renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 955i (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník zboto
Vloženo 13.7.2017
Aktualizováno 6.3.2019
Zobrazeno 2 425x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Na motorku sem přesedlal z kawasaki Z750s, a fakt mě přijemně překvapila!!!

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Caponord 1200: důvod neuveden

První dojmy - super super super

Motorku bych doporučil pro - Cestovale co chtějí vyjet i mimo zpevněné cesty...

Doplňky na motorce - USB zásuvka s voltmetrem, vyhřivany gripy, držák telefonu, nastavce řídítek, padáky, ukazatel zařazené rychlosti, deflektor plexy, crosovy blatník

Recenze

Volba na cestovní enduro padla po dovolené v Pyrenejích, kdy jsme za 14 dní ujeli cca 6000km. Na tehdejší motorce Kawasaki Z750S sem z toho byl fakt hodně rozsekanej. Další aspekt byl ten, že v Pyrenejích mě silniční motorka limitovala v tom žej sme nemohli vyjet na všechny vrcholy co bych si přál kam vedli už jen nezpevněné cesty. Proto bylo jasný, že musí proběhnout výměna silniční motorky za cestovní enduro!
Rozhodoval sem se mezi Aprilii Caponord 1200 a Triumphem tiger 955i. Rozpočet byl stanoven do 75000kč což obě motorky splňovaly. Po vyzkoušení obou vyhrál Tiger. Můj výběr do jisté míry ovlivnil i fakt, že Aprilii Caponord, kterou sem si v inzerci vyhlédl měl stávající majitel v dost zanedbaném stavu (zasekávalo se lanko plynu, motor značně vibroval atd… ) oproti tomu Tigr byl krásně vyleštěný po výměně oleje a s laděným výfukem a jel oproti té aprilii neskutečně agilně!!
Na Tigrovi sem jezdil dvě sezony, najel cca 20000km a procestoval během jedné dovolené 12 zemí. Za tu dobu sem řešil jen výměnu spotřebních věcí – brzdové destičky, oleje, filtrů, a baterie, která umřela na nejmíň vhodném místě a to v Albánii (samozřejmě to byla moje chyba a podcenění situace, kdy baterie už delší dobu hlásila, že není v dobré kondici). Takže z hlediska spolehlivosti za mě 1+.
Moje motorka je z roku 2004, kdy došlo k modernizaci modelu 995i, který oproti původnímu modelu má zvýšený výkon na 78kW, drátová kola byla nahrazena litými, změněn úhel řízení a byla přepracována zadní kyvná vidlice.
Motorka je z kategorie cestovní enduro, kterou zcela splňuje. Pokud chcete jezdit ve dvou Tigr nabídne spolujezdci poměrně komfortní plnohodnotnou sedačku. Osobně sem ve dvou projel část Slovenska a Polska. Skvělá motorka na cestování, kdy 24litrová nádrž pří mé dlouhodobé spotřebě do 6l nabízí dojezd až cca 400km. Ochrana před větrem ve větších rychlostech díky nízkému větrnému štítku člověku pěkně lomcuje s hlavou a v helmě se ozývá aerodynamický hluk, lze vyřešit buď vyšším štítkem nebo přídavným větrným deflektorem, který funguje skvěle (a na aliexpresu lze pořídít do 500kč). Na motorce sem jezdil z cestovními pneu Continental ContiTrack Atak, které na cestě fungují skvěle a lze s nimi jezdit až do hrany gumy. Na cestu na východ sem obul pneu Shinko Trail Adventure, které nebojí terénu a jde s nima jezdit i pěkná „pila“ na asfaltu ikdyž někomu by mohlo vadit pozorovatelné lehké klouznutí zadní gumy při větších náklonech a mají celkem slušný nájezd cca 7000km.
Limity přichází když chcete motorku protáhnou pořádným offroadem. Suchá hmotnost 215kg a přední kolo ve velikosti 19palců do těžkého terénu nejsou zcela předurčeny, ale i tak „pokud to hlava dovolí“ a máte vhodně obuto lze s motorkou projet neskutečný terén. Vyzkoušel sem ji dost a potrápil na Ukrajině na Polonině Runa a Polonina Boržava. Podvozek nabízí zdvihy 230mm vpředu i vzadu což je v dané kategorii poměrně dost. Jediné co bych vytkl je to, že celkově je podvozek dost měkký, hlavně přední vidlice, která se při prudkém brzdění dost potápí. Trochu pomohla výměna oleje ve vidlicích za hustší, ale né nějak rapidně. Ochrana podvozku je řešena pouze plechem chránící výfuková kolena, ale lze dokoupit takzvaný šusplech chránící výfuková kolena i spodní část motoru.
Dobrá vychytávka je možnost měnit výšku sedla v rozmezí 840mm – 860mm. Jednou sem vyzkoušel a pak už stejně pořád jezdil na nejnižší polohu abych aspoň trochu dostal na zem ono přece jenom to pohodlné široké sedlo. Dobrá věc jsou výstražné blinkry, které třeba nástupnický model xc/xr 800 v základu nemá. Slabinou jsou přední světla, které svítí žalostně málo – lze vyřešit lepšími žárovkami nebo přídavnými světli.
Motorku sem vlastnil 2roky a byl sem s ní nad míru spokojen. Jelikož jsme začili čím dál víc jezdit enduro ve svém pravém slova smyslu byla otázka času kdy pujde Tigr z domu… Parametry pro výběr následnické motorky byla jasné přední kolo 21palců a kvalitní podvozek… Takže mám teď doma KTM 990 Adventure. ?
Celkově sem byl s motorkou nadmíru spokojen bezproblémový motor který funguje v celém pásmu otáček a umí být i pěkně ostrý a přitom krásně čitelný a nezákeřný. Moje další motorka možná bude Triumf Tiger XC 800 rok 2015a výš který má už nastavitelný podvozek od značky WP.
Můj tuning:
- na řidítka byla namontována dvojitá USB zásuvka s voltmetrem
- další standardní 12v zásuvka pod sedlo (Tigr má v serii malou 12v zásuvku co se dávala do škodovek na levé straně u motoru)
- řídítka přizvednuta o cca 3cm nástavci Keimoto výšky – lepší jízda ve stupačkách v terénu
- namontovány vyhřívané gripy s pětistupňovou regulací
- padací rám jehož funkce byla vyzkoušena hned na první zkušební jízdě
- originál blatník nahrazen blatníkem crosovým (original mě urvalo jarní bahno ,
- vzduchový filtr nahrazen otevřeným filtrem KN (cena skoro jak origo),
- výměna oleje v předních tlumičích nový repsol 10w – zlepšení tak 20%
- současně s výměnou oleje instalovány místo stávajících prachovek neopreny
- nainstalován ukazatel zařazeného stupně Starlane – funkčnost 80%
- nasazen deflektor plexy (při rychlejší jízdě k nezaplacení)
- držák nápojů na držák zadních stupaček

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marv84
Marv84 napsal 24.07.17 v 13:54 10b.

Super stroj ať dělá radost

radek89
radek89 napsal 16.07.17 v 10:24 7b.

Vypadá moc pěkně ještě dát pár cestovních doplňků a může vyrazit

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 13.07.17 v 23:35 10b.

Více komentářů



TOPlist