renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 650V Transalp (2004)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Frankie
Vloženo 9.9.2017
Aktualizováno 11.3.2019
Zobrazeno 8 202x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Odpoledne s bručounem

Vloženo: 20.10.2018, Uskutečněno: 20.10.2018, Zhlédnuto: 14x


Kdepak, nejedná se o čas strávený s nerudným důchodcem Jedná se o narážku na ne zrovna přitažlivý zvuk tohoto stroje. A proč mám v deníku k Transalpu vyjížďku na jiném stroji ? Protože...nepředbíhejme.

Mám dobré kamarády. Mám opravdu dobré kamarády, když se mi občas některý odhodlá půjčit svoji motorku. Většinou se jedná o situaci, kdy si během jízdy vyměníme stroje. Ale jeden můj velice dobrý kamarád, říkejme mu třeba Flákač, mi dokonce půjčil motorku na celé odpoledne ! S tím, že když jí nestihnu vrátit dnes, tak mu jí vrátím zítra. To bude drahý...
A proč taková ochota ? Protože se o mně ví, že nesnáším motorky značky BMW
Flákač jedno takové BMW F800GS vlastní. A stále se mě snaží přesvědčit jak je dobrá a já mu nevěřím. Strávili jsme spolu dovolenou v Albánii, Bosně, dvoje Alpy a nespočet vyjížděk. Zatímco já každý rok jiný stroj, on vše na BMW. Hladké gumy, spolujezdec a tři kufry, Alpy si užil. Nebo chlupaté gumy, nalehko a offroad Bosnu si také užil. A pokaždé když jsem zrovna nebyl spokojený se svojí stávající motorkou, se jen ušklíbl a pravil, že u BMW stejně jednou taky skončím, protože to prostě funguje.
Na což jsem mu pokaždé odvětil, že si nikdy nic tak ošklivého nepořídím A zkoušel dál...a že toho bylo !
Kawasaki Versys. Výborný motor, spousta pohodlí, avšak minimální terénní schopnosti. Nebo taková Yamaha XT660R. Ucukaný motor, tvrdá sedačka, průvan v helmě. Nebo dokonce Yamaha XT660Z Teneré. Stále ten ucukaný jednoválec a mizerný podvozek. A teď ? Honda XL650V Transalp. Výborná motor, avšak podvozek...no...hm...na silnici houpačka, v terénu poskakovadlo, holt minulé století. Co ještě zkusit ? Jendoválec už nikdy. Suzuki V-strom má vpředu jen 19" kolo a malou světlou výšku, je to jen na lehký terén. Triumph Tiger 800 XC má na ... podvozek, tvrdý a nenastavitelný. Ano, od roku 2014 má konečně odpovídající tlumiče WP, ale nedám za ojetinu tolik peněz. I na Hondě Africa Twin jsem se svezl ! Myslím samozřejmě tu novou o objemu 1000 a ne tu starou vykopávku z let devadesátých. Krásná motorka, skvělý motor, strašná přístrojovka, na silnici pohodlná, v lese na kořenech na mě moc trochu moc tvrdá. Ale jel jsem na ní jen chvilku. A stejně je drahá. No a to je všechno. Není toho moc na výběr

Nechápal jsem co na tom BMW všichni mají, je to hnusné, má to odporný zvuk a hlavně to má každej. Tři velice pádné argumenty pro to si TO nepořídit. Ale postupem času přeci jen ve mně začal hlodat červíček pochybností. Co když je ta motorka opravdu tak dobrá. Co když si to ty zástupy lidí kupujou proto, že to fakt funguje a ne proto, že jim někdo nakukal, že jinak než na BMW se cestovat nedá ?

Zrovna jsem to na dovolené v Bosně s ostatními probíral a pak přišla nabídka: "jestli mi nevěříš, tak ti to doma na odpoledně půjčím, nastavím ti podvozek na tvojí váhu a uvidíš sám ! Ano, není moc hezká, sám jsem si na to musel zvyknout, ale ten podvozek prostě funguje."

Jsou nabídky co se neodmítají. Uplynulo několik měsíců, já se dooblékám a před garáži mi vrčí to jeho Géeso. Vlastně spíš prdí až bručí, proto bručoun. A ještě na tom má laďák aby to bylo jo slyšet.
Tak jdeme na to ! Chci to pořádně vyzkoušet ať už konečně vím co na tom každý má, zda je opravdu tak dobrá nebo ne. Co mi vlastně na předchozích motorkách vadilo ? Podvozek. Pokaždé jsem na všem v terénu hrozně poskakoval, bylo to prostě na mou váhu (62kg) moc tvrdé. A závistivě pozoroval jako si Flákač jede na BMW pěkně vsedě, zatímco já musel kvůli všem těm ranám do zad jet ve stupačkách. Však se mi také vždycky divil, se slovy že jemu ten podvozek funguje a může jet po šotolině vsedě. No jo, ale ty máš o 40kg víc, jsem si vžydky řekl a pomalu se smiřoval s tím, že pro nás lehké se motorky nedělají.
Ale to jsem ve vzpomínkách trochu odbočil, zpátky k této motorce.

