renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 990 SuperDuke (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Dominica
Vloženo 30.7.2017
Aktualizováno 5.6.2019
Zobrazeno 5 175x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Co dodat, prostě "ginger love" :)

Více fotografii

První dojmy - Tenhle stroj umí pěkně pozlobit :), nádherný agresivní nadčasový design, obrovská síla dvouválu, skvělé brzdy brembo, krásný dunivý zvuk... Co víc si přát? :) Snad jen nižší spotřebu, která je hodně, ale hodně vysoká. Tahle motorka Vám dá vše radost, adrenalin, ale i školu a co za to chce? Myslím si, že hodně zodpovědný a kvalitní servis.

Doplňky na motorce - Tlumič řízení LSL
Ukazatel zařazené rychlosti GiPro X
Dragbar řídítka
Zrcátka na řídítkách
Kolečko na řetězu 16 zubů (origo 17)
Gumy Dunlop Sportsmart TT (silnice)
Gumy Dunlop D212 Gp racer medium (okruhy)

Recenze

SEZONA 2017
I přes to, že jsem si myslela, že to bude malá motorka oproti multině, tak mě překvapila její výška, naštěstí na mojí postavu pořád ideál. Super posez, široké pohodlné sedlo. Na můj vkus užší řídítka, ale celkově je posez pohodlný a uvolněný.
Co se týče jízdy má plynulý chod, největší sílu má cca v 6-8 tis. otáčkách.
Jako největší plus vnímám brzdy, opravdu skvělé a někdy si musím říct, že musím na ně opatrně. Krásně a lehce se klopí do zatáček. Další pozitivum, tahle motorka má neuvěřitelné zrychlení a sílu "od spodku". Prostě co dodat baví mě víc a víc.

SEZONA 2018
Rozhodla jsem se víc tuhle krásku vyzkoušet na velkých dromech :). Začínám tedy důslednou přípravou, aby byla v top stavu, i když už má něco najeto. Výměna oleje a filtrů (zkouším výrobcem předepsaný motorex power synt 4T 10w50), výměna spojkové kapaliny (taky motorex), nové desky brembo. V cca 36 tis km byly dělány ventily a vodní pumpa, takže budu doufat, že motor bude ok :). Po snaze jí dát opravdu do perfektního stavu se stala nemilá věc a to zalomení šroubu v kyvce, nejdříve byla snaha o navaření matky a vytažení, ale bohužel, takže se dává naděje do kyseliny dusičné. Během tohoto boje se sundal i chladič, který prošel vyčištěním a hlavně dostane novou kapalinu i nový lak :), jak můžete vidět, není od věci občas ten chladič sundat a pořádně ho vyčistit. Bordelu, mrtvých mušek a jiné havěti bylo opravdu hodně.





Co se týče dalších servisních úkonů, jsou nově zrepasované a nastavené vidlice, zadní tlumič (servis p. Látr). Obutí plánuju na tuto sezonu DUNLOP Sportsmart TT v předepsaném rozměru, tzn. 180/55 na zadek i z toho důvodu, že budu jezdit jak na dromy, tak na silnici. Dál chci vyzkoušet sportovní řídítka místo originálů a sundat tykadla (zrcátka) a dát tam něco méně "výrazného" :). Mám už otočené i řazení, to bude ještě boj, ale zkusit se má vše. Nyní tam je originál převod, na sezonu budu zkoušet o zub menší.
I když jsem to teď vzala opravdu důsledně a nechci nic podcenit co se týče servisu, tak i pro nutný případ jsem se informovala na repas motoru - kdo o tom přemýšlí, výjde tahle sranda na velké peníze, oproti třeba japonským strojům. Co jsem zatím tak vyslechla, je nutno počítat s cca 40 tis kč +.
Dál jsem chtěla před sezonou zjistit, co má tenhle stroj za potenciál a hlavně jak je na tom motor. Po měření u pana Látra v Hradci Králové dopadla Káťa docela dobře. Jím naměřený výkon 118,5 koníků při 9529 ot/min, maximální točivý moment 94,45 Nm při 7996 ot/min, nejvyšší dosažená rychlost 226 km/h, křivka pěkná, nikde se nepropadá. Jediné co - chudá směs (cca 14,5). Ale na moje využití si myslím paráda, na to kolik má nalítáno.





