PROFIL MOTORKY

Yamaha SR 400 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník pozdnímíza
Vloženo 1.10.2017
Aktualizováno 29.11.2017
Zobrazeno 5 085x
HODNOCENÍ PROFILU OD 37 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Krásná a jednoduchá klasická motorka, která je jak stvořená pro moje převážně kochací jízdy. Prostě miluji vzduchem chlazené jedno a dvojbuchy, kde jízda je taková, jako před 40-ti lety, když mě kamarád občas načerno půjčoval svoji JAWU 350

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:K2 moto (Hloubětín (Praha 9)) - Měl jsem trochu smůlu, že se během domlouvání prodeje a rezervaci motorky (březen - květen 2017) měnili lidi ve firmě, takže trochu zmatek, ale vše promptně vyřešeno. No a potom zmatek při registraci motorky na úřadu, kde nebyla v evidenci na přihlášení v rámci doprodejů EURO 3. Bylo to řešeno přes ústředí YAMAHY v Praze a to taky celkem rychle, za což patří díky panu Burdovi v YAMAZE.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Royal Enfield Bullet Classic EFI: Krásná motorka, ale na příp. domácí ůdržbu mi připadala přístupnější yamaha
Jawa 350 OHC: U mne rozhoduje hodně vzhled, no a ty výfukové svody to pohřbily

První dojmy - Motorka mi padla hned do ruky a můj zadek na její sedlo. Jsem malé postavy (167 cm), takže váha a výška sedla tak akorát. Výkon papírově nijak velký, ale krouťák již od 2500 otáček pěkně zatahuje a do 4500 to pěkně zrychluje a kvalty tam skáčí skoro samy. V motoškole jsem jezdil na moderních a pro mne sterilních japoncích, s přemírou elektroniky, které jezdily oproti SR 400 skoro sametově, ale tady je to více takové živočišné a to já miluju.

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky, pro holky, pro osoby menšího vzrůstu a hlavně pro blázny co se nehoní za výkonem a mají rádi klasickou a pohodou jízdu krásnou krajinou nejlépe někde po okreskách a serpentinách.

Doplňky na motorce - motobrašna na sedlo GIVI



Recenze

Když jsem se na stará kolena rozhodoval o dodělání řidičáku skupiny A a koupi nějakého klasika, aby mi vydržel až do důchodu a nejraději napořád, tak to byla celkem jednoduchá volba. Chtěl jsem nový stroj za cenu do 150 papírů a taky abych základní věci údržby zvládal sám doma v garáži.
Moc toho na výběr z klasických motorek v mé cenové relaci nebylo (viz. můj výběr a důvody výše) a když jsem se dozvěděl o posledním novém kusu YAMAHY SR 400, který se ještě nacházel ve skladech prodejců v ČR, tak bylo rozhodnuto.
Motorku jsem si ani nezkoušel, nikdy na ni neseděl, ani nejel a vybíral jsem tak nějak podle srdíčka, no a trefil jsem se parádně.
Výkon 17 kW a krouťák 28 Nm vzduchem chlazeného jednobuchu mi na moje poježděníčka stačí. Maximálku dle tacho 135 km/hod stejně moc nevyužívám, bo přes 100km/hod to již celkem vibruje a při delší ujeté vzdálenosti při vysokých rychlostech mi pak brní ruky. Pohodová jízda je tak mezi 80-90 km/hod.
Na motorce mám ujeto sice jen něco málo přes 2000 km, ale myslím si, že jsme si celkem rychle na sebe zvykly a je to holka nezáludná a poslušná. Na delší vzdálenosti to asi není, ale to nemohu objektivně posoudit, protože mám osteoporózu páteře a tak u mne maximálně v zátahu 200 km a záda již více nevydrží.
Vše zatím funguje tak jak má, akorát 5-tka tam jde hladce řadit až se olej více zahřeje. Před tím zahřátím to jde trochu více ztuha, ale 1. až 4. rychlost tam padají máslově. Zajímavé, že do první garanční prohlídky a výměny oleje to šlo normálně. Olej tam údajně dávali YAMALUBE 20W-50, takže při příští výměně se vrátím na 10W-40, který tam údajně byl a uvidíme.
Brzdy, vpředu dvojpístkový jednokotouč a vzadu buben v pohodě stačí i na svižnější sjíždění Červenohorského sedla ( sám jsem se divil, jak jsem v sjezdových zatáčkách celkem držel krok se silnějšími stroji) a vůbec nevadly.

Podvozek je dle mne naladěn pohodově, tak nějak středně tvrdě a rám se nijak závratně nekroutí.
Při jízdě ve dvou s mojí partnerkou je znát, že výkon motoru na dvě osoby je již na hraně, ale na účelové přesuny to stačí. Při sólo jízdě kamioňákům v pohodě natřu, na osobáky seru, s těmi se nehoním, ale proto jsem si ji stejně nepořizoval.
Spotřeba okolo 3,3 - 3,5 l/100km. Velká výhoda je, že je k dispozici dílenská příručka a na webu desítky až stovky videí s názornými návody na veškerou údržbu tohoto stroje. Holt v Japonsku je to masovka a u nás skoro raritka.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
prisecna
prisecna napsal 01.02.20 v 18:57 10b.

Dobrý den,sháním manuál v češtině k této motorce. Za každou informaci budu vděčný. Děkuji

mira592
mira592 napsal 02.07.18 v 18:00

supr stroj 10b

Fist
Fist napsal 02.07.18 v 13:25 10b.

Jedním slovem: paráda! A samozřejmě za 10!
Mimochodem, řazení "nahoru" docela usnadní instalace řadičky (foto). (Mně se osvědčuje u RE.)

Marty68
Marty68 napsal 13.06.18 v 15:03 10b.

nádherný stroj

ras62
ras62 napsal 16.04.18 v 21:02 10b.

asi jedna z posledních motorek, co vypadá jako motorka. Ať je jenom KOLAMA DOLů!!

Více komentářů



TOPlist