renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 690 SMC R (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník atilla3778
Vloženo 22.4.2017
Aktualizováno 28.12.2020
Zobrazeno 5 296x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


„S velkou silou přichází velká zodpovědnost“ – Spiderman

SMC velkou sílu nemá, takže na zodpovědnost s*át a pořád „full enchilada“, jak říká Salomondrin.

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - O SMC bylo popsáno hodně, tak přihodím jen své zkušenosti po první sezóně (cca 5000 km). Kdyby se vám nechtělo číst celý výlev, tak tohle by mohlo být shrnutí. SMC jsem chtěl od 3/5/2008, kdy jsem se na ní svezl při KTM dni v Sosnové, koupil si ho po 2750 dnech a pořád jsem z něj maximálně nadšený. Vrací mě do dob blbnutí na Simsonu, jankování kde se dalo, beze strachu že se při pádu něco rozbije.

Recenze

EDIT po 4 sezonách a cca 20 000 km.

SMC zůstávám i po těch letech velká láska. Jestli existuje něco jako nejlepší motorka na silnici, tak tohle je ona.

Za ty roky jsem ji vyzkoušel ve všemožných podmínkách, snad jen s výjimkou jízdy v dunách a skoku padákem. Nechci se znovu rozplývat, tak začnu od problémů. Budiž tedy rovnováha ve vesmíru zachována.

Nejčastější závadou byl uklepaný kabel u senzoru teploty vzduchu. Stalo se mi to celkem 3x, než jsem na moto namontoval EVO 2 kit a umístil senzor jinam. Motorku to nezastaví. Jen se rozsvítí kontrolka na budíkách a je znát, že nejede úplně stopro.

Po sezoně na malých okruzích s Motoriders mi praskl plastový korpus Powerparts sedačky. To bylo nepříjemnější než senzor. Moc nezbývalo, abych v poslední zatáčce před cílovkou v Písku vystoupil. Mám origo sedačku, ale protože jsem lenoch, vyřešily to “drc pásky”. O 4 racing dny a 1500 km déle to pořád drží ;)

Další problém mi přinesla moje blbost. Jinak se to říct nedá. Dobře - možná bych to zjemnil na naivitu. Poslední dobou mě ty černý věci na kolech naprosto fascinujou svými výkony. Silnice, okruh, teplo, zima a na všechno jedna guma. Prostě jsem věřil, že Pirelli Rosso 3 můžu používat vesele na okruhu a na silnici s menším přimhouřením oka. Teda hlavně na okruhu. Jde to, ale s páskou na očích. Na občasný svezení to není problém. Jednoduše nestíhá rychlý tempo. Rosso Corsa 2 který jsem pak nazul, jsou o cca 2 vteřiny na kolo rychlejší na malým okruhu.

K EVO 2 - protože jsem netušil, že ulítnu s koupí FS, tak jsem do moto vrazil prachy za vačku a filtr. Přemapoval jsem si to sám. Výfuk jsem měl, jen jsem ho vyměnil za Leo Vince, protože Akrap se rozpadl. Moto má naprosto jiný průběh výkonu - všechno je nahoře. Hodně to připomíná 450, jen je tam toho víc. Hůř se mi jezdí po zadním kole, protože na 6000 otáček je nástup výkonu opravdu ostrý. Spotřeba stoupla o cca litr na 100. Nejsem si jistý, jestli napsat, že to za ty prachy stojí. Když jsem tam byl, tak jsem preventivně vyměnil ventilový vahadla.

---

Motorku jsem koupil jako „dobře jetou“. Prodával mi ji pán mého věku, který na ni střídal SM a enduro kola, dával ji čočku při výletech na Balkán, na trati a bylo to na ní vidět. Na druhou stranu i bylo znát, že se staral. Na moto bylo vše, co bych si pořídil také, takže i v tomto směru ideál. V garáži na mě pak čekala dalších 5 měsíců do první vyjížďky, což už zas takový ideál nebyl.

Už při testovací jízdě při koupi mě udivilo ucukané vstřikování v nízkých otáčkách a to i přes namontovaný Akrapovič a nahranou mapu. Nasával jsem přes zimu informace o mapování ECU, objednal kabel a byl připravený se do toho na jaře pustit. Zkoušel jsem několik nastavení, celkově je to lepší a zbytek připisuju charakteristice jednoválce. Překvapuje mě, jak velkou roli hraje 15-ti minutový „autosetup“, kdy jen studenou moto nastartuješ, necháš být a ona si doladí nastavení. Nechápu, jak stupidní elektronika v ní je, protože při velkých výkyvech teplot stojí za to, nechat ji takhle déle ohřát. Jo, je to velký buchar a nový ducky, jsou taky v nízkých otáčkách hrubý, ale v dnešní době kompjůtrů… u Duc je to zas o ekokurvítkách. Pro info – KN filtr, airbox jsem nechal, SAS vypnutý (zůstal namontovaný) a O2 senzor zapnutý, db killer ano.







Dál k motoru – ano, je pravda, že má rád olej. A dost. Když se motá (to je skoro furt), tak se 2 – 3 dcl na 1000 km ztratí. Proto má asi KTM servisní interval 10000 km. Za tu dobu ho při té spotřebě vyměníš několikrát. Geniální. Na výměny oleje jsem ujetej, takže dávám co 3000 km nový. Aby rovnováha ve vesmíru zůstala zachována, tak spotřeba mi doslova vyrazila dech. Při courání s kolegou na jih Čech klidně i pod 5 litrů (?!), normálně jezdím kolem 6, při ostřejší jízdě a na trati 8. Nádrž stačí na 200 km lítání a to si stejně potřebuješ odpočinout, protože povětšinou letíš a za ty 2-3 hodiny si musíš dát pauzu.