Je docela vysoká, dosáhnu jen tak tak a jen narovnat ji ze stojánku dá práci. Co jsem si to zase vymyslel...
Jako u každé motorky, po rozjezdu váha není tolik znát. Plyn, spojka, převodovka...začíná to dobře. Začneme silnicí. Motor je takový tahoun. Krásně bere od volnoběhu, hutný střed otáček je paráda, no a nahoře nic není, točit netřeba. Vibrace jsou snesitelné, řadí se dobře, chválím absenci elektronického plynu, je tu lanko ! Brzdy brzdí...no, do terénu víc než dostatečně, na silnici by ale mohly být silnější. Ano, monobloky BREMBO jako na Ducati to nejsou
Podvozek se houpe, ale nevlní a dává solidní pocit jistoty. Při zrychlení, brzdění i do náklonů se ovládá dobře a já si dovoluji čím dál víc. Přístrojovka není kdovíjak estetická, ale je přehledná, z ručiček se dobře čtou otáčky i rychlost a doplňkový displej nabízí spoustu informací.
Kromě toho trapného ovládání blinkrů mi nic nevadí (pro neznalé - na levém řídítku se zapíná levý blinkr, na pravém pravý. Obojí se vypíná jiným tlačítkem též napravo. Proč to dělat jednoduše jako ostatní, když to můžeme dělat složitě, po našem, že. Ale časem se na to dá zvyknout.)
Vlastně ještě ten zvuk. Takový drobet nasraný čmelák. Za chvíli mě z toho vyladěného bručení asi začne bolet hlava. Že já si nechal doma ty špunty do uší...
A pak to konečně přišlo. Pln zvědavosti jsem se konečně dostal na pořádně rozbitou šotolinu a ... už jsem tak nějak předem očekával že to asi fungovat bude, když jsem na rozbité silnici necítil žádné rány, ale jen zhoupnutí. Ano, ten podvozek je na téhle motorce opravdu ta úplně nejlepší věc, zkrátka funguje
Na jednu stranu z toho mám radost a plavnou jízdu si vysloveně užívám, na druhou stranu mi štve, že je to zrovna tohle ošklivka, která je tak dobrá.
Jedu po cestě, kterou znám. Jel jsem tudy snad na všem terénním co jsem kdy vlastnil. Nikdy ne ale tak rychle a s takovou důvěrou. A to prosím pozor, na půjčené motorce, kde si normální člověk tolik nedovolí. (já jo, v tomhle asi nejsem normální )
Přes rozbité kameny se jen vznáším a při letmém pohledu na budík se divím co je tam za čísla. Každou chvíli valím stovkou a přitom mi to vůbec nepřijde ! Taková je to žehlička... Jo a ještě, že to má ABS - několikrát jsem se nechal unést a do zatáček se vešel jen tak tak Nemusel jsem přemýšlet nad tím, kolik toho ještě přední kolo zvládne a jen prostě pořádně zmáčknul tu přední brzdu. Mimochodem motorka obutá do univerzálních Heidenau K60 scout, kde zrovna ten předek stojí za vyližkapsu.
Najíždím raději na asfalt abych se nenechal unést příliš a nemusel to pak s něčí pomocí tahat z křoví. Sám bych tu těžkou mrchu totiž ze země těžko zvedl. Dlouho to ale nevydržím a opět šotolina. A zase jedu stovkou, za mnou se práší a já se nad povrchem jen lehce vznáším. Sakra, ten podvozek opravdu funguje, i s mojí muší vahou ! Já si to snad fakt budu muset jednou koupit...
Zkusím ještě jízdu krokem přes kořeny, vyjetýma kolejema a opět nemám námitek. Podvozek funguje a motor, to je hotový poklad. Za jedna či za dva, dá se jet bez cukání téměř na volnoběh. Při otáčení v lese nadávám na těžkou váhu a chválím obrovský rejd.
Radši pojedu domů, nebo mu to akorát někde rozbiju, říkám si po další jen tak tak projeté zatáčce a korunu tomu nasadí díra po louži, jejíž hloubku jsem neodhadl a cca v šedesáti mě to pěkně nakoplo, až jsem se trochu proletěl vzduchem. Naštěstí jsme to ustáli, ufff. Fakt mu to radši jedu vrátit. Ale ještě tady je zkratka šotolinou, přeci nepojedu jen po asfaltu...a tady ještě jedna, ale jen malinkatý kousek...a už zase valím kilem a za mnou se práší

