PROFIL MOTORKY

Honda VFR 1200X Crosstourer (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DrLecter
Vloženo 1.4.2017
Aktualizováno 29.8.2019
Zobrazeno 2368x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Změna stylu, přechod z choppera na cestovní enduro. Nádherný pohodlný cesťák, 4-válec do V, úžasný zvuk, drátěný kola, kardan.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Auto Jarov (Praha 3-Žižkov) - Od prodejce jsem zakoupil již 2. motocykl. Spolehlivost, vstřícný přístup, profesionalita.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS: Aktuálně nebyla lepší nabídka.

První dojmy - Po přechodu z choppera jiná dimenze. Jede jako blázen, brzdí, zatáčí, je pohodlnější (hlavně pro moje záda).

Motorku bych doporučil pro - Opravdu velká motorka, pro velký kluky:-), samozřejmě pro každého, komu se líbí.

Doplňky na motorce - Padací rám GIVI
Vyhřívané hefty Oxford
Přídavná elektrická zásuvka vpředu
Originál vysoké plexi Honda
Hlavní stojan Honda
Hliníkový kufr a plotna UKSA
Přídavná LED světla
Motonavigace Garmin Zumo + ZumoLock + TPMS
Motovak s horním plněním 50 l





Průměrná spotřeba - 5.55035 l/100km

Recenze

Před několika lety jsem se na Crosstourer poprvé posadil na motosalonu v Brně, a na první osahání mi tak padl do ruky, že jsem si tehdy řekl, ještě jako majitel choppera, že až někdy vyměním motorku, další bude určitě tahle)
2017-05: Prvních 1300 km většinou kolem komína. Klidná jízda, motor nemá rád moc nízké otáčky, lépe si podřadit, pak si krásně přede. Výkonu nadbytek i pro tak těžký stroj, ale ten se vždycky hodí na zátah a zrychlení. Zatím se stále seznamujeme, jen tak lechtám plyn, otáčky tak do 4000/min, spotřeba do 6 litrů. Brzdy výtečné, vždy bezpečně zastaví, obrovskou brzdnou sílu má i motor po zavření plynu. Vzhledem k hmotnosti trochu horší ovladatelnost na místě, jak se rozjede, není problém, krásně padá do zatáček. Hliníkový kufr podtrhl eleganci. Zatím jen na silnicích, kde hodlám i zůstat. Bez poruch.
2017-07: 3200 km, kolem komína, do práce, dále byla jen Šumava, v létě chystám Alpy. Čím dál tím lepší, není co dodat.
2017-08: 5600 km, Moje první Alpy:
1. den: Praha – Český Krumlov – (úžasný úsek rychlých zatáček) – Vyšší Brod - Linz - (nudný přesun) – Attersee (skvělé koupání) – PostalmStrasse (nádherný horský úsek plný utažených zatáček horským údolím podél řeky a přes kopečky, platí se mýtné 3,50 €, doporučuji) – Abtenau (nocleh)
2. den: Abtenau – Taxenbach (pozdější ubytování) – Grossglockner Hochalpenstrasse (tam až do Lienzu a zpět, se zajížďkou cestou tam na Edelweissspitze a Kaiser Franz-Josef Hoehe, výlet na celý den, mýtné 25,50 €, doporučuji) – Taxenbach (nocleh)
3. den: Taxenbach – Schladming – Liezen (příšerný přesun za hustého deště v nepromokách) – Palfau - (již bez deště nádherný úsek plný rychlých zatáček údolím podél horské řeky) – Mariazell – (pokračování úžasného úseku plného zatáček, dokonalé vyžití, doporučuji) – Neustift bei Scheibbs (nocleh)
4. den: Neustift bei Scheibbs – Ybbs an der Donau – České Velenice – Třeboň – Bechyně – Praha
Cesta sestavená z úseků dle doporučení různých cestopisů zde na Motorkářích, výhradně mimo dálnice (kromě placených úseků mýtného viz výše), celkem 1365 km. Ubytování 2x objednáno předem přes Booking, poslední noc na blind zcela bez problémů. Zážitky nebyly vždy jednoznačně pozitivní, ale určitě intenzivní (koupání v Attersee, výjezd na Abtenau přes Postalmstrasse vs. déšť a vichr na Glockneru, zácpy v hustém dešti cestou na východ ).
