renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 25.7.2017
Aktualizováno 18.8.2019
Zobrazeno 1 314x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Zimní radovánky - kuželíky, karburátor

Vloženo: 04.01.2020, Uskutečněno: 04.01.2020, Zhlédnuto: 64x


Ahoj všem a také vše krásné do nového roku 2020 - hlavně v pevném zdraví, správnou dávku štěstí a mnoho hezkých kilometrů v sedlech našich strojů.
Zima je bohužel mizerná a tak si zimních radovánek moc neužijeme. Docela jsem se na ně těšil, tak abych si ten smutek nějak kompenzoval, aspoň jsem mohl jezdit na Jawce a tak i přes studenější počasí jsem ještě nějaké kilometry najezdil.
Tak jako tak jsem se ale chtěl věnovat nějakým úpravám a to především úpravám funkčním a povyšující konstrukci Jawy 640 zase o kousek výše.
První věc do které jsem se chtěl dát byl krk řízení. Jednak mě hezky aretoval ve středové poloze - super věc, jen to není záměr, ale vymačkané kuličky do misek. Na levou stranu šlo zatočit trochu ztuha a tak jsem toto chtěl opravit... no a když už to budu dělat, tak žádné kuličky, ale hezky na ložiska a to kuželíková.
Inspiraci jsem získal na oblíbeném serveru jawamania.cz a posléze i dalších webových stránek. Konstrukci jsem tedy převzal od kolegů a i když jsem zamýšlel set koupit (děkuji Buchtiči), nakonec jsem zakoupil jen japonská ložiska, nechal si vytočit na soustruhu futra a hurá na montáž.
Pro jistotu jsem si sehnal postarší horní brýle a nové spodní. Horní brýle z toho důvodu, že na svých mám stržený od předchozího majitele závit upevňující řídítka a spodní z toho důvodu, že se musí upravit díra pro zámek a co kdyby náhodou... no a mám také rád, když mám díl v původní konstrukci.
Demontáž dobrý, jen vytáhnout levý kluzák bylo něco... no děs. Věděl jsem, že mě to čeká, neb jsem měnil gumy na uložení držáku světla a už tehdy to nešlo, byl ve spodním kluzáku dost sevřený. Teď to bylo stejné, jen jsem zjistil že při úderu zespodu (vtloukal jsem klínek do drážky umožňující stažení kluzáku) to popojede o půl centimetru a tak byl kluzák za chvíli pryč.
Postarší vrchní brýle měly závit také poškozen, tak jsem porovnal v jakém rozsahu, byly lepší, tak jsem závitníkem opravil co šlo, dal delší šrouby a bude to dobrý. V trubce krku bylo potřeba posunout otvor pro zámek o cca 1 cm a při tloušťce stěny to bylo... nevím jak bych to dělal, nemaje fortunku. Padli tři brusné kotoučky, ale povedlo se. Naražení futer ložisek proběhlo v pohodě, ložisko jsem nahřál, nasunul na trubku krku, sestavil to, utáhl, smontoval a paráda.
První jízda strašný nezvyk, jednak zmizela aretace ve středové poloze, jednak to bylo o ten 1 cm výše... ale zvykl jsem si a dobrý.
Druhá úprava byla taková trochu tuningová... a to taková, že se mě podařilo sehnat karburátor Dellorto PHBH 28 a tak jsem se rozhodl ho namontovat.
Úpravu jsem zase vyčetl, takže jsem převzal zkušenosti a že uvidím co to bude dělat. Objednal jsem si hned sadu všech těsnění, hlavní trysku 120, 122, karburátor rozebral, nacpal do ultrazvuku, sestavil a namontoval.
Karburátor měl v háji většinu těsnění, takže ještě že jsem je měl, jinak se zdál být OK. Konkrétně se jednalo o karbec DellOrto PHBH 28 BD, atomizer BN266 a emulzní trubice B62, volnoběžná tryska 62 a sytičová 70. Další údaje si teď nepamatuji, každopádně co jsem vyčetl, mělo by to být takto pro 2T motory.
Vyhodil jsem sytič na lanko a dal jsem klasický na páčku jako měl Jikov, zvyk je zvyk. Časem to třeba předělám, ale teď ne.
Montáž je jednoduchá - sedne namísto Jikovu bez problémů.
Pospojoval jsem odvzdušnění, dal benzinovou hadičku... a benzín tekl kolem ní. Musel jsem tedy dát menší a benzin tekl kolem vstupu do karburátoru, kde je sítko, ale žádné těsnění. Aspoň co jsem vyčetl a viděl. Tak jsem to více utáhl, dobrý, ale... benzín teče, že nezavírá plovák. Ventil se zdál být dobrý, jehla má gumový hrot, vzduch nepouštěla tak co zase je? Vyklopím karbec, sundám víčko, foukám do hadičky - OK. Pustím benzin, zavřu prstem - OK. Dám plovákovku, pustím benzin - teče. Plovák nikde nedrhne, plave, neteče do něj. Tak nevím. Snížil jsem hladinu - stejně někdy teče. Takže je to pro mě záhada, ale dám nový ventil - co já vím, asi to prostě netěsní jak má, jinak to není možné.
Každopádně jsem to projel a jak to jede?
Seřízení byla trochu věc záhadná - je nižší hladina, o trochu, každopádně šroub směsi je vyšroubován dost - cca 4 otáčky. Motor běží pravidelně, studené starty horší, teplé v pohodě. Při puštění plynu trochu pocukává.
Byla zima, ale jinak motor jel hezky - mám pocit, že zmizel ten kopanec kolem 3250 a 4250 otáček. Teď to šlo plynule nahoru a motor bere i ve vyšších otáčkách.
Ale nechci dělat závěry, až to projedu po běžných mých cestách, změřím spotřebu a hlavně správně seřídím hladinu atd.
Oilmaster jsem na přírubě zaslepil a vedu ho rovnou do karburátoru.
No a teď dělám další úpravu a to je kyvka do bronzových futer.
O tom ale až příště, momentálně je u kolegy Buchtiče, tak čekám až přijde.
Aktualizace:
demontoval jsem karburátor, dal jsem nový jehlový ventil, seřídil hladinu, ale montovat ho ještě nebudu - objednal jsem emulzní trubice B65 a trysku 65 a uvidím co to bude dělat - měl by být bohatší volnoběh, uvidíme.
Jawa žije!

