renocar_srpen



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 25.7.2017
Aktualizováno 18.8.2019
Zobrazeno 835x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 18.10.2017, Uskutečněno: 18.10.2017, Zhlédnuto: 891x


Ahoj všem.
Snad bych ani neřekl, jak moc mě potrápil sekundární převod na jinak skvělém stroji Jawa 350/640.
Původní rozeta byla špatná, sjetá a tak automaticky jsem to vzal v celé sadě - rozeta, řetěz a pastorek, což jsem už psal jinde.
Jaké bylo moje překvapení, když nešla nastavit předepsaná vůle na řetězu. Buď povolený, nebo našponovaný. Takže jsem jezdil ve stavu něco mezi tím. Jízda to ale nebyla ideální, bylo slyšet jak řetěz chodí a měl jsem trochu strach, že v maximálním povolení je to moc volné a mohlo by to něco provést.
Zakoupil jsem proto druhou rozetu (první byla Almot, Polsko), kterou v tuto chvíli používá Jawa. Odkud je výroba nevím, snad Taiwan. Moc jsem si nepomohl, bylo to o něco lepší, ale nic moc. Chvíli jsem tak jezdil, ale nelíbilo se mě to.
Pak jsem byl osloven člověkem z firmy Jawatech, že by mě vyrobili rozetu, která by byla takřka dokonalá. Chvilku jsme si povídali, psali a nakonec jsem se rozhodl do toho jít.
Princip výroby je ten, že je v současné chvíli potřeba odeslat svoji rozetu, z té se osoustruží materiál, vyhodí se věnec, unašeč se opracuje, našroubuje se nové řetězové kolo a je hotovo. Výhodou je, že po sjetí řetězového kola se našroubuje nové a jede se dál, unašeč zůstává, stejně tak je možno jednoduchým způsobem měnit velikost rozety dle potřeb a chutí.
Výroba nebyla ještě úplně zaběhnutá, takže časově to trvalo déle, ale nespěchal jsem a tak jsem byl zvědav na výsledek. Poslal jsem na opracování novou rozetu Almont a čekal.
Bohužel ta se nepovedla, bylo mě oznámeno a zaslány fotky, že po osoustružení se hliník vylomit a jinde byl popraskaný. Nejspíš chyba materiálu, PL výroba asi nebude úplně nej.
Zaslal jsem tedy původní rozetu - JAWA ČZ a ta dopadla už dobře. Hliník byl pevný, celistvý, takže opracování proběhlo v pořádku a byla mě doručena rozeta s věncem o počtu 51 zubů (orig má 52).
Opracování vypadá velmi dobře, použité pevnostní šrouby jsou vynikající a kvalita řetězového kola vypadá také na velice dobré úrovni.
Rozetu jsem osadil, namontoval a světe div se - všechno funguje jak má! Nehází, řetěz jde napnout jak má být a zvuky od něj zmizely.
Životnost dle Jawatechu a jejich testů je více než dobrá a já jim věřím. V plánu je vyrábět vlastní unašeč - odpadne opracování staré rozety, budou v něm závity, takže odpadnou matice s podložkou, tak držím palce, ať to dopadne.
V současná chvíli mám najeto pár set kilometrů, což je málo na to, abych referoval, ale myslím, že budu a jsem spokojen.
Proto i ostatním doporučuji vydat se touto cestou - za cenu 1200,- Kč se nic lepšího pořídit nedá, jen je nutno zaslat svoji starou rozetu a pokud možno ne Almont (možná jsem měl jen smůlu).
Hezký den všem.
Jawažije!

Johny

Jawatech

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste

Nejnovější záznamy v deníku
  • Výfuky

    Ahoj a hezké, jen poněkud horké dny všem. Po nějaké době ježdění a dumání nad tím, co bych ještě mohl dělat a co ne, jsem začal přemýšlet nad mými výfuky, respektive jejich vložkami. Jak jsem zjisti při jejich čištění,

    Typ: Údržba
    Vloženo: 09.08.2020
    Uskutečněno: 09.08.2020
  • Prasklá trubka úchytu motoru, atd..

    Ahoj a zdravím všechny. Když jsem předělával zadní kyvku na bronzová futra, našel jsem prasklinu na místě kde se už ukázala více lidem a to na spodní trubce ránu, na které je navařen držák motoru. Při jízdě se mě to nep

    Typ: Oprava
    Vloženo: 28.04.2020
    Uskutečněno: 28.04.2020
    Komentářů: 4x
  • Zadní kyvka, DellOrto

    Ahoj všem a zdravím a vítám Vás do sice těžších časů, ale věřím že i tak je prožíváte v klidu a radosti a to nejen se svými stroji. Venku je počasí na střídačku docela příjemné a tak se dají polykat kilometry a užívat s

    Typ: Údržba
    Vloženo: 16.04.2020
    Uskutečněno: 16.04.2020


TOPlist