
Vloženo 12.10.2017
Aktualizováno 17.5.2019
Zobrazeno 1 683x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Je to pohodlná, velká a silná motorka vhodná k cestování s nadčasovým "scifi" designem. Italská bestie, co vás bude trochu štvát ale hodně bavit!

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Dobře se ovládá, do zatáček padá ochotně a drží stopu, jen je trochu těžší. Podvozek je tvrdší a brzdy jsou silné. Při manipulaci v nulové rychlosti je dost těžká a neohrabaná.

Motorku bych doporučil pro - Moto je vhodná pro normální jízdu a cestování se sportovními ambicemi s motorem o výkonu dostačujícím i moderním strojům. Podvozek lze plně nastavit a umožňuje poměrně dost sportovní jízdu.

Doplňky na motorce - Originální plastové kufry a neorigo přídavný štítek. Jeho nastavení průběžně hledám.

Recenze

RST 1000 jsem si vybral kvůli zvědavosti na litrový dvouvál a nelituji. Aprilia patří zcela určitě ke strojům, kterým je potřeba přijít na chuť a musím říct, že mi to pár výletů trvalo. Opravdu jsem si ji užil a ocenil až při celodenním ježdění se silnějšími stroji na delších vzdálenostech. Ježdění kolem komína a po městě se jí a ani vám nebude líbít. Bude se lehce hřát, krátké a pomalé vracečky vám budou přivírat řidítka. Jasně, jde to v pohodě zvládnout, ale nejlepší na téhle motorce je ukrajování z větší porce kilometrů, rychlé průjezdy táhlých zatáček, zátah silného dvouválce. Ona i ta převodovka je cestovně naladěná, při 100km/h točíte na šestku hodně pohodových 4tis ot/min.

Motor je hodně zajímavej, do 3 tis. se s ním musí opatrně, škube asi jako každej 2V. Od 3,5 do 5 už si pohodově vrčí a je k dispozici solidní krouťák. Od šesti výš to táhne jako splašený. Při mém svižnějším cestovním tempu (žádná vražda) mi vyhovuje ten krouťák ve středním pásmu, nemusím podřazovat, zatáhnu a jsem 50 m před autem.

Podvozek se zdá zpočátku tvrdší, ale je přesný stabilní a motorka drží jako přibitá. Je to komplet nastavitelný, tuším od Showa. RST nemá ABS, což mi nevadí, nejezdil jsem ještě na moto s ABS. Brzdy Brembo vůbec nevadnou, navíc brzdná síla dvouválce je velká, takže při rozvážné jízdě nemusíte teoreticky na brzdu sahat téměř vůbec.

RST patří k těm nejspolehlivějším italským strojům, prý? Nevím. Řešil jsem na ni pár věcí, všechny patřili k objeveným a vyskytujícím se závadám. Měnil jsem dvě cívky a přepájel se konektor regulátoru, nedobíjelo to. Přes zimu ji chci přezout a přetěsnit přední vidlici.

8.4.2018
Po zimním servise jsou jízdní vlastnosti nesrovnatelně lepší (repase přední vidle a nové pneu). Poprvé jsem změřil spotřebu a po dotankování do plna na centrálu se to pohybuje při svižný jízdě 6,5l a při pohodovce 5l, což mě v podstatě mile překvapilo. Přidávám aktuální foto z letoška.















19.10.2018
Letošní sezóna je téměř u konce a tak si dovolím pár poznatků a novinek. Najel jsem asi 8tis km bez závad a musím pochválit pneu Pirelli Angel GT za nájezd a jízdní vlastnosti. Následně se mi podařilo:
- vydražit originál kufry z USA, nikde jinde v Evropě nebyly k mání za přijatelný peníz, přes zimu dostanou zřejmě origo stříbrnou jako je moto, uvidíme.
- přehrát palivovou mapu za poslední oficiální začínající číslem 05... Futura je od té doby daleko ovladatelnější, motor v nižších otáčkách ochotnější a lépe se dávkuje plyn.
- pořídit přídavné plexi, zlepšilo se výrazně pohodlí při cestování vyšší rychlostí. Štítek odkloní většinu větru od helmy. Při nižších rychlostech o štítku paradoxně víte víc, protože vyrábí trochu aerodynamického hluku, ale při rychlostech nad 120 km/h už jen pomáhá, 140ka na dálnici je s ním vyloženě pohoda a delší dobu není problém se udržet nad 150ti i více kilometrovou rychlostí.

Letos jsem jen jednou proti plánu nevyjel, po zařazení kvaltu motor chcípal - bylo potřeba vyčistit čidlo bočního stojánku. Operace bohužel minimálně na hodinku. musíte rozdělat komplet boční kapoty, abyste se k tomu dostali.
Přes zimu plánuji výměnu oleje a fitru, možná nové destičky.





17/5
Prodána na protiúčet výměnou za stejně starého Caponorda se stejným nájezdem v perfektním stavu. Sloužila skvěle, velká spokojenost, hodně svižná motorka s koulema, kterou jsem si docela vypiplal. Poslední dobou jsem postrádal pohodlí a Capo mi ho maximálně nabízí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sushi7474
sushi7474 napsal 04.07.20 v 23:33 10b.

jerseySE
jerseySE napsal 19.10.17 v 07:53 10b.

Krásná mašina. Pro mě je ten design tak trochu ztělesnění toho, jak jsme si v 80tých letech představovali design roku 2000.

Páčkalíny
Páčkalíny napsal 14.10.17 v 09:10 8b.

Hustej "Vetřelec" .

StB
StB napsal 12.10.17 v 12:38 10b.

Italská klasika - krasnej design a sem tam nějaká muška, no ale co je bez vady? Futura se mi vždy líbila hlavně pro ten future design s letmáčkem. Ať slouží.

Více komentářů



TOPlist