motopark_brezen



PROFIL MOTORKY

Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PeteS
Vloženo 7.4.2017
Aktualizováno 21.5.2018
Zobrazeno 2282x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Vždycky jsem chtěl vzduchcem chlazenej V-twin a DragStar 1100 byla jednoznačná volba.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:KH MOTO (Kutná Hora)

První dojmy - Po koupi jsem si jí vezl 100Km domů. Skamarádili jsme se na první dobrou. Jel jsem sice hned po dálnici a není to to "pravý ořechový". Lépe jí sedí ty klasický okresky. Tam jsem jsem se cítil ve svým živlu :).

Motorku bych doporučil pro - Už jsem vyblbnutej z jinech motorek a rychlá jízda mě neláká, ideální rychlost je 80-110Km/h. Takže doporučím pro kochálisty.

Doplňky na motorce - Tak vyhřívané hefty jsou prima věc, plexi, přídavná dálková světla, kožené brašny (ještě musím vymyslet, jak je zabezpečit proti nenechavcům), rolka. Jelikož jsem se trochu nudil a měl jsem doma kus hověziny, tak sem si ještě vyrobil chlasták.
21.5.2018
Tak jsem přes zimu vymýšlel zase nějaké blbosti. Napsal jsem Ježíškovi o kryt kardanu a při té příležitosti jsem si nechal, (podle vlastních návrhů) vyřezat z nerezu na laseru ještě kryt regulátoru (je místo klaksonu), logo na kryt vzduchového filtru a nový kryt karburátoru (podsvícený). Dále nový voltmetr a ještě jsem přemýšlel o odlučovači oleje (který je na rámu vlevo). Fotky jsou přidány do galerie.

Recenze

Zatím jsme toho spolu nenajeli, tak 500km. Nějaký ten kochací výlet po okolí s kamarády a drobnější popojížďky.
Přes zimu jsem si naplánoval takové ty servisní práce a podrobnější kontrolu. Přeci jenom není to žádná lolitka a už má něco najeto. Sice na tachometru necelých 22tis km, ale tomu se u dovezený mašiny nedá zase tolik věřit.
Jeden ze zásadnějších problémů jsem objevil celkem brzy.
Zjistil jsem, že mi stále prolíná palivový kohout a to pravděpodobně bylo asi delší dobu, protože již byl poškozenej lak na nádrži. Takže vypustit nádrž, vyndat kohout (na něm jedno sítko chybělo a druhé bylo prasklé - takže vyrobit obě nové) sehnat nové těsnění a opravit lak na nádrži. Dopadlo to dobře, už těsní jak fík .
Jelikož nejsem žádnej drobeček 172/92 a batůžek taky něco váží tak při přejíždění retardérů jsem si musel dávat velkej pozor abych neškrtal.
Centrální tlumič jsem sice nastavil na maximum, ale pořád to nebylo ono. Takže první na řadu přišla výměna pružiny za silnější 890 liberní.
Jelikož parkuji asi 15km od místa bydliště, tak všechny práce na mašině u mě probíhají pouze o víkendech.
Přes zimu jsem si naplánoval výměnu již zmíněné pružiny tlumiče a při té příležitosti kompletní vyčištění a promazání přepákování tlumiče, zadní kyvky, převodu kardanu spolu s výměnou oleje. Bylo zpuchřelé i to těsnící gufero na krycí hřídeli u hrušky, tak jsem ho taky vyměnil.
Výměna brzdové kapaliny, a oleje v motoru.
A když už jsem to měl takhle krásně rozebraný, tak jsem rovnou vyndal to (asi litinové) výfukové koleno, které je u zadního válce (bylo bez povrchové úpravy a už začínalo korodovat ). Po nasátí informací od zdejších kolegů jedné stopy, jsem zvolil povrchovou úpravu šopování hliníkem. Dopadlo to na jedničku.
Ještě mě čeká výměna oleje v předních tlumičích (gufera jsou OK ty měnit nebudu), nevím kdy naposled - jestli vůbec byl měněný.
Kontrola a ev. seřízení ventilů s následnou synchronizací bude před sezónou také nutnost.
Při preventivní kontrole a promazávání bowdenů jsem narazil na jednu nepříjemnost a to roztřepené tlačné lanko plynu přímo v domečku u heftu. Celé bowdeny jsem nekupoval, ale sehnal si pouze lanka (15kč/ks) a vyrobil si nové koncovky. (Nedělalo mi to žádný problém, páč jsem odkojený motorkama ČS výroby a ve volných chvílích ještě renovuji Jawu 250/323).
Co mě taky docela štvalo, byla vůle na řadicí kolíbce. Jelikož mám šikovného kamaráda, tak ten mi udělal opravu - novej čep a přestružení otvoru v páce.
Krycí hliníkový domeček přepínačů světel již také nebyl v nejlepší kondici (oxidace) tak jsem provedl malou repasi (rozleštil a přelakoval).
Ještě zbývaly zkontrolovat dvě nejzásadnější věci a to volnoběžka a výstupní hřídel z motoru na kardan. Jediné co jsem u hřídele zjistil je to, že s maticí pravděpodobně nikdo nemanipuloval a že je původní.
No a volnoběžka ? Ta mě asi bude v budoucnu čekat: Je také původní, při zhasínání nastartovaného motoru je i slyšet kovové klepnutí. A při kontrole startéru jsem zjistil, že je částečně přetočený. Takže jsem ještě provedl drobnou repasi startéru (výměna O kroužků, vyčištění, srovnání držáku uhlíku a výměna nových šroubů za nerezové).
Nechci, aby to celé co jsem napsal vyznělo, jako že jsem nedělal nic jiného než jen opravoval závady, ale byla zima a já se jen připravoval na sezónu, udělal základní servis a opravil drobnosti, které se mohou u jakéhokoli 15-ti letého stroje vyskytnout.
Doufám, že mi Dračena vydrží a nikde mě nenechá .
Každopádně už se těším až vyjedu s přáteli na nějakou tu kochačku.
Veškeré opravy a servis jsem dělal na základě pročítání tohoto fóra a zkušeností motorkářů, kteří byli ochotni se podělit s ostatními.

