renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZR 7 (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kali88
Vloženo 25.6.2017
Aktualizováno 16.1.2022
Zobrazeno 4 238x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Z mého pohledu je to klasický léty prověřený naháč, který nezklame svými jízdními vlastnostmi. Taky skvěle komunikuje s jezdcem a dává tím znát svoje možnosti a limity. Moje první dospělá motorka a jsem rád, že právě ZR-7.

Více fotografii

Motorka koupena od zachí (Slavkovice) - naprostá spokojenost a velmi příjemná spolupráce :)

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSX 750: Buď byla daleko nebo mimo mé finanční možnosti
Honda CB 750: Nenašel jsem žádnou ve stavu mě vyhovujícím

První dojmy - První dojmy: posez na motorce jako z článku z webu, klouzal jsem dopředu, bylo to však jen nezkušeností z větší motorky. Další dojem byl přehnaná hmotnost, ale nakonec jsem se s tím sžil, jelikož sám mám přes metrák. Takže manipulace poté v pohodě. Cukání plynu, vyřešeno po sto metrech při odjezdu po vlastní ose :) Taky krásně táhne odspodu a poslouchá jak chci a potřebuju. Brzdy zcela vyhovující i když mi přišlo že vadnou při přílišném používání ale to je asi obvyklý u většiny motorek. Chybějící 6ka mi ani tak nevadí ale někdy mám nutkání jí tam přihodit. Zvuk je perfektní a jízda pokaždé naprosto klidná. Navíc je podle mě motorka skvěle čitelná ve svém chování k jezdci co se týče zatáček a podvozku i tlumičů. Těší mě, že narozdíl od chopperu má nějaký prostor pod sedlem pro nutnou výbavu. Můj celkový dojem je 10 z 10.

Motorku bych doporučil pro - Doporučil bych ji všem co chtějí pohodovou motorku na cestování i občasné projetí se a čekají jistotu, spolehlivost a jistou dávku zábavy.