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Johny_R (24) napsal 29.04.2020 v 09:54

Ahoj, nějak mě ten tvůj komentář utekl.
Jestli to je lepší vést přímo do karburátoru nevím, tohle je asi fakt na nekonečné úvahy a diskuze, ale chtěl jsem to tak mít osazené, trochu jsem si říkal že dojde k lepšímu smíšení se směsí, ale nemyslím si, že to je nějaký rozdíl. Kuželíky bez propilování a změny geometrie by měl dělat snad i Grošák z Jawatechu (www.jawatech.cz), ale nevím jestli to má už v nabídce.
Hodně zdaru!

Deyva (3) napsal 15.01.2020 v 13:31

Paráda Je v něčem lepší ten olej vést rovnou do karbecu? Já to mám obráceně... Nechal jsem to do příruby za karbecem a zaslepil jsem ten vstup na dellortu... Jinak teda co se týče kuželíkových ložisek, chtěl jsem ty od Buchtiče, ale zatím jsem se s ním nějak nedomluvil. On totiž dělá prý verzi, kde se nic pilovat nemusí


Nejnovější záznamy v deníku
  • zadní tlumiče

    Letošní rok je hodně o jízdě nejen na pohodlné a úsporné RVM, ale i na týnecké klasice a to dvoutaktní J350. Ta jezdí spolehlivě, ještě nechávám cinkající písty ve válcích, na podzim dám nové válce s písty a za nižších

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 25.08.2023
    Uskutečněno: 25.08.2023
    Komentářů: 2x
  • Generálka No.2

    Ahoj a když je už na silnicích sníh a sůl, je aspoň čas na psaní, ke kterému se jinak nemůžu dostat. Tak moc jsem se radoval z generály motoru skvělé 350, že to bylo nejspíše tak silné, že to motor prostě nevydržel. :-

    Typ: Oprava
    Vloženo: 16.12.2022
    Uskutečněno: 16.12.2022
    Komentářů: 3x
  • Zajíždění, úpravy

    Ahoj a hodně hezkých chvil, do nelehkých dnů. V téhle době je snad více než jindy potřeba držet si pozitivní myšlenky, mít radost z maličkostí a užívat si každého dne a chvil co to jde. Počasí se pomalu umoudřuje, já j

    Typ: Údržba
    Vloženo: 13.03.2022
    Uskutečněno: 13.03.2022
    Komentářů: 6x


TOPlist