Gumy Michelin Anakee III, letos dojedu, na příští sezónu budou nové, s těmito celkem spokojenost, ale po pročtení několika recenzí (např. https://www.az-pneu...8-2015-110-80-19-153 s poměrně přesnou charakteristikou chování) příští rok zkusím určitě jiné. Po náročném tréninku v Alpách a větším sblížení se strojem patrné postupné zrychlení a zlepšení techniky jízdy v zatáčkách. A i když je tempo o něco svižnější, spotřeba se stále drží do 6 l. Co mi stále nejde, je otáčení v malé rychlosti na místě. Letos mi to už potřetí upadlo – tentokrát ulomená páčka spojky + levá stupačka. Naštěstí autorizovaný prodejce Honda i Louis byly cestou v nedalekém Linci, nákup ND a oprava na místě, cena však nemalá.
Jinak nadále přetrvává nadšení a spokojenost, mašina šlape, jak má, motor krásně přede, síla záběru je návyková, i naložená nemá s ničím problém (jen občas se mnou)
2018-06: Letos jsem na začátku sezóny přezul na nové gumy Dunlop Sportmax Roadsmart III ( https://www.motorka...33756.html?kid=36405 ) a najel na nich už více než 3000 km, za sucha i za deště. V přímém srovnání s původními Michelin Anakee III můžu s klidným svědomím konstatovat, že jsou výrazně lepší. Michelinky jsem na podzim 2017 dojížděl přední více něž 2 roky starou (DOT1315) a zadní 4 roky starou (DOT4913). Ke konci sezóny jsem se na nich už necítil dobře, přední guma v zatáčkách občas uskakovala do strany zvláště na svárech či podélných nerovnostech, a ochota padat do zatáček nebyla úplně valná, při brzdění měla motorka velkou tendenci se narovnávat, loni v Alpách jsem se chvílema docela trápil a neměl radost z jízdy. Naopak nové Dunlopy po zajetí daleko lépe a radostněji padají do náklonu, v zatáčkách krásně drží, jsou dokonale přilnavé a neuskakují, při brzdění v náklonech nemají velkou tendenci k narovnávání. Při jízdě za vydatného deště v nepromokách jsem samozřejmě jel pomaleji než na suchu, ale gumy dokonale drží, nekloužou, žádný pocit nejistoty či nestability. Na Dunlopech mám od začátku daleko větší radost z jízdy, určitě se mi zlepšila technika díky úžasné stabilitě a přilnavosti v zatáčkách, mám na nich daleko lepší pocit než na Michelinech. Už se těším v létě na Alpy?. Takže můžu určitě doporučit.
2018-08 Alpy podruhé:
1.den: Praha – Strážný – Passau – Ebenau (koupání ve Wiestalstausee) – Rossfeld Panoramastrasse (mýtné 5 €, strhující výhled na Kehlstein a okolní horské štíty a do údolí) – Berchtesgaden – Inzell (nocleh)
2. den: Inzell – Königsee (úžasné koupání) – Berchtesgaden (výjezd na Salzbergstrasse s 24° stoupáním na parkoviště pod Kehlstein a zpět) – Kitzbühel – Innsbruck (příšerný pomalý přesun za tropického vedra v kolonách ve městech) – Landeck – Kapplhof (nocleh)
3. den: Kappl – Silvretta Hochalpenstrasse (mýtné 15 €, tam a zpět - nádhera) – Landeck – Passo Stelvio (vysoká škola zatáčková) – Bormio – Santa Caterina – Passo Gavia – Ponte di Legno – Passo Tonale (4 vysokohorské průsmyky přejezd v jeden den) – Lago di Santa Giustina – Cloz (nocleh)
4. den: Cloz – Passo della Mendola (Mendelpass) – Bolzano – Kastelruth – Brixen – Bruneck - StallerSatterStrasse (Passo Stalle - nádherný jednosměrný přejezd z Itálie do Rakouska) – Matrei in Osttirol – Felbertauerntunnel (mýtné 10 €) – Zell am See (hustý déšť) – Taxenbach (nocleh)
