renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kymco Grand Dink 125 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník pan_Mýval
Vloženo 26.9.2017
Aktualizováno 27.9.2019
Zobrazeno 3 504x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Údržba - olej, brzdovka, destičky

Vloženo: 16.07.2018, Uskutečněno: 03.07.2018, Zhlédnuto: 23x


Na Kimi jsem se poprvé pustil do údržby sám, namísto abych stroj svěřil mechanikovi. Na tohle je Kimi skvělá: kdybych nekoupil stroj v semi-šrotózním stavu, nikdy bych si netroufl do toho jen tak vrtat. Ale tady jsem prostě musel, a tak se osměluji dále.

První přišel na řadu olej, protože ten už přesluhoval. Ze servisního manuálu jsem se nejprve špatně zorientoval a vyšrouboval nikoli výpustný šroub z pravého boku, nýbrž sítko zespoda. Chyby jsem si všiml když jsem olej povyžoval za vypuštěný a chtěl vše zašroubovat a napouštět nový, takže se vypouštělo nadvakrát. Ale bať. Po výměně Kimi znatelně ožila a už nechcípe na volnoběh :D

Pak jsem vyměnil brzdovku, protože brzdné páčky mi ve srovnání se Satíkem, který loni prošel výměnou bezdovky i destiček, přišly měkké. Pěkně vždy povolit výpustný šroub - zmáčknout páčku - zajistit šroub - povolit páčku a znova, aby se nezavzdušnil systém. No nezlepšilo se to.

Tak jsem se podíval na destičky a usoudil, že už je také na čase je vyměnit. Jenže jsme o víkendu plánovali jízdu ve dvou a byl pátek, takže co s tím? Zajel jsem do Biker's Crown a koupil Gold Freny AD protože nic jiného nikdo v pátek večer neměl na skladě. A to měli poslední pár, ale naštěstí vzadu to má Kimi ještě docela OK, to pár set km vydrží. A jal jsem se povolovat šrouby vodících kolíků destiček - jenže ty potvory byly totálně zaseklé.

Prostříkl jsem je čističem na brzdy - nic.
Promazal jsem je uvolňovačem závitů - nic.
Jemně jsem na ně poklepával kladívkem dvě minuty - nic.
Poslechl jsem pouliční tip a polil to horkou vodou podle teorie, že hliník se zahřeje dříve než kovové šrouby, roztáhne se a pustí je - nic.

Tak jsem kapituloval a vzal to k mechanikovi. Ten vzal obrovský T-držák na bity, kterému říkal "trhač", a silou je povolil. (Říkám mu - ale nestrhnou se? A on na to - ne, podívejte, jsou zapuštěné takže obklopené kovem a jejich materiál nemá kam uhnout. Well done, konstruktéři Kymca!)

A následovalo překvapení: staré brzdové destičky byly stříknuté základovkou - a nesly značku Kymco! A všechny šrouby byly zajištěné modrým Loctitem! Prostě to vypadá, že jsem byl první kdo v životě Kimi měnil brzdové destičky, takže je hypoteticky možné, že má skutečně najeto jen těch 15tkm které ukazuje odometr! Nebo měl předchozí majitel v oblibě OEM díly a Loctite. Kdo ví.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
pan_Mýval (13) napsal 17.07.2018 v 12:11

@elvis72: malá ráčna se mi strhla. Takže jsem do servisní výbavy Kimi nakoupil místo ráčny takové kovové koleno to 'L', které je svařené a tudíž se neurve. A tím jsem to zkoušel odmontovat - protože T-držák bítů z železářství s plastovou rukojetí se strhl a protáčí se -, ale byla to moc krátká páka.

A když kupovat něco většího, držák s T-rukojetí bude působit symetričtější silou než ráčna kde to člověk ať chce nebo ne naklání jedním směrem...

elvis78 (133) napsal 16.07.2018 v 20:55

na co tčko? co malá ráčna s přechodem na bity? Jinak šikula

pan_Mýval (13) napsal 16.07.2018 v 19:12

Mimochodem, kdyby někdo věděl kde se dá sehnat takový "trhák" - kovový T-držák na bity, který se nedá ukroutit protože je o horní Tčko buď přivařené, nebo provlečené dírou v držáku bitů, dejte mi prosím vědět.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Operace Reklamace: obrovské pozitivní překvapení ze Sme

    Když se nefunkční Kimi sice povedlo oživit, ale s 1/3 kompresí a maximálkou 60km/h, byl jsem tak naštvaný, že jsem prodejci napsal negativní hodnocení. A tím se dal do pohybu překvapivý řetězec událostí... Po pár dnec

    Typ: Oprava
    Vloženo: 11.09.2019
    Uskutečněno: 11.09.2019
    Komentářů: 1x
  • Měření komprese: mám třetinovou než má být!

    Když mi loni Kimi odmítla startovat a žádné normální řešení nepomohlo, koupil jsem si měřák komprese. A když teď jezdí o 40kph pomaleji než má, přeměřil jsem kompresní tlak. Co myslíte? https://img.motofotky.cz/upload

    Typ: Oprava
    Vloženo: 28.08.2019
    Uskutečněno: 28.08.2019
  • Po opravě/seštelování: ze 125ccm mám dynamiku 50ccm

    Tak jsem Kimi po roce čekání dostal k mechanikovi, aby opravil to na co si netroufnu nebo to neumím tak dobře. Nastavil vůle ventilů ("za celý život skútru na ně nikdo nesáhl, chtělo by je to zabrousit"), nastavil karbur

    Typ: Oprava
    Vloženo: 15.08.2019
    Uskutečněno: 15.08.2019
    Komentářů: 1x


TOPlist