Doplňky na motorce - Plexištít, padáky, velký kufr, laděný výfuk

Recenze

Už od prvních metrů co jsem se na ní vydal domů do Brna od předchozího majitele jsem se usmíval a zářil nadšením. Kawa se chová naprosto skvěle, není záludná, řízení bezva. Hned jsem věděl, že i přes nedostatky a nutné investice to byla pro mě správná koupě. Nedržela moc na sytič při startu, ale po zahřátí už jsem to v dalších kilometrech neřešil. Taky pokaždé zvoní napínák rozvodového řetězu, ale poté odezněl takže jsem měl o jeden neklid méně. Největší starost jsem měl o sjetou přední pneumatiku a v každé zatáčce jsem si říkal kdypak tuhle nově získanou krásku, pošlu do škarpy.
Naštěstí mi moje ZR-7 vždy řekla kde jsou hranice náklonu a držení gumy. Takže se tomu dala jízda okamžitě přizpůsobit a i přesto jsem si užil další každý ujetý metr ubíhající do cile.
Pocit když víte co od motorky čekat je naprosto úžasný a navíc to očekávání jaká bude až vychytáte ty případné nynější mouchy. Musím přiznat, že při psaní této recenze se nechávám docela unést dojmy z mojí motorky, ale nikdo neříká, že to tak nemá být, snad,
Při jízdě domů se pak po celou dobu motorka chovala předvídavě a klidně. Jde s ní jet krokem a rejd je zcela vyhovující. Při projíždění městem mi akorát vadilo, že se na pětku, kterou tam jde nechat klidně i v 50 km/h i třeba i něco méně nedá zase rozjet. Mám na Kawě nejspíš o něco širší řidítka oproti originálu avšak tím líp se s ní manipuluje a všechny ovládací prvky jsou vždy dosažitelné a ovládání vcelku příjemné. Budíky krásně čitelné, kontrolky na panelu pod nimi při jasném slunci však už tolik ne. Nicméně vypínač blinkru jsem mačkal co chvíli a neutrál je na motorce cítit i bez rozsvícení indikátoru. Přední malý štítek nad světlem má snad nějakou pomocnou funkci ale nepoznal jsem ji stejně při rychlosti přesahující devadesátku, ale jako doplněk se mi líbí a stírat hmyz z toho je určitě snazší než ze záhybů světla a budíků. Dále musím ocenit ukazatel stavu paliva, který mi na obou přechozích motorkách chyběl. Měl jsem zato, že budu mít o starost méně, když jsem natankoval plnou a zaradoval se z ručičky ukazující zcela vpravo. Moje radost ale netrvala dlouho a nejspíš chybou plováku nebo zkrátka věci která uvnitř nádrže má tohle mít na starost jsem byl na nule a musel jsem se zasmát. No není to nic, z čeho bych dělal tragedii, nejezdím na rezervu a tenhle stroj z toho co jsem měl o něm přečteno si bere v klidu nějakých pět litrů a já jí rozhodně zatím nevytáčel do červené a nešlapal jí na krk, takže jsem to vzal s klidem. Po dojetí do cíle jsem jí prozatím schoval do garáže, zběžně jsem si ji prohlédl a nenašel jsem žádnou další chybu, alespoň vizuální.
Při prvním seznámení s motorkou mě majitel stejně řekl, co vše je nutné či doporučené vyměnit a ukázal mi drobné kosmetické vady, které mi vůbec nevadí.
Uvažoval jsem taky o sundání velkého kufru jež byl motorky součástí, ale záhy jsem se při cestě na jih čech přesvědčil o jeho praktičnosti a nechám ho na motorce. Po nutném dolití trochy oleje jsem se vydal o týden později na cestu na chalupu, kde motorku budu mít po většinu času jelikož Brně jí nemám moc kam dát, tak aby nebyla v domě překážkou a dát si jí jako ozdobu doprostřed pokoje by se mi možná zamlouvalo nebýt několika desítek schodů do druhého patra :)
Tak tedy při jízdě z Brna mimo dálnici a myšlence další přes sto kilometrů dlouhé cesty jsem znovu s úsměvem a nadšením ukrajoval kilometry a užíval jsem si poslušnost v rámci mezí přední gumy svojí motorky.
Cesta uběhla rychle a bez problémů, z dosavadních najetých 45+ tisíc kilomtetrů téhle motorky jsem si vrásky nedělal, když všude píšou o motoru jako o držáku, použitém už v předchozím modelu Zephyr. Chod je kultivovaný a táhne už odspodu a krásně plynule. Sedí se na ní i při dlouhé cestě pohodlně a posez jsem mezitím vychytal správně, ale vysednout a dát pauzu je i tak občas potřeba.
Nechal jsem poté přední gumu vyměnit a mezitím jsem byl na motosrazu v obci (Studená) jen kousek vedle kde ZRko nyní stojí v nečinnosti. O další týden později jsem jí byl už více odskoušet a i přes ještě stále nevychytané chyby a pár věcí nutných k vyladění mě nadchla ještě víc. Drží v zatáčkách bezvadně a nebýt šírky motoru a ochraného rámu po stranách tak jí snad brousím naležato, nikdy neustřelí a nezavlnila se ani při rychlé jízdě. Musím však potvrdit fakt, že kolem rychlosti 120 a více začne řízení nepříjemně vibrovat, ale stejně mi stačí jet méně nebo to naopak v jistých místech osolit ještě víc a tím problém eliminovat. Z motorky i přes papírový výkon 56 kW mám i tak pocit, že by mohla zrychlovat donekonečna nebýt omzení v otáčkoměru a rychloměru.
Těším se až svoji modrou krásku dám úplně do pucu a budu se kochat z dalšich najetých kilometrů, kterých mám dosud necelých 500.
Pokud jste došli až sem máte můj obdiv. Už dlouho jsem chtěl napsat článek o svojí další motorce a konečně to už šlo.
Těší mě se podělit o dojmy z ostatními zde z této velké skupiny lidí a celé rodiny těch co propadli jízdě v jedné stopě :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
USELIKS
USELIKS napsal 19.09.23 v 10:16 10b.

HAPO
HAPO napsal 27.07.23 v 22:15

Parádní univerzální a jistě i spolehlivý strojek!

sladour21
sladour21 napsal 13.03.22 v 10:10 10b.

Moc dobrá mašina, ať slouží

Tempo_veloce
Tempo_veloce napsal 01.07.20 v 21:42 10b.

lépe bych to nenapsal a vše sedí

elvis78
elvis78 napsal 24.05.18 v 14:29 10b.

je to klasika s naštěstí ještě kulatým světlem

Více komentářů



TOPlist