5. den: Taxenbach – Bischofshofen – Golling an der Salzach – Abtenau (nádherný úsek plný rychlých zatáček) – Hallstätter See – Bad Ischl – Attersee – Wels – Linz – Vyšší Brod – Rožmberk nad Vltavou – Český Krumlov – České Budějovice – Praha
Cesta opět mimo dálnice (kromě kousku D4 tam a D3 zpět), což nyní hodnotím jako chybu, hlavně průjezd přes Rakousko 2. den byl pekelný a lepší by snad bylo, kdybychom to urychlili přejezdem po dálnici a užívali si více vysokohorské úseky. Mýtné bylo na Rossfeldstrasse 5 €, Silvretta Hochalpenstrasse 15 €, Tauernský tunel 10 €, ostatní přejezdy volné, celkem ujeto za 5 dní 1851 km.
Ubytování 4x objednáno předem přes Booking těsně před odjezdem (ze zkušenosti je lepší mít zajištěno předem, zvláště v případě nepřízně počasí odpadá stres s hledáním ubytování). Jo a zase mi to upadlo při otáčení na prašný cestě v mírným kopci, opět ulomená páčka spojky, nová zakoupena naštěstí v Hondě v Bolzanu, oprava na místě, cena opět nemalá.
Zážitky ale úžasný
2019-05: Letošní jaro jsem začal poněkud nešťastně, na konci března jsem si při dobíhání MHD (jaká blbost!) zlomil kotník, takže operace, neschopenka, děs. Sezónu na motorce jsem tedy zahájil s dvouměsíčním zpožděním.
2019-08 Alpy potřetí:
1.den: Praha – Vlašim – Pelhřimov – Nová Bystřice – Zwettl – Ybbs an der Donau – Neustift bei Scheibbs.
2.den: Neustift bei Scheibbs – Joachimsberg – Schwarzau im Gebirge – Semmering (vysokohorská železnice) – Gloggnitz – Rettenegg – Mürzzuschlag – Mariazell – Joachimsberg – Neustift bei Scheibbs.
3.den: Neustift bei Scheibbs – Joachimsberg – Mariazell – Wildalpen (vodácké středisko) – Admont – Sankt Gallen – Weyer – Göstling an der Ybbs (nádherné koupání v úžasně čisté řece Ybbs) – Mariazell – Joachimsberg – Neustift bei Scheibbs.
4.den: Neustift bei Scheibbs – Grein – Freistadt – Dolní Dvořiště – Rožmberk – Český Krumlov – Prachatice – Týn nad Vltavou – Bechyně – Milevsko – Sedlčany – Praha
Tentokrát jsme se rozhodli, že se ubytujeme na jednom místě a budeme jezdit každý den jiný okruh. Před 2 roky se nám velmi líbilo okolí Mariazellu, a po nastudování knihy alpský motorkářský průvodce „Hory & zatáčky“ jsem vymyslel trasy. Ubytování jsme si dopředu nezajišťovali, spolehli jsme se na náš známý rodinný hotel Gasthof zum Steinbruchwirt, kde jsme byli ubytováni už přes 2 roky, a vyšlo to, měli volno. Hotel má výhodnou polohu na úpatí Alp jako startovní místo pro plánované výlety. Cestu z domova a pak zpět jsme zvolili českými městy a hezkou krajinou mimo dálnice a hlavní tahy. Silnice v Alpách byly dokonalé, plné zatáček na kvalitním asfaltu, prostě jezdecký zážitek. Jen úsek Neustift bei Scheibbs – Joachimsberg – Mariazell jsme jeli během 2 dnů 4x (2x tam + 2x zpět) a patří mezi ty nejhezčí, kudy jsme jezdili. Letos jsme tedy vynechali horské průsmyky a dlouhé přejezdy, a jezdecký zážitek byl dokonalý?. Celkem najeto za 4 dny 1365 km (naprosto stejně jako poprvé před 2 roky).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
tomcruise77
tomcruise77 napsal 29.08.19 v 17:14 10b.

Seděl jsem na ní v show roomu Hondy v Břeclavě. Paráda. Teď už jenom čekám, až vyhraju sportku

Čadil
Čadil napsal 04.07.18 v 14:43 10b.

prostě paráda

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 06.03.18 v 18:43 10b.

5157
5157 napsal 29.11.17 v 16:38 10b.

Jojo taky jsem s ní nad míru spokojený Ten krout'ák je opravdu návykový dobrá volba

Samíc
Samíc napsal 30.09.17 v 23:45 10b.

Více komentářů



TOPlist