3/2018
První projížďka po zimě. Nová řídítka jsou super, mám sportovnější posez, níž ruce a je to i pohodlné. Bohužel nešly dát klasická sportovní, protože tam nejdou nandat kvůli masce, pokud je tam chcete, musíte vybrousit masku, do toho jsem já nechtěla jít, takže nakonec tam je trubka 22 mm ve stylu dragbar s natočením dolů (viz foto v galerii rozdíl mezi origo a upravenými). Konečně mám i jiná zrcátka (na to, že z Číny, tak kvalita zpracování super a je v nich i vidět :)). Co se týče samotné jízdy, je tam jiný převod nyní o zub méně. U řazení jsem nic nepostřehla, například přes město pořád jezdím na dvojku (cca 50-55 km/hod), ale síla je znát. Tohle vážně doporučuju, úsměv v helmě po celou dobu. :) Brzy budu přezouvat na nové pneu, nakonec výběr dopadl tak, že zkusím dunlop sportsmart TT. Byly mi doporučeny z toho důvodu, že motorku budu využívat jak na silnici, tak na dromy. Guma by se měla dobře ohřát i normální jízdou na silnici (narozdíl od d212 gp racer, které jsem chtěla původně).
4/2018
Duben byl ve znamení posledního dolaďování motorky před zahájením ostré sezony. Obuté nové gumy Dunlop sportsmart TT, vyzkoušené zatím jen na silnici, bohužel i za mokra a to teda nic moc :), ale jinak zatím vše bez problémů, rychle se zahřejí. Na okruhu to bude jiné svezení a hlavně hodnocení. Dále výměna brzdových destiček, vyčištění brzd, nové náplně v chladiči, brzdovky... Zároveň se v dubnu hodně utrácelo: koupeny nahříváky ConStands, ukazatel zařazené rychlosti GiPro X. O čem vážně přemýšlím je antihoppingová spojka, protože dost často se mi stává, že při prudkém brždění a podřazování se Duke pěkně rozvlní a né vždy je to příjemné, nedokážu si představit, co to bude dělat na okruhu. V tomhle případě bude velkou roli hrát cena. Zatím co jsem se koukala, tak v nabídce je buď antihop od fa. STM nebo TSS. S tímhle vším začíná být Duke pěkně našlapaný a těším se jaké to s ním bude na okruhu.
5/2018
Konečně přišel tlumič řízení LSL, takže teď už ho jen vyzkoušet na okruhu i v provozu :). Jinak jsem se rozhodla, že gumy budu přezouvat, na silnici si nechám Dunlop TT a na okruh vyzkouším D212 gp racer, uvidíme, zda mě to někam posune nebo ne. Spíš jde o hlavu, aby v ní člověk pořád neměl, že ta guma už tohle "neudrží" a půjdu k zemi.
7/2018
Jako kdybych si to přivolala, v deníku "Brno II." jsem se zmínila o jednom chlapíkovi, co v současné době taky jednoho Duka vozí po okruzích, a jak se zmínil o tom, že mu odešla převodovka a byl to ranec... Co si myslíte, že se stalo mně? :) Už v Brně jsem měla problémy s řazením, nešly mi tam hladce kvalty, padaly tam falešné neutrály. Nicméně neřešila jsem to, říkala jsem si, že to je jen mojí nohou a vyrazila jsem po dlouhé době Duka vyvézt do ulic. Po cestě domů přijíždím ke kruhovému objezdu a nejde mi podřadit, úplně tvrdá a zaseklá řadící páčka, dojedu ke krajnici se spojkou a motorka mrtvá, teda převodovka... To prostě chcete týden před SlovakiaRingem. Naštěstí díky skvělým chlapům kolem sebe se Duke odvezl na servis a do týdne bylo opraveno a co tomu bylo? Poškozený řadící mechanismus, který je oproti jiným značkám vyrobený z hliníku či podobné měkké slitiny, takže tam došlo k nějakému vymačkaní nebo opotřebení. Sice oprava nebyla nejlevnější, ale pořád lepší jak oprava celé převodovky :). Nicméně prý je to docela bolístka KTM, převodovky prostě zřejmě neumí tak dokonale. Vše se opravila a s Dukem jsem vyrazila na svůj první SlovakiaRing a tam už to byla paráda, kvalty tam krásně padaly, žádné falešné neutrály, takže mám radost. Hned ta jízda byla pohodovější, protože se člověk nemusel bát pustit spojku a zatáhnout za plyn se strachem, že tam není správná rychlost. Ale abych se jen neradovala z úspěchů, že se něco hned opravilo, tak pro jistotu aby bylo pořád něco k řešení mi začal blbnout ukazatel zařazené rychlosti GiPro, nejen že z ničeho nic ukazuje číslice vzhůru nohama, ale dost často ho člověk zblbne, jedete plná 3 zařadíte 4, zatáhnete a pořád tam visí 3, takže to se bude řešit teď :). Jen podotýkám, že vypojení a znovu zapojení nepomohlo :D, znáte ty vtipy s restartem...

Protože jsem hodně ukecaná a ráda bych Vám toho napsala víc o soužití s touhle úžasnou motorkou. Založila jsem deník :). Bude to hlavně o mých začátcích na dromech s Dukem.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Holis78
Holis78 napsal 12.09.20 v 09:24 10b.

Dominica
Dominica napsal 10.08.18 v 22:23

Na silnici už se vyskytuju pouze svátečně a teď už jsem spíše Čáslavanda

Paura19
Paura19 napsal 10.08.18 v 21:03 10b.

Jak to, že jsem tě v HB ještě neviděl? Každopádně ty zatáčky ti jdooou

mavr
mavr napsal 09.05.18 v 14:25 10b.

Co dodat.. komentář a péče o motorku .. lepší než většina chlapů .. a odvahy taky požehnaně
Užívej si a držím palce

jakubzet
jakubzet napsal 09.04.18 v 20:52 10b.

Více komentářů



TOPlist