renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure (2016)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Všudezdejší
Vloženo 4.9.2017
Aktualizováno 7.4.2020
Zobrazeno 3 642x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tak jo, už mám zase jinou mašinu. Brácha říkal, že prej mi ta oranžová víc sluší, tak jsem mu jí vyměnil za svojí červenou! Navíc KTM je prej stejně nejlepší!

Více fotografii

Motorka koupena od Clint (Rakovník I)

Výška jezdce: 189 cm

První dojmy - Pravdou je, že v tom má zase prsty můj bratr, který mi před necelým rokem prodal svého zánovního Crosstourera a sám si koupil novou KTM. Na nedávné projížďce jsme si motorky zkusmo prohodili a k mému překvapení jsem ho z Hondy nemohl vůbec sundat. Zjistil, že mu Honda sedí o poznání více a po projížďce přišla jeho nabídka, zda bychom si motocykly nemohli prostě prohodit napořád. Jemu vyhovuje motorka, na které nemusí příliš „pracovat“ a má více pohodlí. Jelikož jsou obě motorky úplně stejně staré, objemově takřka identické, mají stejně najeto a jsou v netknutém stavu, otázka nikterak nereálná. Pro mě je až s podivem, jak mohou být obě motorky rozdílné. Honda je krásná, vyrovnaná, perfektně ovladatelná a nezáludná motorka, která ihned padne do ruky a vše provede jen při pouhém pomyšlení. Její V4 má dostatek výkonu a jako bonus prakticky bezúdržbový kardan. KTM je už při prvním nasednutí jiná!

Doplňky na motorce - Originální turistické plexi, horní a boční kufry, oranžové hliníkové krytky nádržek kapalin a krytky v rámu, pružné uložení řídítek, oranžové blastery, automatické vypínání směrovek, navigace TomTom Rider 410 s originálním držákem, vyhřívané rukojeti, koncovka Akrapovič.

Recenze

KTM má o něco níže položená užší řídítka, stupačky více vzadu a oproti Hondě mám díky váhovému rozdílu pocit, že sedám na koloběžku. Také ovládací prvky na řídítkách nejsou ergonomickým ideálem. Jinak je ale úplně nádherná a například budíky má v porovnání s Hondou mnohem povedenější. Oproti Hondě je více napěchovaná elektronikou od vylepšené kontroly trakce, jízdních módů (vč. omezení výkonu např. v dešti), el. nastavení celého podvozku až po kontrolu tlaku v pneumatikách (zda se jedná o jednoznačnou výhodu zůstává otázkou). Po rozjezdu to není ta hodná holka jako je Honda, ale je to potvůrka, která je vždy připravená se proměnit v opravdovou bestii. Celkově je taková neklidnější a dělá dojem, že pořád jen vyčkává na povel, kdy má vystřelit vpřed. Jakmile jej dostane, zrychlení je fascinující a při předjíždění často nestihnu dát ani blinkr (asi je to trošku dáno i tím nic moc umístěným ovladačem ). Brdy mají špičkový účinek, byť nástup mají o něco pomalejší v porovnání s Crosstourerem. V pomalých zatáčkách (vracečkách) jí to jde hůř než Hondě (asi to dělá šířka zadní pneu a možná je to dáno mým nezvykem), v rychlejších zatáčkách je naopak skvělá. Zvuk dvouválce i přes originální koncovku je parádní. Spotřeba v podstatě stejná jako u Hondy – průměr kolem 6 litrů. Abych to zkrátil, ta mrcha mě prostě oslovila, já ji vzal a teď se moc těším, až si s ní zase zařádím a nasbírám další zkušenosti. Pokusím se o ně pak podělit

8.9.2017 - Tímto se Kačeně omluvám za popisované horší chování v pomalých zatáčkách! Stačilo dofouknout pneu o skoro 1 atmosféru na požadované hodnoty a hned je z ní v zatáčkách jiná holka!

4.8.2018 - Káča letos dostala originální kufry, vyhřívané rukojeti, držák navigace + navigaci TomTom Rider 410 a koncovku Akrapovič. Je parádní a kdo říká, že má skoro stejný zvuk jako originál, tak kecá! Podlé mého názoru má o poznání výraznější zvuk a vyloženě neřve, což mi vyhovuje. Začátkem Září jedu do KTM servisu na výměnu pneumatik, tak nechám přehrát i palivovou mapu (dle servisu je to třeba).
Také jsem reklamoval originální turistické plexi, které mi v uchycení popraskalo. KTM to bez problémů uznala. K novému bylo třeba dokoupit gumové průchodky a nové, delší šrouby (obojí z KTM 1290 Super Adventure). KTM tím údajně problém vyřešila. Jinak mašina zatím šlape bez jediného problému (najeto cca 10tis.).

1.11.2019 - Máme za sebou další sezónu a Káče přibylo od posledního zápisu 9 tis.km. Jediným problémem, se kterým jsem se setkal, bylo ucházející zadní kolo kolem výpletu. V servisu byla zjištěna částečně vysunutá těsnící guma z osazení ráfku. Jelikož byla pneumatika předtím lepena v servisu, mám podezření, že k drobnému povysunutí došlo právě během montáže. Pro jistotu jsem nechal těsnící gumu vyměnit . Od té doby najeto cca 2-3 tis km bez jakéhokoliv úniku. Jinak Kačena šlape naprosto bezchybně a vytváří mi stále široký úsměv!

7.4.2020 Tak holčička se přesunula ke kamarádovi. Doufám, že s ní bude maximálně spokojený, tak jako jsem byl já. Kačenám jsem ovšem zůstal věrný a pořídil její o kousek vylepšenou sestřičku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
nobady
nobady napsal 27.01.19 v 18:42 10b.

Ať dělá radost !

Bodacat
Bodacat napsal 21.01.19 v 11:45 10b.

no prostě nááádhernááá... slintám Jasná desina

Strasak
Strasak napsal 15.01.19 v 15:43 10b.

Moc pěkná. Ta černá s oranžovou je prostě sexy

NXram
NXram napsal 21.11.18 v 06:39 10b.

je nádherná a ty drátěný kola ti trochu závidím, ten laďák mám taky v merku

bruttopyr
bruttopyr napsal 19.11.18 v 21:57 10b.

Oranžová omlazuje, to je jasné!
Máš 10 bodů jak za moto, tak za "Nick"

Více komentářů



TOPlist