Moje druhá motorka. Konečně mám to pravé nářadí na cestování
Výška jezdce: 175 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 700V Transalp: V okolí bylo vše mimo můj rozpočet.
Yamaha TDM 900: V okolí jsem nenarazil na pěkný kousek.
První dojmy - Na mě trochu vyšší, takže při zastavení si musím trochu na jednu stranu poposednout. Velmi živý motor, hlavně v nízkých a středních otáčkách. Výborný zvuk motoru :-)
Motorku bych doporučil pro - Pro motorkáře, kteří hledají pohodlnou motorku na cestování s hravým motorem. Motorka je vhodná jak pro začátečníky, tak pro zkušené borce.
Doplňky na motorce - 12V zásuvka pod sedlem, padáky GIVI, centrální stojan, botka Marselus, topcase Shad, držáky kufrů a hliníkové kufry BigHusky
Průměrná spotřeba - 4.46214 l/100km
Recenze
Základní info po koupi:
Zakoupená v Rokycanech. Motorka byla po motorové stránce v dobré kondici. Během obhlídky byly objeveny tekoucí vidlice a poškozený kablík od instalace alarmu, ale prodávající na tyto drobné závady dal adekvátní slevu. Proběhla velká kontrola a údržba po koupi (výměna všech provozních kapalin a svíček, výměna olejového filtru, kontrola ventilových vůlí, výměna oleje, gufer a prachovek u přední vidlice, kontrola a promazání ložiska řízení a seřízení palivového systému). Dále proběhla amatérská deinstalace alarmu a následná oprava elektroinstalace.
Proč V-Strom:
Nadchlo mě cestování na motorce a proto jsem se rozhlížel po něčem větším, pohodlnějším a výkonnějším než byla ER-5. Vzhlédnul jsem se v cestovních endurech a chtěl jsem něco obsahem pod 1000ccm. Proto mi v hledáčku uvízl V-Strom, TDMko a Transalp. Transalp se mi velmi líbil, ale 650 má karburátory a 5 rychlostí a na 700 jsem nedosáhl finančně. Tak v úvahu zbyl V-Strom a TDM800. Po zhlédnutí a svezení na Stromku u kamaráda mě tato motorka velmi nadchla a jelikož v době koupě TDMka v okolí téměř nebyly, tak jsem začal objíždět inzeráty na malé Stromky. Hned druhý mě po technické stránce zaujal a po víkendu jsem si ho už vezl domů
Sezóna 2017:
Zatím najeto jen 400km a teprve se seznamujeme Následovala instalace 12V zásuvky pod sedlo, bočních Alu kufrů od BigHusky a rozšíření bočního stojánku. Po seznámení a menších výletech následovala motodovolená na Slovensku. Po absolvování motoškoly u Pepy Sršně a mému dravějšímu jízdnímu stylu jsem musel začít pravidelně dolévat olej. Sezóna nakonec ukončena s nájezdem cca 6tis. km.
Sezóna 2018:
Vzhledem ke zdravotním důvodům nebyla tento rok žádná větší dovča, ale i tak se podařilo jen po ČR a víkendových jízdách najet cca 5tis. km. Bohužel Stromek žere olej víc a víc.
Sezóna 2019:
Vzhledem k plánu větší dovolené byl udělán servis k odstranění "žraní" oleje. Odhalen problém - byly vyrezlé ocelové vložky válců. Nakonec vyřešeno nákupem jiných válců z bouračky a výměnou pístních kroužků. Když už to bylo rozebrané, tak kontrola vůlí a seřízení klapek. Na začátku léta absolvování motokurzu Enduro cestou necestou u Míry Lisého. Hrozná smůla těsně před dovolenou. Zlomil se mi nášlap centrálního stojanu a bohužel to odnesla brzdová páčka. 1 den před odjezdem na dovolenou proběhla výměna brzdové páčky. Absolvována 10 denní motodovolená v Alpech. Motorka držela perfektně, jezdec na tom byl hůř Od výměny válců a kroužků jsem najel cca 3500 km a nemusela být dolita ani kapka oleje. Dokonce i spotřeba mi lehce klesla
Ať slouží. Měl jsem ho a moc rád na něj vzpomínám. Jediné co mě chybělo byl výkon. Tak ať slouží
Dobrá volba