PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 25.7.2017
Aktualizováno 26.7.2017
Zobrazeno 630x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 18.10.2017, Uskutečněno: 18.10.2017, Zhlédnuto: 421x


Ahoj všem.
Snad bych ani neřekl, jak moc mě potrápil sekundární převod na jinak skvělém stroji Jawa 350/640.
Původní rozeta byla špatná, sjetá a tak automaticky jsem to vzal v celé sadě - rozeta, řetěz a pastorek, což jsem už psal jinde.
Jaké bylo moje překvapení, když nešla nastavit předepsaná vůle na řetězu. Buď povolený, nebo našponovaný. Takže jsem jezdil ve stavu něco mezi tím. Jízda to ale nebyla ideální, bylo slyšet jak řetěz chodí a měl jsem trochu strach, že v maximálním povolení je to moc volné a mohlo by to něco provést.
Zakoupil jsem proto druhou rozetu (první byla Almot, Polsko), kterou v tuto chvíli používá Jawa. Odkud je výroba nevím, snad Taiwan. Moc jsem si nepomohl, bylo to o něco lepší, ale nic moc. Chvíli jsem tak jezdil, ale nelíbilo se mě to.
Pak jsem byl osloven člověkem z firmy Jawatech, že by mě vyrobili rozetu, která by byla takřka dokonalá. Chvilku jsme si povídali, psali a nakonec jsem se rozhodl do toho jít.
Princip výroby je ten, že je v současné chvíli potřeba odeslat svoji rozetu, z té se osoustruží materiál, vyhodí se věnec, unašeč se opracuje, našroubuje se nové řetězové kolo a je hotovo. Výhodou je, že po sjetí řetězového kola se našroubuje nové a jede se dál, unašeč zůstává, stejně tak je možno jednoduchým způsobem měnit velikost rozety dle potřeb a chutí.
Výroba nebyla ještě úplně zaběhnutá, takže časově to trvalo déle, ale nespěchal jsem a tak jsem byl zvědav na výsledek. Poslal jsem na opracování novou rozetu Almont a čekal.
Bohužel ta se nepovedla, bylo mě oznámeno a zaslány fotky, že po osoustružení se hliník vylomit a jinde byl popraskaný. Nejspíš chyba materiálu, PL výroba asi nebude úplně nej.
Zaslal jsem tedy původní rozetu - JAWA ČZ a ta dopadla už dobře. Hliník byl pevný, celistvý, takže opracování proběhlo v pořádku a byla mě doručena rozeta s věncem o počtu 51 zubů (orig má 52).
Opracování vypadá velmi dobře, použité pevnostní šrouby jsou vynikající a kvalita řetězového kola vypadá také na velice dobré úrovni.
Rozetu jsem osadil, namontoval a světe div se - všechno funguje jak má! Nehází, řetěz jde napnout jak má být a zvuky od něj zmizely.
Životnost dle Jawatechu a jejich testů je více než dobrá a já jim věřím. V plánu je vyrábět vlastní unašeč - odpadne opracování staré rozety, budou v něm závity, takže odpadnou matice s podložkou, tak držím palce, ať to dopadne.
V současná chvíli mám najeto pár set kilometrů, což je málo na to, abych referoval, ale myslím, že budu a jsem spokojen.
Proto i ostatním doporučuji vydat se touto cestou - za cenu 1200,- Kč se nic lepšího pořídit nedá, jen je nutno zaslat svoji starou rozetu a pokud možno ne Almont (možná jsem měl jen smůlu).
Hezký den všem.
Jawažije!

Johny

Jawatech

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Sekundár 2, OilMaster

    Ahoj všem. Jízda na Jawě 350 dostala přednost před jízdou na větší 650 a musím říct, že si to užívám čím dál víc. Dvoutakt je prostě báječnej a to i v provedení Jawácké 350. :) Od přítele Grošáka, a

    Typ: Údržba
    Vloženo: 06.08.2018
    Uskutečněno: 06.08.2018
    Komentářů: 2
  • Dobíjení

    Shodou okolností jsem při výměně sekundárního převodu odhalil veliký průšvih v elektrice - roztavená jedna fáze alternátoru. Vzhledem k nutnosti pohybu jsem to potřeboval opravit a tak do hluboké noc

    Typ: Oprava
    Vloženo: 18.10.2017
    Uskutečněno: 18.10.2017
  • Příprava na jízdu

    Jen v krátkosti má příprava: Řetěz jsem zakoupil ČZ Cross, namísto tradičního Favoritu. Destičky GoldFren S3. Sekundární převod 16z. Olej do benzinu Elf MOTO 2HP Eco (nekouří, nesmrdí, cena OK). T

    Typ: Údržba
    Vloženo: 26.07.2017
    Uskutečněno: 26.07.2017
    Tachometr: 30000km


TOPlist