Motorka splňuje v podstatě vše, co od motorky momentálně chci. V rámci Cendur je to lehká motorka. Je perfektně ovladatelná jak na silnici tak v terénu. Výkon pro jednoho stačí - nepotřebuji s ní závodit. Praktická na objetí zeměkoule jak po asfaltu tak
Motorka koupena od Gamba (Rájec) - Slušné jednání, férová cena.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Stromek jede nádherně (jede stejně pěkně jako TDM, jen je ovladatelnější). Ale chtěl jsem začít jezdit v \"terénu\" a Alp mi výkonově stačí, takže vyhrála touha naučit se něco mimo silnice. Pokud bych chtěl jezdit čistě asfalt, volil bych stromek.
První dojmy - První jízda? Měl jsem radost, že z ní dosáhnu oběma nohama na zem (173cm - a první polovina šlapek). Nevím proč jsem nemohl trefit neutrál, ale druhá zkušební jízda ukázala že jsem jen idiot. Ovladatelná, lehká, ochrana proti větru super, výbava skoro dokonalá, instantní radost z jízdy už při blbým kličkování mezi kanály.
Motorku bych doporučil pro - Každý, kdo uvažuje nad opravdu univerzální motorkou, a nepotřebuje ždímat koníky z motoru.
Doplňky na motorce - Centrál, padáky RD (na některých fotkách ještě padáky Givi), Vyšší plexi + deflektor, vyhřívané rukojeti, kryty páček, nosiče kufrů, zásuvka. V garáži se mi válí progresivní pružiny. Plánuji ještě horní kufr a časem boční hliníkáče, plech pod motor a kameru.
Recenze
Proč jsem si vybral tento stroj?
Protože jsem chtěl začít jezdit v terénu a proto jsem chtěl relativně lehkou a spolehlivou motorku s dobrou ovladatelností za každé situace.
Mám najeto na motorkách cca 30tis. a z toho 8tis na TDM. Pokud tedy TA srovnám s TDM:
Výkon a rychlost. Tady to asi moc nemá smysl srovnávat. Byl jsem s TDM i na okruhu a byl to pro mě čistý, destilovaný pocit že žiju. Větší výkon by byl PRO MĚ už moc velký a neužíval bych si to. Výkon TA bude stačit, pokud nechcete na motorce opravdu blbnout (kromě blbnutí mimo asfalt ;o) ). Pokud chcete jezdit ve dvou určitě také to půjde, je to jen o tom jakým stylem chcete na motorce jezdit.
Ovladatelnost. Tady vyhrává TA. TDM byla pocitově těžká a hůř se mi řídila.
Praktičnost: Tady to bude srovnatelné. Na obě jsem vždy naložil co jsem potřeboval. Prostor pod sedlem dostačující na povinnou výbavu a nářadí.
Spolehlivost a servis: TDM jezdilo bez závad, měnil jsem jen nějaký spotřebák. U TA je to zatím stejné. Na motorce se pokouším si dělat servis sám. Rád bych v deníku popisoval a fotil jednotlivé servisní úkony tak, aby každý pochopil, že se není čeho bát. Když už to zvládne i taková lama jako jsem já. ;o)
Spotřeba. Zatím se mi to motá lehce přes 5l. TDM si vzalo průměrně 5,5l ale to jsem jezdil hodně na pohodu. Spíš na kochačku.
Nedávno jsem si otestoval jízdu v terénu pod vedením instruktora. Zjistil jsem že spíš narážím na limity vlastního těla, než na limity motorky. To mi ovšem nezabrání vyměnit přední pružiny za progresivní a pokračovat v teréních úpravách a výletech.
Na motorce mě baví se toulat. A třeba i bez ohledu na původní cíl projížďky a stroj. Můžu si zajet během dvou dnů na Ukrajinu na nákup vodky a můžu si zajet na otočku smočit se v polským moři (oboje na Jawce). Těším se kam mě vítr zavane na TA. Věřím, že to pro mě bude ideální parťák na toulkách po Evropě.
Zdareec takže s TDM ka na Hondu jooo ať ti sloužííí
já ji už také nemám a místo ní je TDM 900
čau Mira
Very good
TA je dobrá volba - z 5 let najeto 35000 km po EU bez potíží!
Ty špalky rozhodně kup - E09 od Mitasu krásně drží i na mokrém asfaltu, nebo E07, to je ovšem horší alternativa.
Rocker78: Díky za tipy. Budu se jich držet. Snad jen s vyjímkou těch špalků. Doufám, že na šotolinky, polní a lesní cesty bude stačit to co mám. Jinam se pouštět nebudu.