Konečně motorku vracím. Spokojený, že jsme oba v pořádku a s hlavou plnou dojmů.
"Tak co, už mi věříš ? A koupíš si jí taky ?"
No co mu na tom mám asi tak odpovědět, když jsem právě zjistil jak mě věc, která mě vždycky neskutečně odpuzovala, zároveň neskutečně baví ?
"No, víš, ta motorka je nějaká divná"
"??? A v čem ???"
"No, po městě jezdí 80, mimo město je tam pořád 120 a na šotolině chce jet aspoň stovkou. A ještě jezdí objížďkama a nechce se jí domů. Vždyť ti to říkám, že je prostě divná. A jak na mě teď tak čumí..."

Abych to nějak shrnul...bohužel (nebo bohudík ? záleží na úhlu pohledu) jsem asi o notný kus blíž rozhodnutí si TO taky pořídit. Akorát bych musel do garáže chodit se zavřenýma očima, nebo přes ní aspoň něco hodit, aby mi nekazila pohled na Ducati.

Jaké jsou zápory ? Začnu jimi, protože jich zase tak moc není. Kromě vzhledu a zvuku jsou tu jen dva. To šílené ovládání blinkrů a pak ještě sedačka. Nemůžu se zbavit pocitu, že by mohla být měkčí.
A klady ? Podvozek, podvozek a zase podvozek. Předek, pravda trochu tvrdší a nenastavitelný, ale vyhovuje. Na silnici se příliš nepotápí a v terénu nekope. A zadní tlumič s plně povolenou pružinou i tlumením funguje i s mou vahou, to znamená že přes díry a hrby se jen vznáším.

Jako jedinou bych jí rozhodně nechtěl, i když vím, že na hladkých gumách projede Alpy a na špuntech Bosnu. Jako druhou motorku k silniční by to už asi šlo...

Ač nerad, musím ovšem uznat, že jako celek ta motorka funguje. Jednoduše se ovládá a dává spoustu důvěry. Možná, že až prodám Transalpa... ?

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Frankie (725) napsal 23.10.2018 v 11:03

Tady je trasa:


Zdaaar,
to víš že mě napadlo se zastavit, ale když máš půjčenou motorku, chceš toho nejezdit za co nejkratší dobu co nejvíc, takže není čas nikde stavět na vykecávání...víš jak

fischpis (0) napsal 23.10.2018 v 09:45

Oťáku, Oťáku... ty jsi prostě nenapravitelnej... Není to zrovna krasavice, ale ty bez té přilby taky nejsi "muž roku" kámo Jinak jsi mě (zase) nasral, páč ta tvoje projížďka byla v sobotu 20.10., lítáš s tím po celém okrese a já byl u bráchy na baráku v Dolech a letím ven co to za "bezmozek" letí po vesnici, za koleje na šotolinu směr Nová Hospoda a vidím nejakýho úchyla na BMW GS... Tam lítají akorát motokrosaři a kolkaři... Že mi to nedošlo dřív... Jsi mohl přibrzdit alespoň na kávu, ale bál jsi se práce viď???

SlimM (48) napsal 22.10.2018 v 11:47

Vždyť není ošklivá
Skvěle napsané

Fena- (0) napsal 21.10.2018 v 08:47

Hrozně příjemné čtení. A výborná motivace.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Bosna 2018

    Před týdnem jsem se vrátil z dovolené z Bosny, kterou Transalp úspěšně absolvoval. Trochu jsem se toho bál, ale nakonec jsme to zvládli skvěle. Ano, samozřejmě jsem věděl, že se nazutím terénních gum nestane přes noc z

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 25.06.2018
    Uskutečněno: 08.06.2018
    Komentářů: 5x
  • gumy

    V předchozím příspěvku jsem zmínil přezutí na "zimní" pneu, tak teď se k nim trochu podrobněji vrátím v souvislosti s další dnešní vyjížďkou. Co, že jsem tam vlastně dal ? Protože to mělo být na zimu, takže sem tam si

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 24.11.2017
    Uskutečněno: 24.11.2017
    Komentářů: 1x
  • Blátíčko...

    A je to tady ! Konečně mám přezuto a můžu zkusit jak se Transalp chová v terénu. S partičkou endurářů jsme si dali pěkných cca 60km kolem komína. Moc to není, ale jak známo, v terénu se jezdí na zážitky, ne na kilometry

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 24.11.2017
    Uskutečněno: 17.11.2017


TOPlist