Díky !

P.S. fotky z oprav samozřejmě mám a vložím je sem jakmile budu mít více času. Akorát jsem ještě neudělal pořádný (umělecký ) )fotky Dračeny. To ale v brzké době napravím.

21.5.2018
Tak po delší době přidám pár drobností. V loňském roce jsem měl jednu docela nepříjemnou závadu. Začaly mě praskat žárovky a zjistil jsem, že to má na svědomí regulátor napětí, který je tady dost nešťastně umístěný (dole pod krytem a výfukem na pravé straně, takže ani nemá možnost pořádného chlazení). Narychlo jsem si objednat jiný (ze zdejší inzerce), vyměnil ho a bylo všechno OK. Nicméně po ujetí cca. 500 km (při návratu ze srazu DSL) mi to znova začalo přebíjet (mám dodělávaný voltmetr) až k 16V. Byl jsem rád, že jsem vůbec dojel domů. Tentokrát to odnesly všechny žárovky, regulátor (ten jsem po delší době vyreklamoval), ale i baterka. Takže jsem se rozhodl pro změnu, koupil jsem regulátor Elesys a namontoval ho místo klaksonu (ten nepoužívám - mám dvoutónové klaksony - byly tam už při koupi), aby se lépe chladil.
Více fotek a doplňků je již ve fotogalerii.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jarka49
jarka49 napsal 21.08.17 v 18:09

Krásnej určitě ti bude dělat jen a jen radost a doufám že se potkáme na DSL 2017.

jarka49
jarka49 napsal 21.08.17 v 18:07 10b.

Krásnej určitě ti bude dělat jen a jen radost a doufám že se potkáme na DSL 2017.

spike-cz
spike-cz napsal 14.04.17 v 17:55 10b.



krásnej, gratuluju

Více komentářů



TOPlist