renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VF 700C (1985)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník ZAZAJ
Vloženo 29.7.2017
Aktualizováno 11.4.2018
Zobrazeno 2 812x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Honda VF700C 1985 krásná "starožitnost"

Více fotografii

První dojmy - Tahle Magna 700 se mi dostala do ruky v září 2016. Byla přitažená z Holandska od moře. Celkem dlouho jsem přemýšlel co s ní, jestli prodat na díly nebo zrenovovat. Byla to taková chudinka. Provozní kapaliny z ní tekly horem dolem, vůle v řízení jako hrom, přední brzda nefunkční, ale jela. Občas na 3 válce občas na 2 a občas na všechny 4. Vzhledem k tomu, že těchto motorek už moc není a tahle byla v originálu bez zásahu kutila domácího :-) či jiného pokusu o úpravu, tak jsem se rozhodl pro její záchranu.

Recenze

Motorku jsem rozebral na atomy a přitom odhalil další závady a problémy. Byl to děs, ale nevyměkl jsem a pustil jsem se do renovace.
Chtěl jsem ji zachovat v originálním stavu, alespoň co se dílů týče a to se mi i povedlo. Musel jsem jen pozměnit povrchové úpravy některých dílů. Hlavní změna byla v celkovém barevném provedení z červené na černou. Červená se mi prostě nelíbí. Přijde mi taková "holčičí" . Omlouvám se všem majitelům červených motorek.
Takže rám, kyvka, hlavní stojan a pár drobností šlo do černého komaxitu. Do černého komaxitu jsem bohužel musel dát i přední blatník. Původně byl chromovaný, ale po stažení starého chromu a vyleštění vypadal jako kdyby ho někdo prostřílel miniaturním kulometem prostě skrz naskrz prorezlej a jiný se mi nepodařilo sehnat, takže komaxit byla jediná cenově přijatelná volba jak ho zachránit. Další problém nastal se všemi hliníkovými díly(víka motoru, držáky opěrky, kryty budíků atd.). Slaný podnebí vykonalo své a hliníkové díly byly zoxidované a na některých místech se hliník vydroloval do hloubky, takže černý lak byla jasná volba.
Vzhledem k tomu, že černé barvy bylo už až dost, bylo ji potřeba něčím rozrazit, takže spousta dílů (drobností) musela jít do chromu.
Motor naštěstí nepotřeboval větší investici. Stačilo ho jen kompletně přetěsnit, dát novou spojku, svíce a seřídit ventily.
Karbce stačilo taky jen vyčistit, přetěsnit, koupit 2 nové podtlak. membrány a vyrobit 2 vedení ovládacích tyček sytiče. Originál byly plastové a při demontáži se mi prakticky rozsypaly v ruce.
Ložiska v kolech, kyvce a krku řízení jsem dal nové. Pumpy přední brzdy a spojky dostaly nový střeva. Originál gumový díly zpuchřely, jako ostatně všechny gumový díly na celé motorce( palivový hadičky, hadice chlazení, prachovky brzdičů, prachovky př.vidlí atd.)
Přední vidle prošli celkovou repasí (pouzdra, gufera, prachovky, všechny těsnící prvky, olej).
Sedadla měla zničený potah(rozpadal se při dotyku). Musel jsem je nechat znovu potáhnout, jen jsem je místo originál koženky dal potáhnout do kůže.
Elektroinstalace byla kupodivu v pořádku. Hurá alespoň něco.
Pak už stačilo jen koupit nové pneu brzdové desky, pakny, brzdový hadičky a hadičku ovládání spojky(koupil jsem pancéřovky to jsem si neodpustil ), provozní kapaliny a začal jsem kompletovat.
To vše trvalo 10 měsíců a včera nastal okamžik pravdy. Motorka stála v garáži zkompletovaná a mě nezbylo než nastartovat. Tak jsem namontoval baterku, protočil motor "na sucho" bez svíček, aby se napumpoval benzín do karbců a olej do mazacího okruhu. Namontoval jsem svíčky, dal plný sytič, zapnul klíček a nastartoval. "Uf" Chytla na Brrrnk. "Hurá" Motor se krásně rozběhl, po chvilince jsem stáhnul sytič, upravil otáčky volnoběhu a bylo hotovo.
Dnes jsem se vydal na testovací jízdu cca 50km. Vše funguje a jede krásně.
Na vás je ohodnotit jestli se mi povedla.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ochránce
Ochránce napsal 08.08.23 v 08:44 10b.

Zdarec. Udělal jsi kus opravdu dobré práce a ta motorka si to zaslouží. Mám červenou a u ní zustanu i když ta černá je inspirační a na ní sedí.

romel70
romel70 napsal 09.06.21 v 09:19 10b.

Nádherná práce, taky jsem koupil stařenku která jezdila v Holandsku, VT 750Shadow 83. Renovoval jsem jí dvě zimy ale výsledek stál za to.

davidsochor
davidsochor napsal 17.11.20 v 08:35 10b.

Krasna prace,respekt.

Enter.lsr
Enter.lsr napsal 05.04.18 v 10:32 10b.

Krásná práce. Mám 100 chutí ji koupit

PavelForza
PavelForza napsal 04.09.17 v 08:50 10b.

ahoj. Můžu se zeptat co to cca. stálo. Chystám se též dát motorku do podobného stavu,ale nebudu to dělat já a nechám si to udělat tak jen abych měl cca. představu o ceně. mocd děkuju Pavel

Více komentářů



TOPlist