renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda FJS 400 Silver Wing (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Trrom
Vloženo 14.7.2017
Aktualizováno 23.8.2017
Zobrazeno 5 827x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Luxus na dvou kolech
Opravdu velký skůtr s velkým úložným prostorem pod sedlem

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Josef Horňák (Strakonice) - Dodržel vše, co slíbil

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki AN 400 Burgman: většinou předražené a/nebo v bídném stavu
Yamaha Majesty 400: protože Silver Wing je dvouválec (bez vibrací)
Kymco Xciting 500: protože Silver Wing je dvouválec (bez vibrací) a má také nižší spotřebu
Piaggio MP3 500: protože motorka/skůtr má mít 2 kola...

První dojmy - Přesednul jsem na něj z Majesty 250: - velký, pohodlný - velmi slušné zrychlení / ale také výrazné brzdění motorem při zavření plynu - tichý až sametový chod dvouválce - mnohem lépe zvládá nerovné silnice (než Majesty na 12" kolech) - trošku obtížnější manipulace - přece jen má skoro 1/4 tuny

Motorku bych doporučil pro - Silver Wing 400 je ideální na dojíždění do práce (klidně i v obleku), předměstí, cesty po okreskách, dobré silnice se spoustou zatáček. Neztratí se ale ani na dálnici - při 140 se furt "nic neděje", jen pozor na podélné spáry (typicky hradecká betonka D11...). Nemá vůbec problém s městem - jen je potřeba počítat, že je trošku delší, ale štíhlý na protahování se mezerami je akorát. Městskou dlažbu umí žehlit dobře.

Doplňky na motorce - zatím jen plotna + kufr
koupil jsem s vysokým plexi Biondi - možná časem upgrade na hezčí a trošku nižší.

Recenze

Proč jsem vybral Hondu Silver Wing 400?
Nebyla to touha po luxusu - ale po parádním svezení...
A proč jsem nešel rovnou do 600? Protože 600 má ještě o něco vyšší spotřebu, protože mi výkon 400 stačí, protože jezdím spíš kratší trasy po okreskách a městě a jen párkrát za rok se vydám na větší výlet, protože jízda rovně po dálnici mne nebaví, takže když nemusím (=nespěchám), tak na ně nelezu...

Porovnával jsem s Yamahou Majesty a Suzuki Burgman ve stejném objemu 400 ccm - asi jsem neměl štěstí na pěkný kusy...
Projel jsem si i Kymco Xciting 500 ccm (to nebylo špatné, ale dle recenzí o poznání žravější svezení) a Piaggio MP3 300 ccm (s velkým štítem byl slabý - chtělo by to aspoň 500ccm)
Ve výběru byl i TMAX od Yamahy, ale všechny, na které jsem narazil byly při stejné cenové relaci výrazně starší a ty mladší zase drahé...

Dlouho jsem váhal zda nevzít Burgmana - byl taky pohodlný, všechny co jsem jel, měly origo nízký štít = a hnalo mi to vzduch rovnou helmy.
Nakonec rozhodl motor! Naprosto mi učaroval chod dvouválce: tichý, sametově hladký, žádné vibrace, dostatek síly (já vím všechno je relativní), maximálka (cca 150 km/h) dost daleko za limitem, který chci využívat.

Za první měsíc mám nalítáno cca 1600 km = pokud jedu sám případně ve dvou, tak mu dám vždy přednost před autem. Jen 1x jsem vyměk a jel do práce autem (odpolední liják potvrdil, že jsem dobře udělal).

Opravdu velký skůtr s kufrem pod sedlem, který hravě spolkne dvě integrálky, nebo opravdu velkej batoh.
Prostor/ergonomie - při mých 176 cm spousta prostoru pro nohy i ruce a na druhou stranu všechno na dosah a tam, kde by člověk čekal.
Koupil jsem s neorigo opravdu vysokým štítem zn. BIONDI - vzduch jde vysoko přes hlavu... Ale když prší nebo je ráno silná mlha, tak štít chytá kapky a to zhoršuje výhled. Uvažuji o pořízení krapet nižšího štítu - kde uvidím nad ním - nikoliv skrz něj.
Do 90 km/h na mne nefouká vůbec... do 120 je "klid"... při 140 už flitrujou rukávy na bundě...
Příjemné zrychlení, musím si zvykat i na výrazné brždění motorem (to předchozí 250 neuměla tak dobře)

Největší radost a pocit absolutní jistoty si užijete na dobrém povrchu, ale v porovnání s mým předchozím skůtrem žehlí nerovnosti o řád lépe. Určitě na to má vliv i jeho větší hmotnost - provozní hmotnost 246 kg.
Ale i když je těžší - je to typický skůtr, má nízké těžiště, dovoluje sklopit víc než si myslíte.
Aktuálně mám obuté Michelin Power Pure (vzadu nová, předek slušný) - jsou dvoukomponentní, na suchu drží jako přilepené, na mokru si nemůžu stěžovat. (Nedávno jsem od kamarádů motorkářů dostal "výtku", že zebry a jiné bílé čáry bych měl i za sucha objíždět... inu mají se svými pneu asi jinou zkušenost).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
crhy1
crhy1 napsal 16.07.17 v 15:30 10b.

mám o rok mladší (novější look).
Motor souhlas, nic lepšího už nikdo nevymyslí!

Více komentářů



TOPlist