renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-125 (2016)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Lukino_256
Vloženo 10.6.2017
Aktualizováno 30.3.2023
Zobrazeno 3 421x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Kapesní raketa pro šestnáctileté motorkáře

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:KIS plus (Litoměřice-Město) - Maximální ochota

Výška jezdce: 169 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM Duke 125: vystrčený display, jeden už ve škole byl
Honda CBR 125R: má jí každej, není to naháč

První dojmy - Je to moje první motorka, předchozí zkušenosti jen z autoškoly na Hondě CBF. Oproti ní působí MTéčko daleko robustněji, má o 300% lepší zvuk a o 1000% líp vypadá.

Motorku bych doporučil pro - Že by pro šestnáctileté kluky a holky? Jen tipuji :)

Doplňky na motorce - držák na mobil

Recenze

S motorkou jsem během prvních dvou týdnů najezdil přes tisíc kilometrů, a tak je čas na nějakou tu úvodní recenzi.

DESIGN
Co se týče jízdy, design jí asi moc neovlivní. Ale pro mě byl kritériem číslo jedna. Rozhodoval jsem se mezi ročníkem 2016 a 2017 a ten starší zvítězil kvůli barevné kombinaci. Modrá litá kola ve tvaru Y v kombinaci s "karbonovými" doplňky a matně šedivou nádrží je prostě pecka. Moc se mi také líbí přední LEDky a mohutný výfuk. Ať si říká kdo chce, co chce, u mě jezdí motorka i na design.

POSEZ A PŘÍSTROJOVKA
Ačkoli bylo MTéčko během prvních 500km v přísném zájezdu do šesti tisíc otáček, zvládl jsem na jeden zátah ujet 150km bez žádných problémů. Pohodlí posezu hodnotím kladně, ačkoli jsem velmi atypické postavy (169cm, 52kg) a sedačka je úplně skvělá. I s mými centimetry na zem víceméně dosáhnu, nicméně při manipulaci na místě už špičky prostě nestačí. V testu tady na webu byla velmi kladně hodnocena přístrojovka a já nemůžu jinak, než souhlasit. Je krásně čitelná s velmi pěknou grafikou a jednoduchým menu, nicméně zážitek z létající ručičky otáčkoměru nezprostředkuje, protože je kompletně digitální a otáčkoměr je sloupcový.

JÍZDA A MOTOR
Jakožto začátečník asi nevytvořím v této sekci objektivní recenzi, ale aspoň můžu zprostředkovat nějaké dojmy. Tlumení nerovností mi přijde v pořádku a do řídítek se žádné kopance nedostávají. Brzdný účinek je, myslím, dobrý, podle mě se ale nejedná o žádné žiletky. Vůbec to ale nevadí, protože motorka brzdí celkem dost motorem. Motor byl během prvních 500km, jak už jsem psal, v přísném zájezdu, nicméně i tak jsem provoz nebrzdil a šest tisíc na šestku odpovídá pro okolní provoz bezpečné devadesátce. Po 500km jsem už mohl objevit potenciál, který byl skrytý nad šesti tisíci, kde je cítit gradace jak výkonu, tak i zvuku. Cestovní rychlost 110km/h lze udržet všude a motor má ještě rezervu.

SPOTŘEBA
Zvláštní kapitolku jsem musel vyčlenit spotřebě, neboť ta je naprosto dokonalá. V první pětistovce 1,6L a nyní 1,7-1,8L. Zkrátka dokonalost. Na jednu nádrž ujedu hravě 500km a nevím o žádné motorce, která by měla takovou spotřebu.

OSTATNÍ
Úložný prostor pod sedačkou není nějak slavný, ale lékárnička a nářadí se vešlo. Svezl jsem se krátce i jako spolujezdec a nic moc. Sedačka je opravdu malá a poměrně vysoko.

AKTUALIZACE 1.10.2017
Pomalu se blíží konec sezóny, a tak by nebylo od věci shrnout první rok našeho vzájemného soužití. Aktuálně najeto 4850km, spotřebu nuluji každých tisíc kilometrů a v průměru jsem se nikdy nedostal přes 2,0L, což je prostě bomba. Když jsem psal, jak motor nad 6tis. ožije, netušil jsem, co se skrývá dál. Teď už pod 6tis. jen ve městě a při ustálené jízdě po rovince. Chce to pořád řadit a šestku na klikatých okreskách ani nepotřebuju. Musím změnit můj verdikt o brzdách, po dvou krizovkách jim plně důvěřuji a ABS mi určitě nechybí. Nemohl jsem také odolat povinnosti každého člověka, co má dvácu, takže maximálka 127km/h :). Sezónu hodnotím velmi kladně a díky motorce dostaly prázdniny nový rozměr. Takže příští rok zase ahoj.

AKTUALIZACE 5.9.2018
Jak jsem slíbil, po roce se zase ozývám. Najeto 9900km, ale sezóna ještě nekončí. Za sebou mám první pořádný výlet - čtyřdenní Šumava, najeto 850km. Psal jsem o vcelku pohodlném posezu, to bych chtěl trochu upřesnit. Ano, sedí se pohodlně, ale cesťák to prostě není. 200km na den v pohodě, ale doporučuji za jízdy přestávku. Jinak vše ostatní, co jsem napsal platí, dokonce i spotřeba - nejvyšší průměrná za jeden den na Šumavě 2,1L. Uvidím, jestli se příští rok touto dobou znovu ozvu, možná totiž přijde výměna :)

AKTUALIZACE 26.8.2019
Hlásím se opět po roce. Letošní sezóna byla pro mě celkem nepředvídatelná kvůli odkládané výměně motorky, takže najeto jen 12407km. Proč to píšu takhle přesně? Protože dnes jsem si domů přivezl motorku novou, konečně! Zdálo se mi, že výkonové možnosti motorky již využívám naplno, a tak jsem udělal krok dál. O mé nové motorce více info v samostatné recenzi.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cong156
cong156 napsal 05.09.18 v 19:13

hezké čtení.

nyqi
nyqi napsal 14.06.17 v 03:22 10b.

Moc pěkné. Kéž bych taky měl v 16-ti na takovou mašinu Tehdy mi musela stačit Jawa Dandy 125. Ale i s ní se dalo užít srandy kopec.

cebeer
cebeer napsal 12.06.17 v 14:24 10b.

Dobře napsáno, krásná motorka. Hodně štěstí na cestách.

greydog
greydog napsal 11.06.17 v 07:55 10b.

Také byla ve výběru,ale nakonec vyhrála KTM.
Přeji hodně šťastných kilometrů.

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 10.06.17 v 17:25 10b.

Více komentářů



TOPlist