renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda CB 250 (1991)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pav7
Vloženo 5.6.2017
Aktualizováno 18.5.2019
Zobrazeno 3 482x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Tomu, kdo jezdil na Jawě 350 kývačce přijde svezení hodně povědomý - nízká, lehká, živá motorka, výkon prakticky stejný - 16-18 k. Čtyřtaktní řadový dvouválec s jedním karbecem.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GS 500E: Koupil jsem Suzuki a zase prodal - nikde mě nenechala, ale věčně nějaké drobné problémy -

První dojmy - Doporučuju pro jezdce nižších postav - já mám 176 cm a připadla mě až příliš nízká.Na druhou stranu, kvůli malé výšce a váze je skvěle ovladatelná a při manipulaci na místě nespadne. Sedadlo je úzké a nepohodlné - na delší , třeba vícedenní cestu docela peklo - a to jsem si myslel, že mou prdel otuženou z kola jen tak něco nerozhodí..

Motorku bych doporučil pro - lidé nižší postavy - pod 180 cm. Je třeba počítat s tím že to má cca 18 k výkon - takže ideální na ježdění do práce, na výlety - nouzově se dá krátkodobě použít na dálnici, protože má na rozdíl od stopětadvacítek dost výkonu na předjetí kamionu...ale celkově je to na dálnici slabota..

Doplňky na motorce - Honda CB 250 Nighthawk -nosič s kufrem,hlavní stojan
Honda CB 250 Two Fifty - hlavní stojan, nerezové padací rámy a držáky kufrů původně vyrobené pro Policii ČR

Recenze

První motorka co jsem měl - po obligátní Jawě 350 jako každý - byla Honda CA 125 Rebel. Úžasná motorka, malinký čopřík,řadový dvouválec 125 cm, jenže byla tak pro výšku 160 cm. Já při mé průměrné výšce jsem byl na ní nesnesitelně zkroucený..takže jsem když jsem se přes Suzuki GS 500 a Hondu CB 750 dostal k bývalé policejní Hondě CB 250 Two Fifty z r.2000, a všiml jsem si že má stejný, senzačně spolehlivý a dokonale technicky řešený motor jako Rebel, bylo rozhodnuto.Před rokem jsem pak měl možnost koupit Hondu CB 250 Nighthawk z roku 1991, prakticky stejnou motorku s drátěnými koly a bubnovými brzdami, a původním lakem, vzal jsem ji taky..dalo půl roku práce. a ještě jednou takové náklady jako byly pořizovací kvůli tomu, že prakticky nepoužitá motorka strávila dvacet let v nějaké vlhké kůlně a byla hrozně orezlá, zaoxidovaná, se všemi gumovými věcmi zteřelými..Takže teď polykám svoje první míle (předchozí majitel z Anglie s ní před uložením do kůlny najel jen nějakých 6000 mil). Dokonale spolehlivý stroj se spotřebou do 3 l,maximální rychlostí cca 120-130 km/h. Dokoupen nosič s kufrem a hlavní stojan. Díky nízké váze a skvělé akceleraci dokáže při rozdráždění na okreskách držet krok s kamarádovou šestistovkou Suzuki Banditem, jasně navrch má Honda , jakmile sjedeme ze silnice a v terénu je poznat rozdíl mezi 200 a 130 kily..Brzdy jsou bubnové vpředu i vzadu, při renovaci byly vyměněny brzdové čelisti za nové a brzdí to podle mě stejně dobře jako kotoučovky - ale opět, váha na ubrždění je nula nula nic, není to žádný vagón. Servis - za prvé, je to Honda, takže vše je z kvalitního materiálu. Za druhé - je to jednoduchá, až primitivní Honda bez všech zbytečných částí a elektroniky, přitom dokonale a inteligentně navržená s důrazem na vynechání všech potenciálně poruchových částí, takže jako strojař řadový dvouválec Honda 250 Highthawk/Rebel hodnotím jako druhý nejspolehlivější motor co kdy Honda vyrobila..(druhý po bezúdržbové Hondě CG 125, na které jezdí celá Asie)



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 05.03.21 v 12:51 10b.

super mašinka

Rollinman
Rollinman napsal 30.06.18 v 23:14 10b.

Ahoj nedavno jsem tuhle masinku koupil byla puvodne policejni ale bohuzel bez ramu a bez kufru. Kde jsi ten policejni ram s kufry sehnal?

AlešT.
AlešT. napsal 18.09.17 v 16:32 10b.

Vypadá skoro stejně, jako moje Jawa 250 Travel
Dát do Jawy 350 tento skvělý, jednoduchý, klasický motor z Hondy nebylo myšlenkou novou, bohužel realizovat se ji podařilo v Jawě zástavbu kopie příliš pozdě na to, aby stihla zaznamenat větší prodejní úspěchy.
A nebo právě proto?
Každopádně jízdu si vždycky velmi užívám.
Nemáš cestu někdy směr Hradec Králové? Rád bych motorky porovnal naživo.

pajapaja
pajapaja napsal 10.06.17 v 17:24 8b.

nesmrtelná klasika

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 05.06.17 v 21:58 10b.

Více komentářů



TOPlist