Tím se dostáváme k ergonomii – původní majitel ji vybavil příplatkovým „powerparts“ sedlem a to má vážně „power“ na to, tě začít rozřezávat po cca 200 km od rozkroku nahoru. V kožený kombinéze je to o něco lepší, ale žádná sláva. Jo jo, vím - je to SM přece. Svatá prostato! Výdrži v sedle nakonec přispívají zvýšená řídítka, protože když jde do tuhýho/do měkkýho, tak se krásně jede ve stupačkách. Maximum jsem dal 550 km v jeden den. A to pak nepomáhá ani perfektní pérování, které mám nastavené spíš „na pohodu“ – na středočeské tankodromy. Tak akorát je maximálně 352 km za den ;).

Tlumiče si poradí se skoky a to nejen na přejezdech, ale i na motokrosový trati. Tam se vzhledem k váze motorky, silničnímu obutí (enduro kola jsem za celý rok nenazul) a dávkování výkonu jedná o dvojitou dávku adrenalinu. Jezdím jedno nastavení na silnici i na trati a „mechanická přilnavost“ (ať tím kluci v MH nazývají cokoli) je výtečná. SMC je hodně „komunikativní“ – oproti supersportu dostáváš o 117% víc podnětů a i to celkem unaví. Teda aspoň já to neumím zdárně filtrovat.







Měl jsem možnost zatím vyzkoušet tři druhy pneu:
- Michelin PilotPower 3 – na rozježdení po pořízení dobrý, ale zadek nestíhá velmi rychlou jízdu. Předek byl fajn. Neoskákal se a přežil i další zadek. Na mokru výborný. Dojezdil jsem ho už dost špičatej. Připisoval bych to možnosti jezdit s touhle motorkou bezpečně na brzdách do zatáčky + tam nalítáváš o něco rychleji než normálně.
- Dunlop SportSmart2 – pořádná bambule. Jednalo se o 160/60, ale reálná šířka byla 177 mm. Orval jsem jí o řetěz. Fungovala skvěle. Na mokru krásně čitelná. Dunlop mám rád. 6 hodin na trati + 3000 km a bylo po ní. Nakonec jsem s ní, jak malej kluk, maloval čáry po silnici – o tomhle je SMC. Kraviny, skopičiny, punk.
- Bridgestone S21 – moc jsem s nima nenajezdil – vypadá to zatím na ideální kombinaci výše uvedených.







Co zajímá každýho – na záda jde plynem na 2 a vyspojkovat na 3. Bokem do zatáčky s přibývající rychlostí taky umí sama – tady je přede mnou celá univerzita druhýho a třetího věku, abych se to pořádně naučil. Přesto je to fajn se lehce sklouznout. Srovnávám nesrovnatelné, ale lehkonohé krosce (YZ125) mám i v rozbitým terénu lepší pocit kontroly nad zadním kolem. Nemůžu si vynachválit bytelnou páku zadní brzdy, kterou nahradil za originál blátivou původní majitel. Stoppie se uspokojivě nenaučím, ale motorkou to nebude. Montáž radiální přední pumpy neplánuju – takhle je to čitelné, nekousavé, naprosto vyhovující.
Mám rád velký zadky, takže mě opticky nedráždí ani bachratá nádrž pod sedlem. Jak jsem psal, SMC mělo ledacos za sebou a ačkoli tuhle patinu mám rád, chtěl jsem si udělat svoje jizvy a škrábance. Koupil jsem černé plasty a nakreslil si polepy ala Porsche Gulf (historie se opakuje – viz. moje 929). S výrobou mi pomohl pan Míl z rmracing.cz. Teď je to ono.







Pár drobností na závěr – na úzký silnici je lepší otáčet se smykem, protože rejd stojí za prd a to i přesto, že mám uražený doraz, což je taky slabý místo, který pánové v oranžovým poddimenzovali. Bohužel mi brejle naráží na výztuhy chladičů. Co už. Na to to nejezdí. Víčko nadrže se špatně otevírá, drží se kolem něj bordel, který pak padá do nádrže. S tím asi souvisí selhávající benzínová pumpa – zatím mám originál. Uchycení nádrže při enduro ježdění nevydrží – pořešeno pevnostními šrouby v kitu od RallyRaid panem majitelem. Přidal ještě bytelný šusplech pod motor od Flatland Racing – tuhle firmu z USA doporučuju. Měl jsem od nich na CRF naprosto nezničitelný výztuhy chladičů, který zvládly neuvěřitelný věci. Já doplnil sklapovací zrcátka, slidery na osy kol od ktm, prachovky na přední vidlice (zatím v šuplíku).
To je asi všechno





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Thorsteinar
Thorsteinar napsal 23.03.20 v 10:43 10b.

Pekne popsano

NiLu
NiLu napsal 14.09.19 v 20:37 10b.

Moc pěkný kousek, moc se jich tu nevidí.

Tomast
Tomast napsal 23.10.17 v 07:54 10b.

Pěkný
pokud bych mohl poprosit o radu s naladěním mapy.
Mám Husqvarnu 701, ale to je stejný.
Díky Tomáš

K660S
K660S napsal 29.04.17 v 13:44 10b.

Dudes
Dudes napsal 27.04.17 v 13:03

.

Více komentářů



TOPlist