MT-čko letos najezdilo přes 8000km, a tak je třeba se mu pořádně podívat na zoubek... No pořádně, pořád vypadá jak nová, takže proč?
1. výměna brzdové kapaliny
- zadní expanzka naznačila, že by bylo třeba vyměnit brzdovou kapalinu. Dle rady nejpoctivějšího údržbáře moto, kterého znám padla volba na SL.6 ve specifikaci DOT4.
- stříkačkou jsem odsál kapalinu z expanzky, nalil novou a pumpoval a odpouštěl tak dlouho, až z odvzdušňováku tekla krásná čirá kapalinka. To samé na předku.
2. vazelína s lithiem
- tak když už jsem byl u zadní brzdy, tak jsem sundal zadní pumpu a vyčistil u snímače kontakt a promazal jej... při delším stání se totiž vždycky přilepil či zadrhnul... teď chodí, jak nikdy předtím. Samozřejmě promazána lithiem brzdová páka a to samé řadička na druhé straně. Šrouby jsou pořád jako nový a rez a voda nemají šanci
3. výměna oleje
- asi jsem magor, ale letos již 4-tá náplň oleje. Prostě to musí být čirý a dávám tam 15W-50 od Yamalube. Přeci jen ji holku občas točím, tak ať má to nejlepší co může mít. V manuálu je předepsanej společně s 10W-40 a to není plná syntetika, takže tohle zbaví motor veškerýho karbonu a je pořád jak novej.
Co je v plánu?
- uvažuju o progresivních pružinách od Wilbers na předek s výměnou oleje samozřejmě. Takže uvidím, jak to dozraje a asi se do toho asi ještě pustím. Na jaře hodím infošku a pár foto, jak zimní "hrátky" s MT-čkem dopadly...
-
Přední brzdy
-
Zadní expanzka
-
Rozborka zadní brzdy
-
Takhle dopadla stupačka po dnešní sezóně
-
Novej olej uvnitř