Na Kimi jsem se poprvé pustil do údržby sám, namísto abych stroj svěřil mechanikovi. Na tohle je Kimi skvělá: kdybych nekoupil stroj v semi-šrotózním stavu, nikdy bych si netroufl do toho jen tak vrtat. Ale tady jsem prostě musel, a tak se osměluji dále.
První přišel na řadu olej, protože ten už přesluhoval. Ze servisního manuálu jsem se nejprve špatně zorientoval a vyšrouboval nikoli výpustný šroub z pravého boku, nýbrž sítko zespoda. Chyby jsem si všiml když jsem olej povyžoval za vypuštěný a chtěl vše zašroubovat a napouštět nový, takže se vypouštělo nadvakrát. Ale bať. Po výměně Kimi znatelně ožila a už nechcípe na volnoběh :D
Pak jsem vyměnil brzdovku, protože brzdné páčky mi ve srovnání se Satíkem, který loni prošel výměnou bezdovky i destiček, přišly měkké. Pěkně vždy povolit výpustný šroub - zmáčknout páčku - zajistit šroub - povolit páčku a znova, aby se nezavzdušnil systém. No nezlepšilo se to.
Tak jsem se podíval na destičky a usoudil, že už je také na čase je vyměnit. Jenže jsme o víkendu plánovali jízdu ve dvou a byl pátek, takže co s tím? Zajel jsem do Biker's Crown a koupil Gold Freny AD protože nic jiného nikdo v pátek večer neměl na skladě. A to měli poslední pár, ale naštěstí vzadu to má Kimi ještě docela OK, to pár set km vydrží. A jal jsem se povolovat šrouby vodících kolíků destiček - jenže ty potvory byly totálně zaseklé.
Prostříkl jsem je čističem na brzdy - nic.
Promazal jsem je uvolňovačem závitů - nic.
Jemně jsem na ně poklepával kladívkem dvě minuty - nic.
Poslechl jsem pouliční tip a polil to horkou vodou podle teorie, že hliník se zahřeje dříve než kovové šrouby, roztáhne se a pustí je - nic.
Tak jsem kapituloval a vzal to k mechanikovi. Ten vzal obrovský T-držák na bity, kterému říkal "trhač", a silou je povolil. (Říkám mu - ale nestrhnou se? A on na to - ne, podívejte, jsou zapuštěné takže obklopené kovem a jejich materiál nemá kam uhnout. Well done, konstruktéři Kymca!)
A následovalo překvapení: staré brzdové destičky byly stříknuté základovkou - a nesly značku Kymco! A všechny šrouby byly zajištěné modrým Loctitem! Prostě to vypadá, že jsem byl první kdo v životě Kimi měnil brzdové destičky, takže je hypoteticky možné, že má skutečně najeto jen těch 15tkm které ukazuje odometr! Nebo měl předchozí majitel v oblibě OEM díly a Loctite. Kdo ví.
-
sítko oleje
-
výpustný šroub oleje
-
stará hnusná brzdovka zepředu
-
nová brzdovka vepředu
-
zadní brzdovka byla ještě docela OK
-
nové destičky GoldFren
-
staré destičky Kymco
@elvis72: malá ráčna se mi strhla. Takže jsem do servisní výbavy Kimi nakoupil místo ráčny takové kovové koleno to 'L', které je svařené a tudíž se neurve. A tím jsem to zkoušel odmontovat - protože T-držák bítů z železářství s plastovou rukojetí se strhl a protáčí se -, ale byla to moc krátká páka.
A když kupovat něco většího, držák s T-rukojetí bude působit symetričtější silou než ráčna kde to člověk ať chce nebo ne naklání jedním směrem...
na co tčko? co malá ráčna s přechodem na bity? Jinak šikula
Mimochodem, kdyby někdo věděl kde se dá sehnat takový "trhák" - kovový T-držák na bity, který se nedá ukroutit protože je o horní Tčko buď přivařené, nebo provlečené dírou v držáku bitů, dejte mi prosím vědět.