Je to nedávno co jsem svou motorovou milenku obšťastnil pravidelnou předsezonní údržbou. Během té, jsem uznal že je nejvyšší čas vyměnit i pneu a řetězovou sadu.
Běžně jsem používal řetězy D.I.D av sadě s přední a zadní rozetou Sunstar, ovšem letos jsem se rozhodl jít do České výroby, objednal jsem tedy řetěz ČZ v sadě s rozetami JT. Vše přes www.motoretezy.cz. Potěšilo mne že je sada ČZ cca o 500 levnější, a to všetně příplatkového řetězu ve zlaté barvě. Cena sady byla 3115kč, DID proti tomu 3600 kč. Je možné si připlatit i za kalenou rozetu, ovšem po pročtení několika diskuzních fór, jsem šel do "standardní" ocelové.
Ohledně zadní rozety jsem momentálně zahleděný do výrobce SuperSprox https://www.supersprox.com/ jejich výrobky vypadají nádherně, co se týká hodnocení tak prakticky bez negativ. Určitě bych ji tam ještě tuto sezonu vrzl, nejspíše se to smete spolu s laďákem.
Výměna sady proběhla jako vždy na pohodu, tentokrát jsem nejdříve povolil matku předního kolečka ještě předtím než jsem sundal řetěz, takže šlo vše opravdu jako po másle, utahovací momenty jsou jasně definovány v servisním manuálu, na šrouby dávám ještě Locttite.
Dalším bodem byly gumy, značku i typ jsem ponechal stejné jako minule, dvousměsové Bridgestone S21, gumy jsem objednal u firmy Megamax24 ve Slaném https://www.megamax24.cz/ cena sady (120/70/R17 a 180/55/R17) byla necelých 4800 kč, to je naprosto bombové. Penu byly opravdu nové, žádné skaldové krámy (výroba 36 a 47 týden 2018) tudíž absolutní spokojenost.
Ohledně gum jsem měl trochu strach z demontáže předního kola, krom opatření imbusu velikosti 24, mne více děsilo zda to za pomocí mé stojny bude vůbec možné. A ejkhle, opět byly obavy zvytečné. demontáž brzdičů je pochopitelně nezbytná, ovše blatník dolu nemusí a držák také sundání bez problému umožňuje. Sendání zadního kola, snad ani netřeba popisovat...
Ve chvíli kdy jsou kola dole, nové gumy připraveny k nasazení, ovšem přichází další otazník... Pneuservis který mi to přehodí.. naštěstí jsem měl opět kliku, zajel jsem do místního pneuservisu jen tak na blind, v první chvíli jsem se dozvěděl že ano, není problém ale nebude to hned, z čehož jsem nebyl nadšený, po pár slovech, že by to tedy mohlo být následující den dopoledne, což mne donutilo použít lehcce smutný výraz. Nakonec jsem měl gumy hotové na počkání! Občas prtostě stačí slušně poprosit, nechovat se jako ocas a celkově půspobit přátelsky. K mému překvapení mi navíc za přehození naúčtoval běžnou taxu, bez nějakého příplatku necelých 200 kč, jelikož mi opravdu udělal radost, nechal jsem mu 400, něco za něco ne?
Inu nasazení opět bez potíží, jen se zadním kolem jsem opět lamentoval, než jsem přišel na ten správný grif...
No, mrkněte na fotky, s tím zaltým řetězem to vypadá na oko hned lépe (a přidá to nejméně 10 kW )
-
Hotovo
-
Přední kolo dole
-
Nová pneu vpředu
-
Stará rozeta
-
Nová ještě teplá
-
Nová už na kole
-
Loctite na šroubech