Nepohodlná, silná, zákeřná. Chtěl jsem šesti kilo ale nakonec jsme na sebe zbyli. Je to výzva tak uvidíme. Snad si spolu užijeme na okruhu trochu srandy.
Motorka koupena od Nio (Kopřivnice) - Perfektní přítup, kdy chlapské slovo v dnešní době je stále méně vídaným prvkem a tento člověk to dokáže i v dnešní době. Po referencích mého mechanika jsem nakonec našel tohoto člověka s jehož přístupem u koupě, resp. prodeje jsem byl maximálně spokojen. Jako prodejce jeden z nejlepších co jsem potkal. Uvidíme jak to bude s motorkou ;-)
Výška jezdce: 176 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBR 600RR: Chtěl jsem jí protože jsem věděl do čeho jdu jelikož už jsem jí jezdil a jelikož je to asi to nejlepší pro ježdění na okruhu. Nicméně cena a finanční možnosti rozhodly pro Yamahu R1
Honda CBR 954RR Fireblade: Litra jsem nechtěl, a nakonec jsem se začal koukat po Honda CBR600RR. Nikdy jsem nemyslel, že skončím u litra nakonec R1 ale cena reference na prodejce rozhodly.
První dojmy - První projížďka mě děsila, litrový supersport v okruhových úpravách ve mě přeci jen zbudil značný respekt. Šlo o to, že na studených okruhových slikách, tlumič řízení, zmenšený rejd na dorazech, obrácené řazení, rychlo plyn a stupačky proklatě vysoko na mě zafungovaly jako kdybych se měl zavřít do klece s tygrem. První projížďku jsem zvládl nicméně bylo to o tom jen vyzkoušet zda motorka opravdu funguje.
Motorku bych doporučil pro - Asi pro opravdu zkušeného jezdce na okruhy, sám si myslím, že to nejsem já a proto se s ní chci teprve učit. Nicméně nabyl jsem dojmu že supersport a superbike na silnice nepatří, ale okruh tam jsou tyhle typy motorek doma. Ve 20-ti jsem nic jiného nechtěl než zmrzlinu, dneska ve 34 létech se mi jeví na cesty Honda VFR 800 jako ideální kompromis - a nebo nějaký naháč.
Doplňky na motorce - Tlumič řízení Ohlins, rychloplyn domino, pancířové hadičky, přepákování SBK, laminátové kapoty, výfuk Akrapovič, závažička na dorazech řízení pro zmenšení rejdu, přidal jsem lámací páčky a chránič brzdové páčky, který šel brzy dolů.
Recenze
Nechtěl jsem ji, chtěl jsem šesti kilo. Nakonec zvítězily pořizovací náklady. Nechtěl jsem kupovat hotovou okruhovku a jít do neznáma, nicméně jsem dostal super reference na prodávajícího a bylo rozhodnuto. Původně jsem chtěl prodat VFR a koupit CBR600RR kolem roku 2007. VFR zůstává doma a k tomu přibyla R1. Motorku mám čistě na okruhy, tudíž se na ní bude jezdit velmi málo a to párkrát do roka ale nemusím mít strach, že rozbiji mazlíka VFR a může se směle dovádět.
Po asi 5 okruhových dnech musím říct, že super. Jen na ty stupačky za zády si nemůžu zvyknout, po 5 kolech mi odchází fyzička. Jinak super svezení, od spoda jede úžasně a nahoře letí. Nicméně respekt z litru mám obrovský a proto každé přidání plynu do plna je pro mě manévr dost náročný na srdíčko, většinou jen když už mám motorku narovnanou, jinak pěkně pomalu a plynule.
24.8.2019
Když pominu první 2 dny volných jízd na okruhu kdy to bylo spíše seznámení tak 4 dnech s agenturou jsem skončil na čase v Brně na 2:27. Čemuž se celkem divím a jsem s tím časem spokojen. Dokonce jsem si i párkrát hrábnul loktem což jsem si myslel, že mě se nikdy nepovede. Zároveň jsem zjistil jisté neduhy této konkrétní motorky.
1) a největší který hodlám řešit jiným rámem je to, že mám vymačkaný krk řízení, kde misky jsou volné a nepomohlo to ani vylepit, takže při brzdění je to jako kdyby jste měli motorku se šíleným ABS což fakt nechcete a na klidu to nepřidá.
2) je třeba udělat repas zadního tlumiče
3) hodil by se antihop - to ale asi řešit nebudu
4) budu shánět radiální brzdovou pumpu
Paráda :)